Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stekte pommesen först istället, tallriken höll sig i ugnen ::up: Hade ändå ingen folie :rofl:


Ville att den ena rätten skulle hålla sig varm under tiden, tänkte inte på att tallriken skulle kunna hålla i ugnen. Vilket den gjorde :up:


Det enda som saknades var ett bord och dumt nog så påmindes jag inte om bordet på uteplatsen förrän jag var halvvägs färdig 🙄:rofl:
Får nog bära in bordet och ha den tills jag köper ett nytt. :D

Annars är det ju alltid gott att steka på kött snabbt på hög värme och sen låta det gå klart långsamt på låg temp i ugnen. Bara ett tips! :)
 
Annars är det ju alltid gott att steka på kött snabbt på hög värme och sen låta det gå klart långsamt på låg temp i ugnen. Bara ett tips! :)
Åh? Jag har lite svårt med att hålla en bra temperatur för att den ska bli lagom inuti utan att brännas vid på ytan. Men smart, den blir väl inte bränd lika fort i ugnen antar jag.
Får prova det bästa gång om jag törs :up::D
 
20200807_172920.webp

Det blev inte så hemskt som sagt :D:up:
Hade den på plattan lite för länge dock, hade kunnat vara lite mera rosa. Nåja.
 
Jag gillar verkligen mina nya underlägg jag köpte nyligen :love:
(Ber om ursäkt för fläckar, har inte rengjort spisen än.)
15968171751343587744556517470037.jpg

Perfekta att ställa ifrån sig på då de står lite över ytan också (plus ställa på varma spisplattor så att inte katten går där..) och så är de så fina! :love:
Köpte även en pappershållare i samma stil :up:
 
Nu har jag tagit bort typ 32 miljoner styngflugeägg från ponnyn och ett 20-tal från hästen :yuck: Vad är det som gör att de föredrar vissa hästar så mycket mer än andra egentligen?
Färgen kanske? Min bruna shetlandsponny får MÅNGA fler ägg på sig än min mycket ljusare haflinger. Först trodde jag nästan att det kanske var så att äggen syntes mindre på haflingern, men så är det alltså inte. Hon får alltid färre ägg - på riktigt. Men det kan ju bero på en helt annan skillnad dem emellan också. Men det är alltså alltid samma mönster.
 
Färgen kanske? Min bruna shetlandsponny får MÅNGA fler ägg på sig än min mycket ljusare haflinger. Först trodde jag nästan att det kanske var så att äggen syntes mindre på haflingern, men så är det alltså inte. Hon får alltid färre ägg - på riktigt. Men det kan ju bero på en helt annan skillnad dem emellan också. Men det är alltså alltid samma mönster.
Tror också mörka får fler. Min häst har svarta ben och brukar få mycket medan hans kompis med mycket vitt fick lite.
I detta stall har han inte fått några alls, känns som att vi är tillbaka i Norrland igen där de inte finns. 😅
 
Mamman är trött och det var extrapris på skalade räkor, alltså blev det räkmacka till kvällsmat och en kall öl till mamman. Det behöver jag, pratade just med syrran som är i sommarstugan, inköpsmanin hade visst gått överstyr i år hos vår ömma moder. Det var grejer överallt och i morgon ska jag och sonen dit. Smitthärden, aka dottern får vara hemma även om hon är piggare. Jag har sagt över dagen, det är nog vad jag orkar.
 
Färgen kanske? Min bruna shetlandsponny får MÅNGA fler ägg på sig än min mycket ljusare haflinger. Först trodde jag nästan att det kanske var så att äggen syntes mindre på haflingern, men så är det alltså inte. Hon får alltid färre ägg - på riktigt. Men det kan ju bero på en helt annan skillnad dem emellan också. Men det är alltså alltid samma mönster.

Skulle kunna vara så! Ponnyn är mörkast i stallet och mest drabbad av de små äcklen. En annan ponny som är ljusast har knappt haft några alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 412
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 168
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp