Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jahapp fredag idag som tidigare redan konstaterat.
Skum vecka. Igår kväll gick det faktiskt bättre än väntat att hålla ställningarna, jobba.
Idag, fredag. Brukar vara lugnare men ligger ju efter en del med olika saker. Så ja får ta det pö om pö. Soligt, ingen blåst ute och ingen lera heller så det är om inte annat upplyftande!
 
Jahapp fredag idag som tidigare redan konstaterat.
Skum vecka. Igår kväll gick det faktiskt bättre än väntat att hålla ställningarna, jobba.
Idag, fredag. Brukar vara lugnare men ligger ju efter en del med olika saker. Så ja får ta det pö om pö. Soligt, ingen blåst ute och ingen lera heller så det är om inte annat upplyftande!

Veckorna blir så konstiga när det är helgdagar... jag tyckte det kändes som fredag på måndagen!

Soligt här med och ingen vind (inte konstigt, det blev kallare under natten och det är några minusgrader nu).
 
:banana:Idag är det @Zinfernia föllsedag!!! :banana:
Stort grattis på din dag @Zinfernia :banana:

celebration_cake_magazine_-_custom_cakes_for_web_use26.jpg
Men var hittar du alla fina tårtor @athena_arabians :love:!

@Zinfernia GRATTIS!!!

Försökte hitta en överdimensionerad extra allt tårta men hittade inte riktigt vad jag sökte. Denna är iaf fin och det står Diamant på den :D

Visa bifogad fil 43778
Grattis på födelsedagen @Zinfernia 🥳 🎉
Men hur gulliga är inte ni? :love: :love: :love:

Tack så jättemycket allesammans! ❤
 
Så idag på em-ritten hade vi en ofrivillig avsittning.....
Längs vår ridväg har någon trimmat träd och lämnat stora grenar på marken på sidan av stigen.
"Silly horses" som rids här dagarna i ända blir ändå tittiga. Liksom "det här var inte här igår". Vissa hästar bryr sig mer än andra.

Så vad som hände var att en häst blev helt knorrig och svängde runt. Nybörjare på ryggen. Hästen bakom som hade en "halvt erfaren" ryttare på ryggen hade ingenstans att ta vägen än genom att hoppa genom ett buskage och ut på vägen, tjejen tappade balansen och då tvärstannade hästen och hon flög över nacken på den.
Rätt så hårt fall på asfalt och hon gjorde illa ankeln som hon då berättade varit bruten och just läkt sedan ett par månader. Tyckte så synd om henne.
Hon ville inte ha ambulans men ranchägaren kom och plocka upp henne och plåstrade om henne tillbaka på ranchen och körde henne sen hem till hennes hotell.
Rapport skrevs innan om vad som hänt och signat av alla.

Men nu till min fråga. Hon frågade om pengarna tillbaka. Vilket blev ett nej från oss.

Hur tänker ni här på buke?
Pengar tillbaka ja/nej?
Pengar tillbaka som lite "goodwill" och plåster på såren, tycker jsg.
 
Är det munskölj med fluor? Isåfall ska du inte använda det när du borstat med fluortandkräm. Låt tandkrämen vara kvar i stället, skölj inte efteråt.

Jag brukar rationalisera bort moment, t.ex. igårkväll kändes tänderna rena så då sköljde jag bara med Flux. :o
Ikväll borstade jag men fluxade inte.
Tandtråd behövs väl inte varje dag? Tror jag använder det 1-2 gånger i månaden. :o
(Mellanrumsborste ryms inte mellan mina tänder).

Har tandimplantat så varje kväll är det tandtråd i överkäken på mina riktiga tänder (där det är för smalt för borste) och mellanrumsborste på resterande. Då jag även snarkar så behöver jag en tandskölj som motverkar muntorrhet.
Har 1 gång i veckan jag kör med en riktigt fluortandkräm och då inte sköljer med munskölj. Tack vare diabetes och lite annat så är mina tänder nte bra och behöver all hjälp de kan få.

Hatar att vara vuxen!
 
Jag är proppmätt. Kinabuffe, helt ok mat men till efterrätt finns friterad banan och massor med frukt. Frukten var så himla god :d
 
Gick en promenad på lunchen. Tyvärr började det ganska snabbt regna :cautious: Nåja, jag hoppas kunna gå hem vid 16 så jag får stå ut ett litet tag. (Jag byter skor och strumpor till civila men byxorna är lite blöta. Jag har extrabyxor här men det är så jobbigt att flytta allt från fickorna :rofl: )
 
Är pissed på storytel som tar bort mängder med engelska böcker inkl alla pratchett :devil::devil: så nu har jag avslutat dem.
Tar gärna tips på annan ljudbokstjänst. Audible har jag fått upp reklam för, andra förslag? Vill ha fakta och fantasy ffa, gärna både på svenska och engelska
 
Fått ett par airpods idag :love: Hoppas jag kommer trivas med dom. Skönt att slippa sladd. Jag går med lurar i öronen väldigt mycket då jag alltid pratar i headset när jag jobbar och lyssnar otroligt mycket på ljudbok när jag promenerar, jobbar och grejar i stallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp