Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ta studielån @Asko du lär ju ångra dig annars om du tackar nej
Kom precis hem när kollegan ringde och sa med en riktigt allvarlig röst" jag är orolig för frankeringsmaskinen"... Jag som var trött och blev helt överrumplad av den konstiga meningen börjar mycket professionellt gapflabba. Får inte fram ett enda ord pga kan inte andas och måste lägga ifrån mig mobilen
Sitter på en pall dubbelvikt och skrattar. Inser att kollegan fortfarande är i luren.
Försöker bli seriös och halvfnittrar fram "vad... Är fel med den?"
Tydligen hade den ingen internetanslutning
Vad är en frankeringsmaskin?Kom precis hem när kollegan ringde och sa med en riktigt allvarlig röst" jag är orolig för frankeringsmaskinen"... Jag som var trött och blev helt överrumplad av den konstiga meningen börjar mycket professionellt gapflabba. Får inte fram ett enda ord pga kan inte andas och måste lägga ifrån mig mobilen
Sitter på en pall dubbelvikt och skrattar. Inser att kollegan fortfarande är i luren.
Försöker bli seriös och halvfnittrar fram "vad... Är fel med den?"
Tydligen hade den ingen internetanslutning
Men vad har hänt?Jag har uträttat i princip samtliga av dagens ärenden och ligger nu på trädäcket och solar.
Telefonförhör med polisen är avklarat så får vi se om det blir rättegång. Ofta konsumeras brotten mot oss så det leder sällan någonstans.
Nu ska jag läsa ut min bok
Typ en maskin som gör porto på brevVad är en frankeringsmaskin?
Usch. Min depression har slagit till med full kraft. Försöker skärpa mig på jobbet men även där har jag väldigt fuktiga ögon. Och släpper garden direkt i bilen på hemväg. Det här håller inte. Måste nog börja medicinera igen. Skit. Varit medicinfri ett bra tag.
Men vad har hänt?
Bara det att det hade passat bättre nästa år, när jag troligen förlorat jobbet och antagligen flyttat till föräldrarna igen.Ta studielån @Asko du lär ju ångra dig annars om du tackar nej
Plus att vara säker på att det är jobb som jag vill jobba med i framtiden. Kollade hur mycket lån jag skulle ta och det skulle ta sju år att betala av det, antagligen smartast att då åtminstone vara säker på att det är ett jobb som jag vill jobba med i minst sju år.Nja... det beror på om utbildningen ökar chansen till jobb. Om inte ska man vara försiktig med att ta lån.
Tycker inte du ska tacka nej för att du inte vill studielån. Vill du plugga och klarar det med studielån så ska du göra det. Du är väl lite trött på ditt jobb ändå så det här är kansle vad du behöver?Min hyra, den är dyr och jag tror inte att jag kan jobba 100% samtidigt.
Jag hade tänkt att jag skulle bo hos föräldrarna medan jag pluggade så att jag inte behövde ta studielån.
Min chef gillade det inte när vi talade om det i våras, lite antydan om att de hellre lät mig gå än sänkte min arbetstid fast de inte betalar min lön egentligen.
Å andra sidan så skulle jag ändå troligen förlora jobbet nästa år mars när mitt kontrakt går ut.
Jag hade 100% gett upp tanken så detta kom som en total överraskning, och jag känner mig inte så redo för utbildningen, och om den passar mig s.a.s.
Men samtidigt är den bara ett år.
Ja... tankarna snurrar i huvudet just nu.