Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollegan såg på mig att jag är lite stressad och trött i dag och sa att jag kan gå hem vid 3 om jag vill. Skönt, för jag känner mig så himla spänd och obekväm i dag. Oklart varför. Är ändå ingen action här i dag, hade räckt om vi var en person på plats. Måste komma i håg att ge tillbaka någon gång och säga att det är ok att hen går hem tidigare :)

Lunchen var i alla fall trevlig, och vi smet iväg och köpte glass, så nu är sockersuget stillat för en stund i alla fall :up:
 
Försöker få tag på skolverket då jag inte är nöjd med kommunens svar. De anser att det är helt okej att ha 30 minuter till skolan men ca 2 timmar hem, och kommer således inte betala ersättning till moppen så han kan ta en bättre buss. På skolverkets sida så står det att väntetiden måste vara rimligt lång, så nu ska jag kolla vad som anses vara orimligt lång. I mina ögon är det orimligt att vänta 4x den tid han har på morgonen, och då är det utöver tiden det tar från/till busshållplatsen och hem :meh:

Hade liknande historia när han fick sin taxi. Då fick jag svar att de endast betalade busskort terminen ut då vi flyttade under en pågående termin. Så jag körde sonen fram och tillbaka i ett år ända tills jag fick tips av försäkringskassan att kommunen SKA ordna skoltaxi då vi har särskilda skäl. Ansökte om skoltaxi efter att ha samlat in flertal intyg, och sonen beviljades skoltaxi varje årskurs t om årskurs 9 under förutsättning att inget ändrades.
 
Försöker få tag på skolverket då jag inte är nöjd med kommunens svar. De anser att det är helt okej att ha 30 minuter till skolan men ca 2 timmar hem, och kommer således inte betala ersättning till moppen så han kan ta en bättre buss. På skolverkets sida så står det att väntetiden måste vara rimligt lång, så nu ska jag kolla vad som anses vara orimligt lång. I mina ögon är det orimligt att vänta 4x den tid han har på morgonen, och då är det utöver tiden det tar från/till busshållplatsen och hem :meh:

Hade liknande historia när han fick sin taxi. Då fick jag svar att de endast betalade busskort terminen ut då vi flyttade under en pågående termin. Så jag körde sonen fram och tillbaka i ett år ända tills jag fick tips av försäkringskassan att kommunen SKA ordna skoltaxi då vi har särskilda skäl. Ansökte om skoltaxi efter att ha samlat in flertal intyg, och sonen beviljades skoltaxi varje årskurs t om årskurs 9 under förutsättning att inget ändrades.
Kanske det går att få taxi på hemvägen? 2 timmar ska inte barn behöva vänta på skjuts.
Tyvärr hänger det ganska mycket på skolskjutssamordnaren i respektive kommun.

/skolpolitiker
 
Tittade in i växttunneln. Har inte stängt ordentligt utan dörren hänger bara löst. På det viset tar sig pollinerande insekter in.

Därinne tittade två spräckliga katten sömningt upp ur sin middagslur :love:
Torrt och varmt ställe och skyddat från gårdagens blöta.
Tänkte först att det var en spräcklig katt som smugit in och lagt sig till ro och därav klickade på hjärtat. Men tänkte sedan att det var lite märkligt språk och att det kanske finns växter som heter så ... :cautious::rofl:

Och nu är jag osäker :cautious::cautious::rofl::rofl:
 
Jag är på väg som räddaren i nöden för att se vilka växter som överlevt eller inte hemma hos föräldrarna - frågade om mina två krukväxter men mamma var inte säker på om hon fixat till dem som jag hade bett om :rofl: Så det kan bli spännande :cool::p

Ska nog se om jag ska rota fram min glass också ur frysen och ta med den. Fast jag har inte plats i frysen hemma ... :angel:
 
Är mycket nöjd,har idag bet handpenning på nya bilen,tänkte den skulle ha flytta in i helgen,men då den bor 40 mil bort o det ska vara smäll varmt så törs jag inte lämna hundarna i hundgården och åka o hämta den (mopsen är för dum för att hålla sig i skuggan)
Så det får bli på måndag, men jag har i alla fall tömt Skodan, jösses vad saker man har i bilen 🙈
 
Känns näääästan larvigt med en dryg timmes arbetstid på måndag med och så 1,5 timme bara på onsdag meeen är ju bra att ta vara på det en vecka till innan halvtid väntas veckan efter (dock inga kvällar). Heja mig!
🙂
.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 383
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 143
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp