Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
De håller på att bygga nedanför vår balkong, blir galen på allt ljud och arbetarna som aldrig slutar snacka :arghh:

Och på tal om växter så är jag sugen på fler palettblad :D Får försöka övertyga sambon!
 
Kanske det går att få taxi på hemvägen? 2 timmar ska inte barn behöva vänta på skjuts.
Tyvärr hänger det ganska mycket på skolskjutssamordnaren i respektive kommun.

/skolpolitiker

Enligt kommunen så är det en rimlig restid, som kortast tid hem är det ca 2,5 timmar resväg totalt mellan skola och hem (2 gåvägar,2 bussar och sen moppen hem sista biten).
Vi bor 16-17 km ifrån skolan :meh: Pratade med skolverket som även de ansåg det vara orimligt men det är inte under deras lagar så hon rekommenderade att jag överklagade, vilket jag gjort nu på eftermiddagen.

Efter jag gjort det så såg jag på sonens preliminära schema att han inte kan ta sig hem på onsdagar då han slutar för sent i stan för att hinna med ett bussbyte, samt inte kan ta sig till den industrilokal som de befinner sig i 3 dagar i veckan då "vår" buss går åt fel håll. Så jag mailade återigen skolskjutssamordnare om att jag överklagat/lämnat synpunkt samt att han inte kan ta sig hem 1 dag i veckan samt inte kan ta sig till och från skolans lokaler 3 dagar i veckan då vår enda buss här ute går åt fel håll. Jag tar gärna emot tips för jag tycker inte att detta är okej bara för att vi valt att bo på landsbygden :)
 
Jag är så jäkla trött! Totalslut!
Har varit ute typ heldagar nu några dagar. Astman triggades av pollen och jag har mest hostat om nätterna.
Idag när jag blev själv hemma igen så har jag låst in mig i huset, stängt dörrar/fönster etc och ska vila luftrören.
Skitskönt att bara ligga i sängen med Vovvi och käka glass typ. Har tagit helt ledigt och stängt av tel och tänker inte kolla ngt jobb-grejs alls idag.
Har hur mkt rester som helst att äta med! 👍
Väjkäj! 🥳💤
 
Fått årets höanalys, den ser inte skitkul ut :crazy: Kvot på 3,7, Mj inte jättehögt men högre än jag vill ha det för att kunna ge så mycket hö jag vill :cautious: Speciellt eftersom det måste till en massa protein också.
Blir spännande att se hur jag ska kunna trolla för att få det att hålla en häst i tävlingskondition och en gammelponny fina i vinter :crazy: (Finns tyvärr ingen möjlighet att köpa annat grovfoder)
Ska åtminstone börja räkna lite på det nu, ju fortare jag räknar ut årets foderstat desto snabbare slipper jag ha hela den karusellen snurande i huvudet också utöver allt annat :meh:
 
Fuck! Fick precis veta att jag har kommit in på utbildningen jag sökte till i våras :eek::crazy:
Det var typ 60 pers före mig så jag trodde inte att jag hade någon chans, och därav flyttat till mitt lilla hus.
Men nu fick jag alltså veta att jag har kommit in trots allt :crazy::crazy::crazy:
Funderar på om det är bäst att tacka nej trots allt.. Eller :crazy:
 
Ringde till bemanningsföretaget och frågade om stämplingen. Jo. Vi ska stämpla in exakt 06.00 numera. Och exakt 14.30 på eftermiddagen. Inget avdrag om vi drar över en minut. Vore ju trevligt om man fick den informationen också itan att behöva ringa själv och fråga...Tur att jag åker bil så att jag kan sitta och vänta i bilen. Synd om dem som tar sig till jobbet på annat sätt.
 
Vad är det som gör att du tvekar? :)
Min hyra, den är dyr och jag tror inte att jag kan jobba 100% samtidigt.
Jag hade tänkt att jag skulle bo hos föräldrarna medan jag pluggade så att jag inte behövde ta studielån.
Min chef gillade det inte när vi talade om det i våras, lite antydan om att de hellre lät mig gå än sänkte min arbetstid fast de inte betalar min lön egentligen.
Å andra sidan så skulle jag ändå troligen förlora jobbet nästa år mars när mitt kontrakt går ut.
Jag hade 100% gett upp tanken så detta kom som en total överraskning, och jag känner mig inte så redo för utbildningen, och om den passar mig s.a.s.
Men samtidigt är den bara ett år.

Ja... tankarna snurrar i huvudet just nu.
 
känner mig sååå produktiv...

CC70A713-12B6-4F28-A535-7C56B0D367E7.webp


😩😴😴😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 380
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 141
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 996
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp