Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på jobbet och kollegan har överträffat sig själv och skrivit ett gulligt brev med uppdateringar över vad som hänt, ska hända osv :eek: Komplett med handritade gulliga små blommor, båtar, katter, solar och annat.
Är ju van att inte få veta någonting så jag blev helt chockad :D

Nu följer tre veckor helt solo på jobbet. Jag har rätt mycket att göra men i dag tänker jag ägna hela dagen till att landa i att jag ska jobba, plocka och städa iordning lite så jag kan ha det skönt och bekvämt, samt svara på de 1102 (!) mail jag har i min inkorg. Om jag ens hinner svara på alla dem. 🙈
Jag hade 27 och typ alla är autogenererade mejl från olika projektplatser
 
Trädorm.... Ormar i träden..... Vilken mardröm :nailbiting: O_o !!

Generellt är ormar som klättrar i träd ogiftiga (typ små tree snakes och pytonormar) medan de ormar som lever på marken är de man ska "se upp" för (ordvits hö hö) typ brown snake och death adder (den sistnämnde är så vidrigt ful och den har vi tydligen rätt mycket av på ön, har dock endast sett 2 på 5 år, ta i trä)
 
Råkade visst shoppa mig en liten flock höns nu under morgonen 🤷‍♀️

Tur att jag har semester och därmed har tid att kvickt fixa en inhägnad och inreda ett av utrymmena nere vid logen som tillfällig inkvartering över sommar och höst.

Åh, hade också velat ha höns!

Ska jobba två veckor med början i dag innan jag går på semester igen. Började bra med att jag glömt bort mina inloggningsuppgifter...

Eftersom de flesta andra är på semester så är det annars relativt chill. Så nu surfar jag igenom intranätet och kollar om jag missat något.

👍 glömma inlogen är bra, visar att du verkligen kopplat av på semestern ju! (hoppas jag :) )

------

Jag har småslumrat fram tills nu faktiskt! 👍 ville försöka ligga lite längre så inte dagen ska bli allt för lång... Nu ska jag försöka äta lååångsam frukost!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 477
· Visningar
41 330
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 264
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp