Vad gör vi? Del CXLI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu lär jag migatt spela tampuri. Så galet coolt instrument. Och ÄVEN om jag inte blir bättre och bättre (vilket jag såklart hoppas) så är ljudet och känslan av ljudet så härlig att jag ärligt skiter i resten. Men då blänger min inre duktiga flicka på mig en del. :D Jag ler tillbaka och fulspelar på. :angel:
Alltså :bow::heart

Jag köpte mig en "corona"- elbas och sitter mest och flummar med den och ler. Men ordet fulspelar - det är exakt det jag gör också! :heart
 
Upptäckte en källarsnyltgäst, nu är den humant infångad och vräkt 😅

1635938960357.webp
 
Det kommer ALLTID att finnas de som är bättre än dig! Det måste du släppa!
Se det som en möjlighet istället att omge dig men människor som kan berika dig intellektuellt! Livet är inte en tävling utan ett utbyte!

Men precis!

Ja, att lära sig mer/nya saker är KUL :) ! När man slutar att tycka det, vad har man då att se fram emot?

Exact sa! Den dag jag inte ar intresserad av att fa veta nagot nytt, att lara mig nagot jag inte visste ... well ... da ar det nog dags att packa ihop.
 
Min hjärna är redan framme i helgen istället för tråkvardagarna nu 😅 När jag var sjuk blev ett screeningprogram eftersatt och har tillkommit flera saker så sitter och försöker få tillbaka ordningen i det. Väldigt tråkigt, tur jag kan dricka te samtidigt iaf.
 
Planerar nästa "block" på kursen. I november ska vi läsa Ronja Rövardotter, Den magiska kappan och Lilla Sparvel. Två fanns på biblioteket, och en blev jag tvungen att köpa från Bokbörsen. Helt okej :) !

Vad är det för kurs?
När det gäller barn/ungdomslitteratur har Maria Gripes böcker lämnat mkt positiva spår tex ”Skuggan över stenbänken”
 
Idag har jag städat hela hemmet, lagat ett storkok, tvättat, sedan duschade jag och vaxade benen. Känner mig som en hemmafru ibland nu när jag inte jobbar. Helt plötsligt så är det KUL att pyssla hemma när tiden finns. Men borde verkligen få lite projekt jobbade på innan dagen tar slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp