Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Aftonbladet levererar i sedvanlig ordning brännande heta nyheter och journalistik i världsklass:

0BF1681F-7A49-4B3F-B951-F00B94DCF28E.webp
 
Alltså på tal om lite viktigare nyheter än en tam fluga...
Blir på riktigt jävligt oroad om det är så att Iran verkligen RÅKAT skjuta ner ett passagerarplan med missiler. Tanken att det sitter nerviga människor och typ darrar på avtryckaren på missiler och kärnvapen och närsomhelst kan börja skjuta vilt omkring sig känns ju... sådär OBRA.
 
Läser Wisti på fb.

Jag är ateist men han är klok och vidsynt och jag gillar hans satir. Nu har han skrivit om tavlan som väckte sån uppståndelse. Citerar

"Det är ett på många sätt spännande samtal som förs kring tavlan i S:t Pauli kyrka. De senaste dagarna har jag sett och hört flera prata om den som en provokation. Varför vill Svenska kyrkan provocera?
Det är ju ett väldigt egocentriskt perspektiv. Varför skulle just din reaktion vara målet för tavlan? Den här tavlan är kanske inte i första hand adresserad till dig.
Med bildspråket och gestaltandet har människor synliggjorts och bekräftats. Människor som historiskt levt utanför samhällets och kyrkans normer. De har aldrig fått möta bilder av sig själva i kyrkorummet, placera sig själva i de bibliska berättelserna. Jag som kryssar alla boxar vad gäller norm kan identifiera mig i varje bild i ett kyrkorum. Det är gestaltat av sådana som jag för sådana som jag.
Så kom tavlan och nu ytterligare en. Det gör något med många människor. Ett rum skapas. Det var meningen med att hänga tavlan i kyrkorummet. Inte att göra dig arg. Det är ju en tämligen märklig idé. Om vi sedan har lite is i magen så kan vi ju prata om saker. Det som känns ovant och som man inte förstår kan man ju fråga om. Jag förstår inte, jag blir lite arg. Vad är det i dessa bilder som befriar dig och varför är det viktigt att den hänger i ett kyrkorum? Berätta för mig!
Sedan finns det en kyrklig självtillräcklighet som menar att vi behöver inte lära oss något om det här. Vi är redan öppna och inkluderande. Vilka vi? Vem bestämmer det? Och vilka maktanspråk gömmer sig inte i ordet inkluderande?"
 
Känner mig gammal.

Behöver typ 30 min för alla rutiner innan sängdags.
Mediciner 4 olika
Borsta tänderna-mellanrumsborste-tandtråd-munskölj
Tvätta ansiktet, smörja med ögoncreme+ ansikstcreme.

Alltså... passera 40 känns.

Innan har det varit borsta tänderna-blaska av ansiktet OM jag bär smink gå och lägga sig.

Får börja med påse över huvudet -Gonatt
 
Undra så om man kan boka läkarbesök för fler anledningar på samma gång... Eller typ boka in en tid för service! "hej, skulle behöva att ni kör blodprov för det här och sen även kolla det här och det här". Har 3 saker nu jag skulle vilja kolla upp, men 3 besök för något jag känner lätt skulle kunna klämmas in på typ 30 min känns så onödigt!
 
Känner mig gammal.

Behöver typ 30 min för alla rutiner innan sängdags.
Mediciner 4 olika
Borsta tänderna-mellanrumsborste-tandtråd-munskölj
Tvätta ansiktet, smörja med ögoncreme+ ansikstcreme.

Alltså... passera 40 känns.

Innan har det varit borsta tänderna-blaska av ansiktet OM jag bär smink gå och lägga sig.

Får börja med påse över huvudet -Gonatt
Är det munskölj med fluor? Isåfall ska du inte använda det när du borstat med fluortandkräm. Låt tandkrämen vara kvar i stället, skölj inte efteråt.

Jag brukar rationalisera bort moment, t.ex. igårkväll kändes tänderna rena så då sköljde jag bara med Flux. :o
Ikväll borstade jag men fluxade inte.
Tandtråd behövs väl inte varje dag? Tror jag använder det 1-2 gånger i månaden. :o
(Mellanrumsborste ryms inte mellan mina tänder).
 
Känner mig gammal.

Behöver typ 30 min för alla rutiner innan sängdags.
Mediciner 4 olika
Borsta tänderna-mellanrumsborste-tandtråd-munskölj
Tvätta ansiktet, smörja med ögoncreme+ ansikstcreme.

Alltså... passera 40 känns.

Innan har det varit borsta tänderna-blaska av ansiktet OM jag bär smink gå och lägga sig.

Får börja med påse över huvudet -Gonatt
Undrar hur det blir sen när du passerat 50 🤔
 
Alltså på tal om lite viktigare nyheter än en tam fluga...
Blir på riktigt jävligt oroad om det är så att Iran verkligen RÅKAT skjuta ner ett passagerarplan med missiler. Tanken att det sitter nerviga människor och typ darrar på avtryckaren på missiler och kärnvapen och närsomhelst kan börja skjuta vilt omkring sig känns ju... sådär OBRA.
Och jag funderade på hur Trump kunde "veta" det, nästan så jag blir orolig att han själv beordrat nåt...
 
Är det munskölj med fluor? Isåfall ska du inte använda det när du borstat med fluortandkräm. Låt tandkrämen vara kvar i stället, skölj inte efteråt.

Jag brukar rationalisera bort moment, t.ex. igårkväll kändes tänderna rena så då sköljde jag bara med Flux. :o
Ikväll borstade jag men fluxade inte.
Tandtråd behövs väl inte varje dag? Tror jag använder det 1-2 gånger i månaden. :o
(Mellanrumsborste ryms inte mellan mina tänder).
Det har jag också hört men när är det tänkt att man ska använda munskölj då om inte efter tandborstning?
 
Och jag funderade på hur Trump kunde "veta" det, nästan så jag blir orolig att han själv beordrat nåt...

Trump anser ju att han vet allt så är inte alls förvånad. Är mer förvånad att Iran kunde meddela att det var en olycka innan den ens utretts... Jag tror inte Irans största "problem" nu är att de kanske dödat oskyldiga människor utan att de om de råkat skjuta ner planet av misstag ser det som att de tappat ansiktet militärt så att säga.
Personligen tycker jag att det känns lite osannolikt att precis samtidigt som Iran/USA inleder en väpnad konflikt bara råkar ett passagerarplan störta. Oddsen på det...?
 
Senast ändrad av en moderator:
Efter jobbet kom jag hem till dottern som var hemma efter tio dagar hos sin pappa. Vi åt kvällsmat och sen kom 25-åringen hit. Skidskytte och fixa med dotterns nya klocka hann vi också med :)
Nu ska vi sova. Jag tänkte köra hemifrån ca 6.50 imorgon så det blir nog lagom sömn :)
 
Undra så om man kan boka läkarbesök för fler anledningar på samma gång... Eller typ boka in en tid för service! "hej, skulle behöva att ni kör blodprov för det här och sen även kolla det här och det här". Har 3 saker nu jag skulle vilja kolla upp, men 3 besök för något jag känner lätt skulle kunna klämmas in på typ 30 min känns så onödigt!
Det tycker jag du kan göra, inte ska du behöva gå tre gånger! Ring och säg som det är :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp