Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det funkar säkert att steka dem i stekpanna också.
Det tänkte jag göra men vill inte steka dem tillsammans i samma stekpanna, och ändå ha de varma samtidigt.

Du har ingen glasform? Annars går många vanliga tallrikar att köra i ugnen.
Ingen glasform. Jag är lite osäker på om min tallrik kan vara i ugnen 🤔 Men 100 grader ska den väl tåla ... förhoppningsvis.
 
Häckar inomhus i väntan på att det ska bli möjligt att gå utomhus.
Det är hett.
Funderar på hur vi ska klara av hundpromenaden imorgon. SMHI lovar nära 30 grader. Varken jag eller Torsten är speciellt förtjusta i värme.

Instämmer, jag var tvungen att gå in och ta en vätskepaus... funderar på att jobba i natt och ta en siesta mitt på dagen imorgon :D
 
Ska tydligen äta grillat med familjen till middag :cautious:

Ska du ha familjen till middag? ;)
Får mig osökt att tänka på denna episka instragrampost.

3c0b9d35-cf43-4973-8964-871bfabdc34d
 
Hade en bokad utkörning med kattmat och kattsand som skulle komma med postnord idag, och hade därför helt fördomsfullt avsatt kvällen för att sitta här i väntan på paket mellan kl 17-22... men så vips kom det perfekt avlämnat nästan direkt, typ 17:15. Paketets delar är nu upplockade, innosade, och inställde på sina respektive platser. Nästan lite snopet sitter jag nu och funderar på hur jag ska utnyttja denna härliga soliga fredagskväll som plötsligt dök upp från ingenstans.

Kanske blir det enklaste och trevligaste möjliga - en bok på gården med korta shorts och bensolning.
 
Läst ikapp tråden 😳 så ni babblar.

Det är sketavarmt idag och jag har suttit i solen mellan 10-14och tittat på dressyrträningar med spanjor. Iförd solglasögon, ehem.

Mindre snygg solbränna.

Nu har jag ätit hallonsorbet och håller på att svalna av. Pålla fick komma in, spolas av och sova en stund. Det är fortfarande ca 35 grader här i solväggen.
 
Stek oxfilén och lägg på en bit folie över den. så håller den sig varm medan du steker dina pommes :) .
Stekte pommesen först istället, tallriken höll sig i ugnen ::up: Hade ändå ingen folie :rofl:

Har du bara en platta och en stekpanna? Annars stek separat bara? :)
Ville att den ena rätten skulle hålla sig varm under tiden, tänkte inte på att tallriken skulle kunna hålla i ugnen. Vilket den gjorde :up:


Det enda som saknades var ett bord och dumt nog så påmindes jag inte om bordet på uteplatsen förrän jag var halvvägs igenom maten 🙄:rofl:
Får nog bära in bordet och ha den tills jag köper ett nytt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 412
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 168
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp