Vad gör vi? Del CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi gjorde paus vid Gränna för lite ätbart och kaffe och så testade bla denna nya glass; marabou apelsin krokant 😋. Chaffisbyte och så svängde jag av E4an för att överraska älskling med att för första gången gå in på Skaldjursfabriken Marcuskräftan eftersom älskling var så sugen på kräftor ikväll 😄. Så nu ska vi njuta av kräftor och öl och räkor och en bacardi breezer 😋. Var härligt med miljöombyte men väldigt skönt att vara hemma igen 🥰. Honkatten är visst iväg igen men hankatten var nog glad att se oss igen då han strukit sig så mycket runt benen och min pålla med; kom fram till mig i galopp o stod kvar vid grinden så jag fick vända tillbaka o klia en stund till tills hon tyckte att det räckte ❤
 
Idag när jag kollade över mina tomatplantor så var det den sötaste lilla orm slingrad runt en planta. Jag vet inte om det var en grön trädorm bäbis (tror det för den hade gul mage) eller en "legless lizard". Backade tillbaka och gick för att hämta mobilen för att fota men 10 sek senare när jag kom tillbaka var den borta...

Well well...
 
Revbenenkänns ordentligt. det är svårt att vända sig i sängen och jag har vaknat inatt av att det gjort ont.

Morgonen inleddes med att jag fick sanera i sovrummet. Hunden är uppenbarligen inte rumsren än :arghh: Tycker det börjar bli dags - han är ju mer än 7 månader.
Vore kul om han åtminstone pep först så jag fick förvarning om att han är nödig.
 
Idag när jag kollade över mina tomatplantor så var det den sötaste lilla orm slingrad runt en planta. Jag vet inte om det var en grön trädorm bäbis (tror det för den hade gul mage) eller en "legless lizard". Backade tillbaka och gick för att hämta mobilen för att fota men 10 sek senare när jag kom tillbaka var den borta...

Well well...
Trädorm.... Ormar i träden..... Vilken mardröm :nailbiting: O_o !!
 
Är på jobbet och kollegan har överträffat sig själv och skrivit ett gulligt brev med uppdateringar över vad som hänt, ska hända osv :eek: Komplett med handritade gulliga små blommor, båtar, katter, solar och annat.
Är ju van att inte få veta någonting så jag blev helt chockad :D

Nu följer tre veckor helt solo på jobbet. Jag har rätt mycket att göra men i dag tänker jag ägna hela dagen till att landa i att jag ska jobba, plocka och städa iordning lite så jag kan ha det skönt och bekvämt, samt svara på de 1102 (!) mail jag har i min inkorg. Om jag ens hinner svara på alla dem. 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 808
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 123
Senast: escodobe
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
984
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 264
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp