Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom igång med bastubygget igår, för det kändes tydligen som ett lagom göra nu när sommarhettan återvänt :cautious:
Reglade upp och brädslog väggen som skulle byggas och idag har jag kapat och lagt nytt golv, samt byggt stommarna för lavarna. Svettas floder och hinkar ohemula mängder vätska, men sååå värt det när det väl är klart 😅
 
Inte plågar dig själv? Jösses.

Du gör inget annat än slår på dig själv. Du är din egen mobbare.

Det där stämmer inte, jag gör mycket annat än "slår på mig själv" och inte är jag min egen mobbare heller. Däremot luftar jag mina negativa tankar om mig själv ibland men om det ger kritik och påhopp om att jag "inte gör annat än att slår på mig själv" så ska jag självklart sluta lufta sånt här.
 
Jobbet avklarat och därefter stallet. Värmen är fruktansvärd :( (Uniform är ingen höjdare i 32 grader!)
Nu ska jag duscha. Antagligen är jag lika svettig och äcklig igen om fem minuter :cautious:
 
Oooook. Kvällens underhållning är räddad! 😅😆🎼

8AFA75BA-E703-458C-A99B-1CB391408C75.webp
 
Haft en slapp dag i värmen. Mest legat på soffan och läst, eller kollat på dumburken.
Ska städa 2 kar nu
Har bara 27 grader inne nu...
 
Så irriterad på maken. Han skulle bara "spela ett kort game" och blev sittande i nästan två och en halv timme. Trots att han visste att jag ville ha med honom på hantverkscafé. Vi kom iväg till slut men fick bråttom hem igen för det skulle komma folk på middag.
Jag avskyr verkligen datorspelande när det tar över så totalt. Visst, jag lägger mycket tid på min hobby jag med men jag kan avsluta och göra annat. Han får gärna spela, lika gärna som att sitta och glo på tv. Men när det tar över så och när det tydligen är omöjligt att stänga av.. Jag dumpade mitt ex efter tio år tillsammans mycket på grund av just datorspelande så jag får inga trevliga vibbar..
Jag har sagt precis vad jag tänker om saken och får inget vettigt svar förutom att "ibland blir det så".

Suck.
 
Jag sitter i Husbussen och tar igen mig med min andra kopp kaffe for dagen. Det ar mulet och runt 20*C och hundarna och jag har redan varit ute en svang ... snart ar det dags for en tripp till innan vi tar bilen till en av sonerna (jag behover hjalp med min electronik igen 🙄) for att senare komma tillbaka hit och sitta ute med en drink och goda vanner. :D (6 foot mellan alla och munskydd ar vad som galler)
 
Jag sitter i Husbussen och tar igen mig med min andra kopp kaffe for dagen. Det ar mulet och runt 20*C och hundarna och jag har redan varit ute en svang ... snart ar det dags for en tripp till innan vi tar bilen till en av sonerna (jag behover hjalp med min electronik igen 🙄) for att senare komma tillbaka hit och sitta ute med en drink och goda vanner. :D (6 foot mellan alla och munskydd ar vad som galler)
Hur dricker ni med munskydd.... :confused: ??
 
Jag har min läsk +vatten ute på balkongen, året runt. Visserligen under plädar. Bara några har sprängts

Praktiskt!

Jag har ofta nästan -30 i frysen iofs.. (Vill ha -20, men då larmar frysen och håller inte kallt. Blev så när jag frostat av sist, och hv tycker att det är okej eftersom den håller kallt när jag drog ner tempen lite.) Men de som "exploderade" var glasflaskor, så jag blev inte förvånad över att det hände när jag glömde att jag lagt in dem. PET-flaskor har jag inte lyckats frysa helt (bara halvt!) :angel: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 425
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 169
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 998
Senast: hundtant
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
355
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp