Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har kollat på ett par avsnitt av Below deck Med men nu är det läggdags. Imorgon ska 27-åringen till jobbet men jag och dottern fortsätter vara lediga :D
Stallet, köpa present till en av dotterns kompisar och lashlift är de fasta planerna. Sen förstås lite mer att göra men ändå ledigt :banana:
Visst är det i Röstånga du hämtar/lämnar dottern?
 
JAg har mycket att lära om. så mycket. jag har bara fått veta att jag inte gör saker bra nog. har bara fått höra att jag kan förbättra eller att någon annan är bättre. jag har försökt lära om.

Det kommer ALLTID att finnas de som är bättre än dig! Det måste du släppa!
Se det som en möjlighet istället att omge dig men människor som kan berika dig intellektuellt! Livet är inte en tävling utan ett utbyte!
 
Det kommer ALLTID att finnas de som är bättre än dig! Det måste du släppa!
Se det som en möjlighet istället att omge dig men människor som kan berika dig intellektuellt! Livet är inte en tävling utan ett utbyte!
Ja, om det inte känns som att man kan må bra och kanske mer ha en ”Fuck you, ni ska få se”-attityd och själv vilja bättra sig så får man ju lära sig att må bra med good enough.
Vissa saker känner att jag bara får acceptera att prestera lagom i.
När jag bodde och jobbade hos mina tränare tog ena tränaren igenom en grej i ena varvet i tömkörning på min häst en dag. Och jag kände att jag vill fan klara det själv.
Så jag lyckades lösa det dagen efter och sa till tränaren att jag tänkt ”Nu ska du få se gubbjävel!” 😅 Tur han har humör och eget driv. 😬
Ibland kan man ju vända sånt till ngt konstruktivt.
Går det inte att göra det så får man nog sålla bland både vilka man umgås med, vad man tar in från dem och vilka situationer man sätter sig i.
 
Har skrivit två besöksanteckningar. Borde skrivit de på en gång för det uppstod en situation som jag egentligen borde fattat skulle få följdverkningar men ibland är inte hjärnan med på tåget. Men nu är det gjort iaf. Resten av dagen ska jag skriva hemtenta och samtidigt lyssna på föreläsningar. Enligt programmet är det relativt mycket tid som läggs på inte så relevanta saker vilket gör att jag har utrymme att skriva också.

När barnet vaknar måste jag också sanera sängen, han ligger nu på flera lager tjocka handdukar efter att ha kissat i sängen. Jag måste nog också köpa en uppsättning extra täcken, kuddar och madrasskydd, för även om det inte händer så ofta så blir det lite bökigt.
 
JAg har mycket att lära om. så mycket. jag har bara fått veta att jag inte gör saker bra nog. har bara fått höra att jag kan förbättra eller att någon annan är bättre. jag har försökt lära om.
Vi är många miljarder människor på jorden. Klart att andra är bättre än du. Annat vore närmasr otänkbart. Och förbättra sig - det gör väl alla hela ivet?
Och bra nog för vadå?

Nä vet du - nu har du dragit på dig offerkoftan. De koftorna är sällan speciellt klädsamma.
Gå och prata med nån. Det där kan du inte fortsätta med.
 

Bifogade filer

  • 20211017_153700.jpg
    20211017_153700.jpg
    263,6 KB · Visningar: 72
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp