Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker planera morgondagen :) Vinterstudion börjar 10.15 så det vore fint om jag vore klar med både stallet, gymmet, mathandlingen och duschen då. Jag får nog köra hemifrån vid 6.30 eller så :cautious:
 
Så det står inte heller att "inga återbetalningar ges" och dylikt?
Det är ju annars bra att ha sådant färdigt i förväg så vet alla vad som gäller :)
Vad händer om ni måste avbryta pga en häst blir halt/tappar sko/vinden blåser åt fel håll?

Återbetalning för vad?

Om en häst skadas på ritten så har vi ju ändå extrahästar där, hästarna som vi guider rider.
Så i de få fallen det hänt så får ryttaren en ny häst och en av oss guider promenerar tillbaka till ranchen med den skadade hästen. Har hänt kanske 3-4 ggr på de 4 åren jag varit här. Men ja, det händer.

De flesta av våra hästar är barfota. De få som är skodda användervi inte om de har lösa skor tills hovis kommer igen (var 8-10 vecka)

Våra hästar bryr sig inte om blåst men om det kommer från norr betyder det att vi har höga vågor och ev inte kan ta hästarna i vattnet. Då ringer vi de inbokade kunderna och berättar detta och de kan avgöra om de vill rida 2h utan vatten-delen eller avboka och få refund. Händer kanske runt 10-15 dagar per år.

Vi har folk som betalar för ritt men inser när de sitter på hästen att de är så fruktansvärt rädda att de vill hoppa av igen innan vi lämnat ranchen.
De får ingen refund heller. Händer 3-4 ggr per år kanske.

Olycksfall är ju olika från gång till gång. Om jag sätter en nybörjare på "fel", typ för känslig, häst och något händer är det mitt fel. Men om någon säger att den är erfaren och jag sätter den på samma häst och något händer, för ryttaren ljög eller trodde den var bättre än den var, så vems är felet då?
Våra hästar är i stil med gamla ridskolehästar men samtidigt måste man veta att det är ett djur och inte en maskin man sitter på, vilket formuläretalla måste signa innan ritt, säger....



Avbokning inom 24h är alltid full refund.
 
Är pissed på storytel som tar bort mängder med engelska böcker inkl alla pratchett :devil::devil: så nu har jag avslutat dem.
Tar gärna tips på annan ljudbokstjänst. Audible har jag fått upp reklam för, andra förslag? Vill ha fakta och fantasy ffa, gärna både på svenska och engelska
BookBeat?
 
Hittade även den här när jag googlade efter bilder:
28A01088-781D-4A9B-AD47-0D0C4B280E0E.jpeg

Har för mig att @Zinfernia's katt är i ungefär samma pälsfärg men den andra kändes mer som ett "säkert kort" :rofl:
 
Äntligen hemma. Tvingades släpa mig till affären för att handla, var nere på ramen nudlar här hemma. Tänkte också hämta ut mitt paket men det hade bara kommit på webmailen som jag inte kom in i pga strul med lösenordet. Höll på i säkert en timme tills jag kom in :arghh:

Nu är jag överkokt spaghetti och lungorna svider som eld och jag snorar/förpestat halva Bollnäs. Om det larmas om utbrott som kräver MSB, stabsläge och total isolering av Bollnäs så är patient zero känd.
 
Äntligen hemma. Tvingades släpa mig till affären för att handla, var nere på ramen nudlar här hemma. Tänkte också hämta ut mitt paket men det hade bara kommit på webmailen som jag inte kom in i pga strul med lösenordet. Höll på i säkert en timme tills jag kom in :arghh:

Nu är jag överkokt spaghetti och lungorna svider som eld och jag snorar/förpestat halva Bollnäs. Om det larmas om utbrott som kräver MSB, stabsläge och total isolering av Bollnäs så är patient zero känd.

Du menar väl snarast att vi INTE vet vem som sänkt EPA-raggarna medelst biologisk krigsföring? :cool: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp