Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att klockan ska bli läggdags. Somnar jag nu vaknar för tidigt. Ska åka till en gård med självplockning av grönsaker i morgon. Längtar. Det är härligt att gå mellan de olika landen och välja vad jag ska ha. Bor i stan och har ingenstans att odla.
 
@bettysmatte Maten var helt okej men det är inte en ny favorit :)
IMG_20200807_201657.webp
 
Jag är väldigt missnöjd och irriterad på mig själv idag :meh: Har knappt gjort nåt vettigt alls på hela dagen. Det ska vara skitvarmt imorgon också men då måste jag ändå försöka hitta på lite vettiga saker att göra, kommer bli tokig annars.

Det bästa jag lärt mig på senare år är att inte göra något vettigt. Bara flumma runt i trädgården och klappa på blommorna och sedan lägga mig och läsa på min nya, älskade soffa. Det finns en nytta i det också, och ett läkande. Vänta inte tills du är så gammal som jag innan du inser det :heart
 
Det bästa jag lärt mig på senare år är att inte göra något vettigt. Bara flumma runt i trädgården och klappa på blommorna och sedan lägga mig och läsa på min nya, älskade soffa. Det finns en nytta i det också, och ett läkande. Vänta inte tills du är så gammal som jag innan du inser det :heart

Jag kan inte göra sånt en hel dag. Det kan vara skönt att "göra ingenting" ett par timmar då och då men egentligen mår jag bäst när jag har ganska fullt upp. Att inte göra nåt vettigt gör mig bara rastlös och ångestig :crazy:
 
Tror också mörka får fler. Min häst har svarta ben och brukar få mycket medan hans kompis med mycket vitt fick lite.
I detta stall har han inte fått några alls, känns som att vi är tillbaka i Norrland igen där de inte finns. 😅
Upplever också att mörkare får fler.
Här har vi inte haft några mängder nånsin *peppar peppar* men där jag bodde innan fanns det desto mer :wtf::wtf:
 
Jag kan inte göra sånt en hel dag. Det kan vara skönt att "göra ingenting" ett par timmar då och då men egentligen mår jag bäst när jag har ganska fullt upp. Att inte göra nåt vettigt gör mig bara rastlös och ångestig :crazy:

Jag förstår det men det är ju en bieffekt av ditt mående :heart Det är givetvis upp till dig hur du gör men jag har gått in i väggen flera gånger delvis pga att jag inte vågat stanna och inte göra något "vettigt".

Vi är inte bara det vi presterar :)
 
Whew, Coyotes vinner och är i PO för första gången sedan 2012, det förtjänar de verkligen och särskilt deras fans. Nu hämta sig inför Oilers-Hawks.
 
Ena hunden väckte mig, som vanligt sover han dåligt när det är varmt. Så långt inget konstigt. Klev upp och direkt började näsblodet :arghh:
Så jag googlade på det där med återkommande näsblod (jag vet, så ska man ju inte göra) och såg först att det är vanligt vid torra slemhinnor, förkylning, allergi. Okej, inget konstigt där, misstänker redan att jag är allergisk mot nåt eftersom jag blir jättetäppt om jag inte använder allergi-nässpray till natten.
Sen såg jag att det är vanligt vid anemi. Fortfarande inget oroväckande, anemi har jag så gott som konstant så det vore väl rimligt.
Sen såg jag att det kan vara en tumör som orsakar det så nu är jag paranoid för det :banghead:

Jag kan väl inte söka läkare för det? "Jo hej jag brukar börja blöda näsblod när jag reser mig på morgonen, kan vi kolla om det är en tumör eller nåt?" :banghead::banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 414
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 169
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp