Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis hem när kollegan ringde och sa med en riktigt allvarlig röst" jag är orolig för frankeringsmaskinen"... Jag som var trött och blev helt överrumplad av den konstiga meningen börjar mycket professionellt gapflabba. Får inte fram ett enda ord pga kan inte andas och måste lägga ifrån mig mobilen :o
Sitter på en pall dubbelvikt och skrattar. Inser att kollegan fortfarande är i luren.
Försöker bli seriös och halvfnittrar fram "vad... Är fel med den?"

Tydligen hade den ingen internetanslutning :D
 
Kom precis hem när kollegan ringde och sa med en riktigt allvarlig röst" jag är orolig för frankeringsmaskinen"... Jag som var trött och blev helt överrumplad av den konstiga meningen börjar mycket professionellt gapflabba. Får inte fram ett enda ord pga kan inte andas och måste lägga ifrån mig mobilen :o
Sitter på en pall dubbelvikt och skrattar. Inser att kollegan fortfarande är i luren.
Försöker bli seriös och halvfnittrar fram "vad... Är fel med den?"

Tydligen hade den ingen internetanslutning :D

Nu sitter jag och fnittrar :laugh:
 
Kom precis hem när kollegan ringde och sa med en riktigt allvarlig röst" jag är orolig för frankeringsmaskinen"... Jag som var trött och blev helt överrumplad av den konstiga meningen börjar mycket professionellt gapflabba. Får inte fram ett enda ord pga kan inte andas och måste lägga ifrån mig mobilen :o
Sitter på en pall dubbelvikt och skrattar. Inser att kollegan fortfarande är i luren.
Försöker bli seriös och halvfnittrar fram "vad... Är fel med den?"

Tydligen hade den ingen internetanslutning :D
Vad är en frankeringsmaskin? :rofl:
 
:banghead: :banghead: :banghead:

ORKAR. INTE. MER. :banghead::banghead::banghead:

Jag tycker att jag ju själv väljer vad jag gör och inte. Men nä tydligen inte, när jag nu tänkte att okej jag lyssnar väl på kroppen den här gången då och äter nåt innan jag cyklar till stallet. Tror ni inte att den jäveln sviker mig då och så mår jag jätteilla efter några tuggor :banghead::banghead:

Så jävla onödigt allting :arghh:
 
Usch. Min depression har slagit till med full kraft. Försöker skärpa mig på jobbet men även där har jag väldigt fuktiga ögon. Och släpper garden direkt i bilen på hemväg. Det här håller inte. Måste nog börja medicinera igen. Skit. Varit medicinfri ett bra tag.
 
Nja... det beror på om utbildningen ökar chansen till jobb. Om inte ska man vara försiktig med att ta lån.
Plus att vara säker på att det är jobb som jag vill jobba med i framtiden. Kollade hur mycket lån jag skulle ta och det skulle ta sju år att betala av det, antagligen smartast att då åtminstone vara säker på att det är ett jobb som jag vill jobba med i minst sju år.

Fast å andra sidan så vill jag nog typ nästan vad som helst förutom mitt nuvarande jobb. Men samtidigt så får jag vara försiktig så att jag inte tar första bästa utbildning.
 
Min hyra, den är dyr och jag tror inte att jag kan jobba 100% samtidigt.
Jag hade tänkt att jag skulle bo hos föräldrarna medan jag pluggade så att jag inte behövde ta studielån.
Min chef gillade det inte när vi talade om det i våras, lite antydan om att de hellre lät mig gå än sänkte min arbetstid fast de inte betalar min lön egentligen.
Å andra sidan så skulle jag ändå troligen förlora jobbet nästa år mars när mitt kontrakt går ut.
Jag hade 100% gett upp tanken så detta kom som en total överraskning, och jag känner mig inte så redo för utbildningen, och om den passar mig s.a.s.
Men samtidigt är den bara ett år.

Ja... tankarna snurrar i huvudet just nu.
Tycker inte du ska tacka nej för att du inte vill studielån. Vill du plugga och klarar det med studielån så ska du göra det. :) Du är väl lite trött på ditt jobb ändå så det här är kansle vad du behöver?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 380
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 141
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp