Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var sol på vägen till Eckerö och sol på vägen hem
20200811_135208.webp
 
Tittar sorgset på min tomma stekpanna. Köttbullar är inte bra för små bruna kattmagar. Hur hon lyckades ta sig till köket, hoppa upp på diskbänken och äta upp mina köttbullar utan att jag hörde är en gåta. Nej spisen var absolut inte varm, jag hade bara stekt mer köttbullar än jag åt och väntade att de överblivna skulle svalna helt innan de åkte in i kylen. Och glömde bort att de stod framme i stekpannan.

Hon får dyr kvalitetsmat men köttbullar utan mycket kött i är uppenbarligen godare :meh:
 
Skönt att ha kommit i säng före halv tio 😊. Innan så hann jag med lite småfix hemma och före det en härlig stund istallet; en liten promenad med min pålla och en stallkompis unghingst samt lite lösgalopp på ridbanan för min hästs del och då kom det tvära vändningar och lite bocksprång 🤣.
 
Den där mannen måste verkligen gjort min mamma otroligt vettskrämd. Imorse ringde hon kl 07 (hon har aldrig ringt så tidigt förut) och bad mig omgående ringa upp med mycket allvar i rösten. Hon ville försäkra sig om att jag hade hennes extranyckel och inte mannen, och nu har hon bytt lås och gjort sig av med båda sina telefoner men inte fått någon ny och nytt nummer ännu.
Kan alltså inte nå henne om det skulle vara något vilket känns sådär.
 
Älskar värme. Älskar sommarkvällar. Hoppas att sommaren aldrig tar slut! ❤
Håller med fullständigt. Dessa fantastiska sommarkvällar :love: kan jag inte få för många av.
Det hoppas jag också :) ! Har hört så många beklaga sig över att det fina vädret kommer nu precis när de går tillbaka till jobbet efter semestern. Jag tycker inte att det gör så mycket. Kvällarna har man ju ändå.... :) Jag satt ute en stund på lunchen men tyckte nästan att det blev lite väl hett. När jag sedan kom hem var det PRECIS lagom.... :love:
 
Ja fina och lagom varma augustikvällar, oavsett om de består av att vara ute och rida eller cykla ner till stranden för ett kvällsdopp eller bara driva runt i trädgården eller sitta ute och smutta på valfri dryck och bara finnas till = :heart!

Det är ändå något särskilt härligt med just den tiden när den där mesta sommarhysterin dämpats och skymningen kommer tidigare, men att man ändå kan och vill vara ute länge.

Jag brukar annars uppskatta hösten sedan och att få mysa till det med lite inneaktiviteter som teater och bio och konserter och gå på museum någon gång ibland. Men nu när det är oklart hur mycket (=lite) sådana nöjen det kan bli detta år, så känns det ännu viktigare att bara tanka in maximalt med sommarenergi för varje kväll som det går.
 
Mina gamla klasskompisar som bor och går i skola i kommunen har fått sina skolkort, men jag har inte fått mitt. Eftersom min skola ligger i en annan kommun så ansvarar jag själv för att ansöka inför varje nytt läsår. Det går alltså inte automatiskt som det hade gjort om jag hade gått i en skola i kommunen och jag ansökte en dag försent då jag inte visste att jag var tvungen att ansöka igen. Men förhoppningsvis är det bara en fördröjning i posten :)

Edit: Insåg att skolkort kan tolkas som två olika grejer. I detta fallet menar jag busskort 😅
 
Senast ändrad:
Mina gamla klasskompisar som bor och går i skola i kommunen har fått sina skolkort, men jag har inte fått mitt. Eftersom min skola ligger i en annan kommun så ansvarar jag själv för att ansöka inför varje nytt läsår. Det går alltså inte automatiskt som det hade gjort om jag hade gått i en skola i kommunen och jag ansökte en dag försent då jag inte visste att jag var tvungen att ansöka igen. Men förhoppningsvis är det bara en fördröjning i posten :)
Skolkort?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 396
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 151
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp