Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter frukost och utfodrat djur och barn. Snart ska äldsta dottern följas till bussen sen blir det jobb ett par timmar innan jag ska med yngsta dottern till tandläkaren. Vi ska äta lunch i stan också har vi bestämt :)
 
Ska skriva idag. Har röjt lite hemma så att jag bara behöver dammsuga och våttorka lite senare när jag känner att jag behöver en paus från skrivandet, ska också snart promenera bort till brevlåda för att posta två sålda böcker. Har tömt hela närområdets butiker på blå påsar att posta böcker i :rofl: Har också äntligen tagit fram den nya laptopen, ska låta den ladda ifred en stund, sedan får den inleda sin karriär med 4500 tecken i Word om den straffrättsliga tillämpningen inom sjukvårdens område. Det är ett väldigt knepigt område...
 
Har tagit ledigt idag och på måndag, LÅNGHELG 😍! Började dagen med att gå upp vid 7 och släppa ut/mata hundarna (helt frivilligt ska sägas, hundarna vet att man inte går upp förns jag går upp :D ), sen har jag placerat mig i soffan med kaffe och youtube och inväntar soluppgången.

perfekt start på en ledig fredag 👌!
 
Känner det kommer bli många koppar kaffe idag, dödstrött efter att distansvakat och haft "utryckningsjour" av kolikhäst (dottern är nog ännu tröttare, som vakade på plats)
 
På vanliga jobbet idag. Många är borta, s lugn och skön fredag :)
Vaknade och kände mig utvilad, men det gick över :cautious:
 
Stort grattis på din dag @Zinfernia :banana:

celebration_cake_magazine_-_custom_cakes_for_web_use26.jpg
 
Det var ett snabbt läkarebesök på min vårdcentral. Knappt 10 minuter tog det att kolla igenom alla mina hudförändringar... Och 200 kr kostade det...
Nu iväg till jobbet, får börja senare idag
 
Jobb. Huttrar, men i dag känns saker mycket lättare. Kan bero på fredag, eller på att det är nästan sol ute, eller på att jag blev medbjuden på lunch med favoritkollegorna, eller att jag började morgonen med att titta på bilder och videor på katten i 2 timmar. :)
 
Så idag på em-ritten hade vi en ofrivillig avsittning.....
Längs vår ridväg har någon trimmat träd och lämnat stora grenar på marken på sidan av stigen.
"Silly horses" som rids här dagarna i ända blir ändå tittiga. Liksom "det här var inte här igår". Vissa hästar bryr sig mer än andra.

Så vad som hände var att en häst blev helt knorrig och svängde runt. Nybörjare på ryggen. Hästen bakom som hade en "halvt erfaren" ryttare på ryggen hade ingenstans att ta vägen än genom att hoppa genom ett buskage och ut på vägen, tjejen tappade balansen och då tvärstannade hästen och hon flög över nacken på den.
Rätt så hårt fall på asfalt och hon gjorde illa ankeln som hon då berättade varit bruten och just läkt sedan ett par månader. Tyckte så synd om henne.
Hon ville inte ha ambulans men ranchägaren kom och plocka upp henne och plåstrade om henne tillbaka på ranchen och körde henne sen hem till hennes hotell.
Rapport skrevs innan om vad som hänt och signat av alla.

Men nu till min fråga. Hon frågade om pengarna tillbaka. Vilket blev ett nej från oss.

Hur tänker ni här på buke?
Pengar tillbaka ja/nej?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp