Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
JAg har mycket att lära om. så mycket.

Tänkte på detta såhär idag när jag scrollade lite i tråden. Är inte detta sjukt positivt egentligen! Får mig att tänka på att jag ska ta tag i att lära mig att spela fiol tex. Som jag tänkte innan jag blev sjuk. Tänker också att målet behöver ju inte vara att "bli bäst", utan att det är kul att faktiskt lära sig något och märka att man blir bättre och bättre. Om än inte "bäst"! :D
 
Tänkte på detta såhär idag när jag scrollade lite i tråden. Är inte detta sjukt positivt egentligen! Får mig att tänka på att jag ska ta tag i att lära mig att spela fiol tex. Som jag tänkte innan jag blev sjuk. Tänker också att målet behöver ju inte vara att "bli bäst", utan att det är kul att faktiskt lära sig något och märka att man blir bättre och bättre. Om än inte "bäst"! :D
Ja, att lära sig mer/nya saker är KUL :) ! När man slutar att tycka det, vad har man då att se fram emot?
 
Vi ska tapetsera om i mitt arbetsrum i helgen och min sambo har varit ledig idag för att preppa för tapetseringen. Tror ni inte att han upptäckte en gammal vattenskada!

Vi har ett vattenutkast på utsidan av väggen och vattenledningen går från insidan av huset. När vi flyttade in för drygt fyra år sedan så läckte kranen och plankorna på utsidan var helt murkna. Dessutom tenderar det att bli en del kondens på röret som sitter på husets insida. Det känns dock helt torrt under och parketten är inte skadad (det hade vi ju sett), så förmodligen har det torkat ut efter det att vi lagade kranen. Däremot är det lite svartmögel på insidan av listen samt på gammal tapet under, så nu får jag ägna eftermiddagen/kvällen åt att skrapa bort tapet, pensla med mögelfri (för säkerhets skull) och spackla*. Inte superkul med oväntat arbete, men samtidigt bra att upptäcka.

*Vi har tydligt definierade uppgifter i hemmet, och skrapa, spackla och slipa hör till mina uppgifter.
 
Förmiddagen gick som väntat efter kvällskänslan igår, dvs dåligt. :down: Jag gjorde nödtorftigt de två saker jag skulle göra på dagliga verksamheten, i snigelfart och med många avbrott. Mycket oväsen från de andra där och inte en käft sa till trots att de ska ha rutiner kring det och t o m haft APT om det nyligen. Slutade med att jag drog hem tidigt med gråten i halsen.

Jag ska sätta mig och försöka tota ihop ett långt brev till de ansvariga på det där stället, eftersom blåslampa i arslet verkar vara enda sättet att få dem att agera. Jag är inte optimistisk om att tas på något större allvar men då har jag åtminstone gjort vad jag kan som inte innebär att bokstavligen ställa mig på barrikaderna och vråla. Tro fan att jag mår som en potta skit när jag måste gruva över sånt här precis varenda gång jag ska fara dit.
 
Tänkte på detta såhär idag när jag scrollade lite i tråden. Är inte detta sjukt positivt egentligen! Får mig att tänka på att jag ska ta tag i att lära mig att spela fiol tex. Som jag tänkte innan jag blev sjuk. Tänker också att målet behöver ju inte vara att "bli bäst", utan att det är kul att faktiskt lära sig något och märka att man blir bättre och bättre. Om än inte "bäst"! :D
Det är sjukt positivt!

Jag tycker det är otroligt roligt både att lära mig yttre saker och även att förutsättningslöst lära känna mig själv, hur jag funkar, skita i hur det etiketteras av normer (som jag ibland internaliserat), välja om jag vill fortsätta funka så för det ger mg något eller fatta varför och ge mig andra förutsättningar.

Just nu lär jag migatt spela tampuri. Så galet coolt instrument. Och ÄVEN om jag inte blir bättre och bättre (vilket jag såklart hoppas) så är ljudet och känslan av ljudet så härlig att jag ärligt skiter i resten. Men då blänger min inre duktiga flicka på mig en del. :D Jag ler tillbaka och fulspelar på. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp