Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klev upp 07:30 och tog in några förvånade hästar som halvsov i vindskyddet. Så förvånade behövde de ju inte vara, de fick komma in igår med pga värmen. Jag tycker synd om alla stackare som går ute i värmen utan ens någon skugga. :(

Själv ligger jag nu och äter några iskalla Piggelin efter utsläpp av höns och hundar samt fodring av alla. Mamma sover gott så jag ska smyga upp efter ett par pinnar till och ta in hundarna. Måste vattna alla odlingar senare idag. Det blir kräftor ikväll men kanske grillat till lunch. :up:
 
Min morbror var här igår med sin drönare och fotade gården och omgivningarna. Ska bli roligt att se bilderna sen :D Hästarna och hunden tyckte det va en märklig apparat haha.

Fint väder idag och vi har resan fått några kass grus till ridbanan, två kvar sen är det vi som ska jämna till och sladda den så senare idag ska jag göra första riktiga premiärridpasset på den:love:
 
Klev upp 07:30 och tog in några förvånade hästar som halvsov i vindskyddet. Så förvånade behövde de ju inte vara, de fick komma in igår med pga värmen. Jag tycker synd om alla stackare som går ute i värmen utan ens någon skugga. :(

Själv ligger jag nu och äter några iskalla Piggelin efter utsläpp av höns och hundar samt fodring av alla. Mamma sover gott så jag ska smyga upp efter ett par pinnar till och ta in hundarna. Måste vattna alla odlingar senare idag. Det blir kräftor ikväll men kanske grillat till lunch. :up:
Våra hästar har massor med skugga, men väljer att stå i solen och äta gräs och vila istället. De har till och med en å att plaska i. Men nejdå..
 
Dum fråga, men har inte druckit läsk på mååånga år.
Jag vill ha läsken iskall, så tänkte lägga den i frysen. Jag fattar att den ligga där ett tag, men om den ligger där för länge, kan burken explodera då? Efter hur lång tid fryser den?

Vart ska man ställa sina dumma frågor om inte här 😆🤷‍♀️.
Kan jag lägga burken i frysen vid 13-tiden idag om jag vill ha den vid 19-20 ikväll?

----

F ö drack jag just kaffe och det blir en till kopp (koffeinfri) innan jag ska hänga in tvätten. Den bör vara torr nu, hängt överallt sen i tors em ju.
 
Dum fråga, men har inte druckit läsk på mååånga år.
Jag vill ha läsken iskall, så tänkte lägga den i frysen. Jag fattar att den ligga där ett tag, men om den ligger där för länge, kan burken explodera då? Efter hur lång tid fryser den?

Vart ska man ställa sina dumma frågor om inte här 😆🤷‍♀️.
Kan jag lägga burken i frysen vid 13-tiden idag om jag vill ha den vid 19-20 ikväll?

----

F ö drack jag just kaffe och det blir en till kopp (koffeinfri) innan jag ska hänga in tvätten. Den bör vara torr nu, hängt överallt sen i tors em ju.
Den exploderar inte i frysen men när du öppnar den (det är när den når 0 grader, alltså is bildas, som den kan explodera när du öppnar den).
Borde ju räcka med typ 30 minuter, annars ställ den i kylen redan nu?
 
Dum fråga, men har inte druckit läsk på mååånga år.
Jag vill ha läsken iskall, så tänkte lägga den i frysen. Jag fattar att den ligga där ett tag, men om den ligger där för länge, kan burken explodera då? Efter hur lång tid fryser den?

Vart ska man ställa sina dumma frågor om inte här 😆🤷‍♀️.
Kan jag lägga burken i frysen vid 13-tiden idag om jag vill ha den vid 19-20 ikväll?

----

F ö drack jag just kaffe och det blir en till kopp (koffeinfri) innan jag ska hänga in tvätten. Den bör vara torr nu, hängt överallt sen i tors em ju.
Då kommer den vara genomfrusen. Villdu ha kall läsk så ställ i kylen? Eller max 1 h i frysen.
 
Den exploderar inte i frysen men när du öppnar den (det är när den når 0 grader, alltså is bildas, som den kan explodera när du öppnar den).
Borde ju räcka med typ 30 minuter, annars ställ den i kylen redan nu?

Aha! Tack då fick jag lära mig något nytt :).

+ @Ninnurur Ja, i kylen står den redan, men jag inbillar mig kanske, men tycker inte den blir lika iskall där (fast nu vred jag nyss ner tempen därinne också iofs pga tips vid rötmånad, så nu kanske). Men då kan jag ta med den till min kompis o bara lägga den i hennes frys typ 30-60 min innan vi ska äta, det blir nog det bästa 👍.
 
Aha! Tack då fick jag lära mig något nytt :).

+ @Ninnurur Ja, i kylen står den redan, men jag inbillar mig kanske, men tycker inte den blir lika iskall där (fast nu vred jag nyss ner tempen därinne också iofs pga tips vid rötmånad, så nu kanske). Men då kan jag ta med den till min kompis o bara lägga den i hennes frys typ 30-60 min innan vi ska äta, det blir nog det bästa 👍.

Om den redan är kylskåpskall borde 30 min i frys göra den perfekt iskall utan att det blir slushie av den (som jag lyckats göra en gång) :D
 
Våra hästar har massor med skugga, men väljer att stå i solen och äta gräs och vila istället. De har till och med en å att plaska i. Men nejdå..
Som någon annan nämnde, det viktiga är att de har valmöjligheten. Mina hästar har gärna legat helt utslagna i ren sand i 25 plusgrader. Med en hel skog som alternativ. Men hade dom vara haft sanden så hade jag tyckt att det var vansinnigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 421
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 169
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp