Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokstavligen blev det läskigt (öligt och söligt-ölslush i detta fall) och mycket att städa. Det handlar om att vattnet expanderar när det fryser och spräcker behållaren, det är inte riktigt en explosion.

Vatten är en av de mest magiska kemikalierna vi känner till. Beter sig inte alls som andra liknande sammansättningar av grundämnen.

Jobbigt! Men intressant....!

Ja, kommer ihåg att mitt ex förvarade Jägermeister i frysen och det frös inte... Men det är väl alkoholens förtjänst då alltså...
 
Bokstavligen blev det läskigt (öligt och söligt-ölslush i detta fall) och mycket att städa. Det handlar om att vattnet expanderar när det fryser och spräcker behållaren, det är inte riktigt en explosion.

Vatten är en av de mest magiska kemikalierna vi känner till. Beter sig inte alls som andra liknande sammansättningar av grundämnen.

Plus att i fast form i naturen räknas det som ett mineral ;)
 
A0104CE3-BF81-4BA7-A63E-F2CC1AA01867.webp
Jobbigt! Men intressant....!

Ja, kommer ihåg att mitt ex förvarade Jägermeister i frysen och det frös inte... Men det är väl alkoholens förtjänst då alltså...

Då får man ha sån här öl så är det safe (inte att dricka...) 32 volymprocent alkohol
 
Äpplen och hundskit borta från gräsmattan så nu är det bara att klippa! Har städat köket också så nu ska jag dricka lite kaffe och sen dejta gräsklipparen :)
Vi har inte hunnit göra någon ordentlig uteplats, så vi har bord och stolar (skrev först stol och bordar, snacka om att hjärnan inte är med :laugh: ) på gräsmattan. Plus en massa kompostgaller, som ligger för att skydda rabatter och ställen där vi bättrat på gräsmattan för hönsen. Så det är ett jäkla flyttande innan man kan klippa. Jag ska göra smartare lösningar till rabatterna till nästa år, så det blir lätt att klippa!
 
Gick inget vidare med ärendena i affärer. Fick inte tag på nåt av det jag skulle ha :meh:

Så jag åkte till stallet istället och tänkte fixa men det är varmt och jag känner mig yr och konstig (börjar bli normaltillstånd) så det går seeegt. Tänkte rida eller ta en promenad med hästen också men det får vänta tills ikväll. Eller så får det bli två vilodagar i rad, får se hur varmt det är senare.
 
Vi har inte hunnit göra någon ordentlig uteplats, så vi har bord och stolar (skrev först stol och bordar, snacka om att hjärnan inte är med :laugh: ) på gräsmattan. Plus en massa kompostgaller, som ligger för att skydda rabatter och ställen där vi bättrat på gräsmattan för hönsen. Så det är ett jäkla flyttande innan man kan klippa. Jag ska göra smartare lösningar till rabatterna till nästa år, så det blir lätt att klippa!

Ja så hade vi tidigare, med möbler alltså och det är skönt att slippa flytta massa sånt nu. Ungarna börjat bli så stora så dom drar inte ut en miljard leksaker över hela gräsmattan längre heller utan det är någon enstaka grej bara 😅
 
stack ut näsan på den kokheta altanen.
En distinkt doft av svämgödsel har spridit sig över nejden.

Det blev ett snabbt ärende ut i landet för att dra upp en morot och en polkabeta till lunchen.
Både hetta och slamgödsel utgör ingen större lockelse. Det blir en inomhusdag.
 
Nu har jag fixat det mesta i stallet. Det fick ta tid idag, ingen idé att stressa när jag ändå bara ska hem och göra ingenting sen O_o
Men nu mår jag riktigt märkligt :down:
 
Det blev en lång tur i morse och hittade en ny Stig som var helt ok! Iaf för skritt men alltid lika roligt med någonting nytt! Det var bara jag och ett till ekipage och båda två på lite ”uppletarhumör”

Satte sedan ingång med att göra ordning sista boxen för i år av bara farten. Som ska rengöras. Blir ingen målning i år av stallet. Tänker att man behöver kanske inte göra det VARJE år utan varannan får räcka framöver.

Eftersom det är lördag ska jag nu endast softa och fortsätta lite senare sen. Den hästs box jag satte igång med idag går ute även natten så det är ingen panik att få den färdig helt idag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 421
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 169
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp