Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter frukost och kaffe har jag lagat middag, vart iväg till stallet och fixat boxen och pussat på pållan, tagit in ved. Snart åka och jobba...12-21; ogillar den tiden skarpt!
 
Skriver men det går trögt! :cautious: Men jag har en plan i huvudet. I eftermiddag ska jag på en arbetsintervju, så nervös samtidigt ser jag fram emot det.
 
Äntligen lunch, har suttit med skolarbete sedan kl 06.00. Nytt schema för barnen som innebär att min man lämnar vid 06.15 och jag hämtar vid 15. Men segt att skriva så tidigt efter att ha börjat vid 9 tidigare :meh:
 
Sitter på tåget från Frankfurt, ska nedåt i landet. Är helt genomsvettig!
Hade ont om tid från flyget till tåget men tänkte att om jag skyndar mig och den incheckade väskan kommer tidigt så hinner jag. Min väska kommer som nr tre på bandet så jag skyndar mig att ta den och halvspringer till tågstationen. Visar sig att tåget går från spår 5 som ligger jättelångt bort. Säkert 5-6 rulltrappor, rullband och långa passager. Skyndar mig allt jag kan, är allelers svettig när jag kommer fram till spåret precis i tid. Då är tåget försenat 5 min, bra tänker jag då hinner jag köpa biljett i appen medan jag väntar.
Hör då hur de säger i högtalarna att ”idag går tåget från spår 2”. Som ligger helt på andra sidan dvs jag måste gå hela jävla vägen tillbaka genom passagen, rulltrappor och rullband. Och detta fort, så jag inte missar tåget. Så jag springer tillbaka. Svetten rinner. Hör flera bakom mig som springer och stånkar. Kommer fram till spår 2 och då står det plötsligt att tåget går från spår 5 idag på monitorn. DÄR JAG PRECIS VAR JU!!! Nu är dessutom klockan så mycket att jag aldrig någonsin skulle hinna tillbaka till spår 5 igen. Så jag får ta nästa tåg. Som går från....spår 5!!! Så hela jävla vägen tillbaka igen, och bråttom då med för nu är det bara 7 minuter tills det går. Hann till slut, men jävlar vad jag (och alla andra) svor :rage:
 
Huttrar i min vinterjacka och försöker överleva tristressen. Blev totalt stoppmätt av lunchen och mår lite illa.
Hade tänkt att ta friskvårdstimme i dag men det funkar inte eftersom jag helt plötsligt blev ensam här på jobbet, attans!
 
Hämtat in ponny, borstat, lastat och kört alldeles för tidigt så nu står vi på en parkering och väntar tills det blir lagom att köra fram utanför veterinärmottagningen.

Och nu är jag kissnödig 😂
 
Det ar aldeles for tidigt och kallt (2*C) men jag sitter med forsta koppen kaffe for dagen och tror bestamt att jag overlever. Nasta vecka hotar de med sno, :cautious: nagot vi inte ar riktigt beredda att hantera. Blir det sno lar vi fa en dag eller tva ledigt i alla fall. Har "sprejas" vagarna for sno och is nar det behovs, men ett ordentligt snofall ar vi inte "equipped" att hantera. Bara uppe i bergen har de ordentlig snorojning och dubbdack.
 
Dottern kom hem från skolan med tre kompisar på släp som ville leka. Fick tyvärr säga nej för jag måste få arbetsro en stund till och med fyra barn i huset blir det inte det :p Men dottern hängde med dom istället!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
544
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 216
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp