Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tänkt köra ved idag. Det blev inställt. Regnet har hällt ner med viss seriositet ända sedan före lunch.
Brukar ta in torr ved så dt blir fullt i pannrummet innan jag staplar året nyköpta.

Men det har lockat väldigt lite att köra skottkärror mellan vedbod och pannrum när det häller ner. Plus att den veden ju är torr. Än så länge.
 
Hade tänkt köra ved idag. Det blev inställt. Regnet har hällt ner med viss seriositet ända sedan före lunch.
Brukar ta in torr ved så dt blir fullt i pannrummet innan jag staplar året nyköpta.

Men det har lockat väldigt lite att köra skottkärror mellan vedbod och pannrum när det häller ner. Plus att den veden ju är torr. Än så länge.
Ja det är nog ingen hit att göra vid regn
 
Tur det finns inomhus jobb när regnet öser ner! Vi hade tur och hann såga klart diskbänken ute innan regnet kom i morse. Men nu är båda bänkarna i köket på plats, ny diskho och diskmaskinen är installerad och provkörd. Båda bänkarna är inoljade och nu håller lådorna på att få sina handtag dit skruvade. :D
Jag ska nog ge mig i kast med gästrummet så jag får ordning där och kan ställa upp lite mer saker. :D
 
Precis tagit in hästarna, det TOKREGNAR. Trots lång regnjacka och gummistövlar är precis allt jag har på mig dyblött, utom möjligen trosorna :rofl:

Ponnyn verkar lite småfrusen så jag är i valet och kvalet om han ska få på sig ett täcke ett tag
 
Läser nyheter och förundras över president kandidat urvalet i usa, Kayne West nästa? :confused::nailbiting:

Vad ar att forundras over president kandidat valet? Eller vem skulle jag kanske saga. :p
Vem som vill och ar fodd i USA kan stalla upp ... sedan far man ju se om de far nagra roster. Det racker med en utliggare tycker jag. :cautious:
 
Vad ar att forundras over president kandidat valet? Eller vem skulle jag kanske saga. :p
Vem som vill och ar fodd i USA kan stalla upp ... sedan far man ju se om de far nagra roster. Det racker med en utliggare tycker jag. :cautious:

Jo, så sant, men det att folk väljer att ställa är intressant. Är väl föga troligt att herr West blir president, men man ska väl aldrig säga aldrig. Blir intressant å följa utvecklingen. :)
 
Har ätit men är vansinnigt sugen på godis, att distrahera sig funkar inte så bra. Jag har en Japp. Det kan hända att den stackarn försvinner ganska snart.
Jag är också godissugen, men har inget godis hemma och har redan varit ute med bilen en sväng, å cykla ner till affärn när det är risk att man blåser bort och blir dygnsur.... nej tack.... sirapen i skafferiet ligger risigt till istället. :angel:
 
Lagar oxfilecarpaccio med pepparrrotsfraiche till förrätt och oxfilé till huvudrätt, och en cashewkolapaj med choklad står på kylning. Rimlig söndagsmiddag innan tidig jobbstart med utmaningar imorgon. Dansar till Modern Talking på hög volym i köket, under matlagning.
 
Jo, så sant, men det att folk väljer att ställa är intressant. Är väl föga troligt att herr West blir president, men man ska väl aldrig säga aldrig. Blir intressant å följa utvecklingen. :)

Jag ar gammal nog att minnas nar nollorna pa KTH hade ett Stockholms parti till ett val. Slogans var typ ... Mer pepparkakor at folket till Lucia, Slappa koppeltvanget succsusivt for sma, medelstora, och mycket stora hundar, gratis tunnelbana for alla ... etc, etc, etc
De missade att komma in med runt 400 roster. :crazy: Hela KTH samlades for att patala att de var "fran och med nu mycket STORT allvar. Inga mer skamt ... Vi kan inte ens saga att det var ett nollnings project".
 
Har ätit men är vansinnigt sugen på godis, att distrahera sig funkar inte så bra. Jag har en Japp. Det kan hända att den stackarn försvinner ganska snart.
Jag är också godissugen, men har inget godis hemma och har redan varit ute med bilen en sväng, å cykla ner till affärn när det är risk att man blåser bort och blir dygnsur.... nej tack.... sirapen i skafferiet ligger risigt till istället. :angel:
Samma lika här! Tror jag hamnat i någon ond cirkel såhär i semestertider... Finns glass i frysen dock :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
83 113
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 159
Senast: Jahaja
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp