Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ena hunden väckte mig, som vanligt sover han dåligt när det är varmt. Så långt inget konstigt. Klev upp och direkt började näsblodet :arghh:
Så jag googlade på det där med återkommande näsblod (jag vet, så ska man ju inte göra) och såg först att det är vanligt vid torra slemhinnor, förkylning, allergi. Okej, inget konstigt där, misstänker redan att jag är allergisk mot nåt eftersom jag blir jättetäppt om jag inte använder allergi-nässpray till natten.
Sen såg jag att det är vanligt vid anemi. Fortfarande inget oroväckande, anemi har jag så gott som konstant så det vore väl rimligt.
Sen såg jag att det kan vara en tumör som orsakar det så nu är jag paranoid för det :banghead:

Jag kan väl inte söka läkare för det? "Jo hej jag brukar börja blöda näsblod när jag reser mig på morgonen, kan vi kolla om det är en tumör eller nåt?" :banghead::banghead:
Klart du kan söka läkare. :heart Du behöver kanske inte säga att du tror det är en tumör men säg hur ofta det händer och att du vill kolla upp så det inte är något farligt.
 
Nu tror jag att näsblodet har slutat för den här gången, men jag har lite hjärtklappning och yrsel :crazy: Men det är väl mer sannolikt att det är för att jag stressat upp mig osv än att det är nåt allvarligt fel? :cautious:
 
Ena hunden väckte mig, som vanligt sover han dåligt när det är varmt. Så långt inget konstigt. Klev upp och direkt började näsblodet :arghh:
Så jag googlade på det där med återkommande näsblod (jag vet, så ska man ju inte göra) och såg först att det är vanligt vid torra slemhinnor, förkylning, allergi. Okej, inget konstigt där, misstänker redan att jag är allergisk mot nåt eftersom jag blir jättetäppt om jag inte använder allergi-nässpray till natten.
Sen såg jag att det är vanligt vid anemi. Fortfarande inget oroväckande, anemi har jag så gott som konstant så det vore väl rimligt.
Sen såg jag att det kan vara en tumör som orsakar det så nu är jag paranoid för det :banghead:

Jag kan väl inte söka läkare för det? "Jo hej jag brukar börja blöda näsblod när jag reser mig på morgonen, kan vi kolla om det är en tumör eller nåt?" :banghead::banghead:

Du kan absolut söka för återkommande näsblod. Det går inte att säga vad det beror på över internet men det är absolut värt att kolla upp för ofta förekommande näsblod utan en fastställd anledning är inte normalt.

Jag brukar blöda näsblod på vintern men då vet jag att det är pga kyla och torr luft. Dvs jag gör inte så mycket mer åt det än att jag ser till att fortsätta ta mina tillskott (havtorn- och nattljusolja) för det stärker slemhinnorna.
 
Ena hunden väckte mig, som vanligt sover han dåligt när det är varmt. Så långt inget konstigt. Klev upp och direkt började näsblodet :arghh:
Så jag googlade på det där med återkommande näsblod (jag vet, så ska man ju inte göra) och såg först att det är vanligt vid torra slemhinnor, förkylning, allergi. Okej, inget konstigt där, misstänker redan att jag är allergisk mot nåt eftersom jag blir jättetäppt om jag inte använder allergi-nässpray till natten.
Sen såg jag att det är vanligt vid anemi. Fortfarande inget oroväckande, anemi har jag så gott som konstant så det vore väl rimligt.
Sen såg jag att det kan vara en tumör som orsakar det så nu är jag paranoid för det :banghead:

Jag kan väl inte söka läkare för det? "Jo hej jag brukar börja blöda näsblod när jag reser mig på morgonen, kan vi kolla om det är en tumör eller nåt?" :banghead::banghead:
Sök! Jag har nyss sökt för något så "fånigt" som lock i örat. Inget är för fånigt att söka för :heart
Kanske kan du i samma veva nämna din yrsel på morgonen osv?
 
Jag måste vara Sveriges kallaste (önskar jag kunde säga coolaste :D ) människa. Det är 24 grader inne och jag sitter här i soffan med kalla fötter..... :rofl:

Och jag sitter varje morgon i en stor varm morgonrock och hett kaffe for att varma upp mig ... i just den temperaturen. :cautious:

Tror också mörka får fler. Min häst har svarta ben och brukar få mycket medan hans kompis med mycket vitt fick lite.
I detta stall har han inte fått några alls, känns som att vi är tillbaka i Norrland igen där de inte finns. 😅

Nar jag hade en hast gard hade jag hastar med bade ljusa (sarskilt min med vita strumpor) och morka ben och hasten med vita ben massor med "bot fly eggs". Den med svarta ben hade nastan inga, och annat an det sag jag inget monster alls. Nu vet jag inte om det var deras blodgrupp, hur varma de var, eller whatever det berodde pa. Jag vet inte heller om "bot flies" ar samma som ni har i Sverige ... men de ar en pest som bara dagligt maskmedel fungerar bra for, samt att skrapa hast benen dagligen nar de lagger agg.
 

Sa har later coyotes bade har i Oregon (dar jag hor dem da och da, men inte dagligen) och i South Carolina dar jag horde dem nastan varje kvall och natt (och inte kunde slappa ut hunden nar det var morkt da Coyotes ar kanda for att i flock attackera hundar for byte) precis sa har lat de ocksa i Canada och runt USA dar jag statt med husbuss pa ensamna stallen for att sova under natterna.

Coyotes
 
Har gått en sväng med hundarna, börjar redan bli varmt. Måste iväg till lite affärer idag så tänkte åka direkt när de öppnat, hoppas de flesta andra ligger på diverse stränder så det är lugnt i affärerna...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 414
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 169
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp