Måste kratta upp äpplen från gräsmattan så det går att klippa gräset sen...bajstråkigt! Men men, bara att göra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, läskigt!
Bokstavligen blev det läskigt (öligt och söligt-ölslush i detta fall) och mycket att städa. Det handlar om att vattnet expanderar när det fryser och spräcker behållaren, det är inte riktigt en explosion.
Vatten är en av de mest magiska kemikalierna vi känner till. Beter sig inte alls som andra liknande sammansättningar av grundämnen.
Bokstavligen blev det läskigt (öligt och söligt-ölslush i detta fall) och mycket att städa. Det handlar om att vattnet expanderar när det fryser och spräcker behållaren, det är inte riktigt en explosion.
Vatten är en av de mest magiska kemikalierna vi känner till. Beter sig inte alls som andra liknande sammansättningar av grundämnen.
Jobbigt! Men intressant....!
Ja, kommer ihåg att mitt ex förvarade Jägermeister i frysen och det frös inte... Men det är väl alkoholens förtjänst då alltså...
Jag har varit om att både burkar och glasflaskor ”exploderat” i frysen. Det som är säkert att glömma är drycker med hög alkoholhalt.
Japp. Vi hade en kass kyl vid kafe-disken på utställningen. Termostaten var lite ...opålitlig.Jag har varit om att både burkar och glasflaskor ”exploderat” i frysen. Det som är säkert att glömma är drycker med hög alkoholhalt.
Vi har inte hunnit göra någon ordentlig uteplats, så vi har bord och stolar (skrev först stol och bordar, snacka om att hjärnan inte är med ) på gräsmattan. Plus en massa kompostgaller, som ligger för att skydda rabatter och ställen där vi bättrat på gräsmattan för hönsen. Så det är ett jäkla flyttande innan man kan klippa. Jag ska göra smartare lösningar till rabatterna till nästa år, så det blir lätt att klippa!Äpplen och hundskit borta från gräsmattan så nu är det bara att klippa! Har städat köket också så nu ska jag dricka lite kaffe och sen dejta gräsklipparen
Vi har inte hunnit göra någon ordentlig uteplats, så vi har bord och stolar (skrev först stol och bordar, snacka om att hjärnan inte är med ) på gräsmattan. Plus en massa kompostgaller, som ligger för att skydda rabatter och ställen där vi bättrat på gräsmattan för hönsen. Så det är ett jäkla flyttande innan man kan klippa. Jag ska göra smartare lösningar till rabatterna till nästa år, så det blir lätt att klippa!