Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske det går att få taxi på hemvägen? 2 timmar ska inte barn behöva vänta på skjuts.Försöker få tag på skolverket då jag inte är nöjd med kommunens svar. De anser att det är helt okej att ha 30 minuter till skolan men ca 2 timmar hem, och kommer således inte betala ersättning till moppen så han kan ta en bättre buss. På skolverkets sida så står det att väntetiden måste vara rimligt lång, så nu ska jag kolla vad som anses vara orimligt lång. I mina ögon är det orimligt att vänta 4x den tid han har på morgonen, och då är det utöver tiden det tar från/till busshållplatsen och hem
Hade liknande historia när han fick sin taxi. Då fick jag svar att de endast betalade busskort terminen ut då vi flyttade under en pågående termin. Så jag körde sonen fram och tillbaka i ett år ända tills jag fick tips av försäkringskassan att kommunen SKA ordna skoltaxi då vi har särskilda skäl. Ansökte om skoltaxi efter att ha samlat in flertal intyg, och sonen beviljades skoltaxi varje årskurs t om årskurs 9 under förutsättning att inget ändrades.
Läste skolskjutningssamordnareKanske det går att få taxi på hemvägen? 2 timmar ska inte barn behöva vänta på skjuts.
Tyvärr hänger det ganska mycket på skolskjutssamordnaren i respektive kommun.
/skolpolitiker
Tänkte först att det var en spräcklig katt som smugit in och lagt sig till ro och därav klickade på hjärtat. Men tänkte sedan att det var lite märkligt språk och att det kanske finns växter som heter så ...Tittade in i växttunneln. Har inte stängt ordentligt utan dörren hänger bara löst. På det viset tar sig pollinerande insekter in.
Därinne tittade två spräckliga katten sömningt upp ur sin middagslur
Torrt och varmt ställe och skyddat från gårdagens blöta.
Läste skolskjutningssamordnare
Tänkte först att det var en spräcklig katt som smugit in och lagt sig till ro och därav klickade på hjärtat. Men tänkte sedan att det var lite märkligt språk och att det kanske finns växter som heter så ...
Och nu är jag osäker
Ordet två förvirrade migKattfot odlas inte i växthus
Felskrivning. Skrev katten iställer för katterOrdet två förvirrade mig