Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch så segt det var att gå upp i morse och köra till jobbet. Alldeles mörkt och regnigt men det sprack upp fram på fm när jag skulle gå hem efter mina drygt 4 timmar :up:.
Planeringen av dagens arbete var bra ända tills jag tänkte hinna en som brukar gå rätt bra/bra flyt med innan dubbelbemanningen jag skulle på lite senare meeen de beviljade 20 min blev istället att jag stannade i 60 min och dubbelbemanningen fick lösa sig ändå vilket den gjorde utan problem. Och jag kunde jobba i lugn och ro och känna att jag hade gjort ett bra jobb när jag lämnade vårdtagaren. För ett år sen hade jag stressat för att hinna både och vilket ÄR orimligt. Ibland blir det mer att göra än man tänkt/trott. Det är människor lixom. Så jag är nöjd som så. Framsteg! *klapp på axeln*
 
Det finns väl bara ett redskap som räknas...:

Death_Discworld.png


:love:
You and me sis :love:
 
Eeeh? Katten fick något tokryck och attackerade mina skavsårsplåster jag har på hälarna.
Hon lyckades på något sätt få loss det ena och sprang triumferande två varv runt lägenheten med det innan hon kom tillbaka med det och lade det vid mina fötter.
"kolla matte! Byte!"

Ja jo... Mycket imponerande lilla du :cautious:
:love:
 
Jag och maken tog oss i kragen och städade av massa bråte på baksidan av stallet, fyllde hela släpet med återvinningsskräp :up: En björk sågades ner som stod helt fel - nu är vi redo för hantverkare som kommer v.45 och sätter upp solcellsanläggning :banana:
Nästa helg har vi älgjakt så då hinner vi inget annat :p
 
Produktiv dag! Två vändor till tippen med grejer från logen som vi inte har orkat sortera tidigare, nu blev det gjort! Eller först började jag med att sandpappra skivan runt diskbänken och la på hårdvaxolja på den och på den lilla nyuppsatta hyllan till kaffebryggare och vattenkokare! :)
Efter tippen tog jag tag i en snegarderob, dels kika igenom vad det egentligen var i lådorna som har blivit inslängda där och dels ställa i ordning lite så jag fick in lite mer saker! Ställde även en byrå på plats och kunde tömma en låda med hemvävda handdukar! :) Nu blir det snart mat och vila! ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 009
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp