Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag saknar ändå att ha (mer) kontakt med min vän. Även om jag slutade umgås med honom för att "ta hand om mig själv", dvs jag vet att det är "rätt" sak att göra, så saknar jag ändå de bra sidorna och det bra han gav i mitt liv liksom. Så jag kan inte säga att jag inte vill ha kontakt med nån som behandlat mig så för uppenbarligen vill jag ju det.

Fast det förstår jag verkligen. Delar av mig ville också ha kontakt med honom som inte behandlade mig så bra. Det gick helt enkelt över för mig. Jag har träffat honom efter att det sas lugnade ner sig och jag kände verkligen ingenting. Han var inte viktig för mig längre.
 
Fast jag saknar ändå att ha (mer) kontakt med min vän. Även om jag slutade umgås med honom för att "ta hand om mig själv", dvs jag vet att det är "rätt" sak att göra, så saknar jag ändå de bra sidorna och det bra han gav i mitt liv liksom. Så jag kan inte säga att jag inte vill ha kontakt med nån som behandlat mig så för uppenbarligen vill jag ju det.
Det finns säkert människor där ute som kan bli dina vänner, utan att känna att de behöver göra vad din "vän" (enligt mig inte en vän, om hen så hade gett dig 25 miljoner kronor).
Jag hoppas verkligen att du hittar en sådan riktig vän någon gång :heart
 
Fast jag saknar ändå att ha (mer) kontakt med min vän. Även om jag slutade umgås med honom för att "ta hand om mig själv", dvs jag vet att det är "rätt" sak att göra, så saknar jag ändå de bra sidorna och det bra han gav i mitt liv liksom. Så jag kan inte säga att jag inte vill ha kontakt med nån som behandlat mig så för uppenbarligen vill jag ju det.

Självklart kan man sakna de bra delarna av en person eller relation! Extremt få är ju rakt igenom dåliga. Så även om en person gjort hemska saker som gör att man måste bryta relationen så kan man ju sakna de bra bitarna.
Det är ju inget konstigt!

Jag träffade en kvinna för en herrans massa år sedan som just fått veta att hennes bror var döende i cancer. Denne bror hade utsatt henne för övergrepp då hon var liten och hon hade sedan många år tillbaks brutit med honom pga det. När han låg döende var det otroligt sorgligt för henne att förlora sin bror. Men hon var ju också så arg, ledsen etc på vad han utsatt henne för.
Det är sällan så att en person bara för med sig skit. Men ibland är skiten för illa fr att ha i sitt liv.

Jag tror också du skulle behöva prata med en bra psykolog om det här.
De har hört liknande saker förr. Eller ännu värre. Och de kan hjälpa dig att prata genom frågor etc om du tycker det är svårt att börja prata.
Du är ju värd att må bra! ❤️
 
Bara massa plugg på schemat idag. Har precis skickat in ett prov i excel, ska snart öppna upp jöken innan det är dags att ringa lärare för betygssamtal. Det är något nytt för mig så jag vet inte riktigt vad dessa samtal handlar om .Ska alldeles strax starta maskin nr 9 sen i lördags, kan man anställa någon som sköter tvätten? :angel:
 
Jag brukade goa in mig i ett hörn i boxen och bara sitta där medan Salome åt hö :love: Hon tyckte nog matte var lite märklig men så länge jag inte åt hennes mat var det lugnt :rofl:

Jag brukade käka frukost i hästens box en del när jobbdagarna började tidigt och jag bodde på samma gård/hade honom hemma.
när man morgonrockar morgonfodrades jag med.
Så mysigt med deras tugg-ljud! ❤️
 
Jag brukade käka frukost i hästens box en del när jobbdagarna började tidigt och jag bodde på samma gård/hade honom hemma.
när man morgonrockar morgonfodrades jag med.
Så mysigt med deras tugg-ljud! ❤

Hade jag gjort det hade Salome krävt att få min frukost också :laugh:

Edit: När man ropade på henne i hagen var det "Havre, havre, havre, havre" med glättig röst som gällde. Hon kom direkt :rofl:
 
Kombinera 2 oberoende jobb... hmmm....

Fick telefonsamtal från nya jobbet idag som frågade om jag kan jobba i morgon,nästa dag och lördag 'dessa tider'. Ja sa jag.

Kommer in på resorten idag för att städa ett rum och när jag var klar pratade jag med chefen och sa att mitt andra jobb (som hon vet om) har bett mig jobba de nästa två dagarna och lördag. Hon blev inte jätteupprörd men sa nåt i stil med "men M kommer behöva din hjälp i morgon på morgonen för jag måste åka till fastlandet".

Och just i morgon har dom bett mig jobba över lunch på andra jobbet vilket betyder att jag inte kan komma in till resorten för ingen checkar ut före kl 10.00

Nu VET jag att M är ok med detta. Men chefen vill att jag hjälper M.

Tur att chefen inte är där i morgon och inser att jag inte dyker upp :angel: :laugh:
M är på väg hit snart, vi är vänner utanför jobbet med, så jag förklatar läget för henne då.

Men jag känner mig lite skyldig ändå och nu funderar jag på att säga till andra jobbet att jag helst jobbar eftermiddagar. Å andra sidan är det jobbet "by the books" sas medan resort-jobbet inte är det. Så lite dilemma här nu...

Inget av jobben har tillräckligt med timmar för att bara jobba ett av jobben....
 
Självklart kan man sakna de bra delarna av en person eller relation! Extremt få är ju rakt igenom dåliga. Så även om en person gjort hemska saker som gör att man måste bryta relationen så kan man ju sakna de bra bitarna.
Det är ju inget konstigt!

Jag träffade en kvinna för en herrans massa år sedan som just fått veta att hennes bror var döende i cancer. Denne bror hade utsatt henne för övergrepp då hon var liten och hon hade sedan många år tillbaks brutit med honom pga det. När han låg döende var det otroligt sorgligt för henne att förlora sin bror. Men hon var ju också så arg, ledsen etc på vad han utsatt henne för.
Det är sällan så att en person bara för med sig skit. Men ibland är skiten för illa fr att ha i sitt liv.

Jag tror också du skulle behöva prata med en bra psykolog om det här.
De har hört liknande saker förr. Eller ännu värre. Och de kan hjälpa dig att prata genom frågor etc om du tycker det är svårt att börja prata.
Du är ju värd att må bra! ❤

Det skulle jag säkert behöva, jag behöver ju tydligen psykologhjälp för typ allt så varför inte det här också. Det kommer dock inte att hända, aldrig att jag sitter och pratar om det här med nån så.
 
Hade jag gjort det hade Salome krävt att få min frukost också :laugh:

Edit: När man ropade på henne i hagen var det "Havre, havre, havre, havre" med glättig röst som gällde. Hon kom direkt :rofl:

Min vet att mina grejer är mina. Men han står hemskt gärna med hals/huvud över en då man sitter. Han vaktar en liksom.
Nackdelen är att man blir strösslad med hösilsge. 😂
E2E24484-6166-4EB1-9C7C-1A4488DA678B.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 408
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 166
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp