Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker inte stå emot godissug om det kommer... har mens och jag blir så mycket snällare av choklad då :DTyvärr är jag inte sugen på någonting alls så det får nog blir lite framtrollat plock ur kylen för att få lite näring.

Edit: Blev nästan lite småsugen på Gino nu och har iaf kiwi, banan och vit choklad hemma :angel: :p
AHA! Det var kanske därför jag eventuellt kan ha varit något.. ehm. vass? när jag pratade med min nya kollega idag, som jag aldrig pratat med innan.

Han: Hur har du tänkt göra med svensk-engelskan? (Jag ska ha språkvalsundervisningen/stödundervisning i åk 6)
Jag: Jag tänker utforma en planering utifrån vad eleverna har för behov och främst fokusera på svenskan i början.
Han: .. så har inte jag tänkt. Vi brukar skicka med eleverna saker till svensk-engelskan så dom kan jobba ikapp det dom ligger efter med.
Jag: Nu är det ju så att jag är utbildad att undervisa både svenska och engelska och jag tänker bedriva undervisning för att utveckla elevernas förmågor, inte ha någon himla läxläsning. *mycket bestämt*
Han: :o
Jag: :mad:

Lite choklad nästa mens kanske :angel: :angel:
Eller bjuda honom på choklad.
(Men skåpet ska alltid stå där jag ställer det. Punkt.)
 
AHA! Det var kanske därför jag eventuellt kan ha varit något.. ehm. vass? när jag pratade med min nya kollega idag, som jag aldrig pratat med innan.

Han: Hur har du tänkt göra med svensk-engelskan? (Jag ska ha språkvalsundervisningen/stödundervisning i åk 6)
Jag: Jag tänker utforma en planering utifrån vad eleverna har för behov och främst fokusera på svenskan i början.
Han: .. så har inte jag tänkt. Vi brukar skicka med eleverna saker till svensk-engelskan så dom kan jobba ikapp det dom ligger efter med.
Jag: Nu är det ju så att jag är utbildad att undervisa både svenska och engelska och jag tänker bedriva undervisning för att utveckla elevernas förmågor, inte ha någon himla läxläsning. *mycket bestämt*
Han: :o
Jag: :mad:

Lite choklad nästa mens kanske :angel: :angel:
Eller bjuda honom på choklad.
(Men skåpet ska alltid stå där jag ställer det. Punkt.)

I den situationen hade det kvittat om jag hade mens eller ej... oavsett chokladnivå :devil: Mitt alias när jag jobbar är Kärnhäxan (min man är bla känd som Bitch of the Rig... folk brukar antyda att vi är väl matchade :angel:).
 
Jag tänker inte stå emot godissug om det kommer... har mens och jag blir så mycket snällare av choklad då :DTyvärr är jag inte sugen på någonting alls så det får nog blir lite framtrollat plock ur kylen för att få lite näring.

Edit: Blev nästan lite småsugen på gino nu och har iaf kiwi, banan och vit choklad hemma :angel: :p
Men om du gör Gino i helgen så kan jag komma förbi och äta en liten del typ nästan allt, men du får lite, jag lovar nästan.
 
Jag tänker inte stå emot godissug om det kommer... har mens och jag blir så mycket snällare av choklad då :DTyvärr är jag inte sugen på någonting alls så det får nog blir lite framtrollat plock ur kylen för att få lite näring.

Edit: Blev nästan lite småsugen på gino nu och har iaf kiwi, banan och vit choklad hemma :angel: :p

Åt denna på Riche häromdagen. Mmmmmmmm...

03810B94-0C63-464C-98BB-8181C86D9F5D.webp
 
Pojkvännen kom hit en stund efter jobbet, så det blev lite senare med saker och ting än annars. Men jag fick ändå en del gjort, skönt! Har städat, ätit middag, fixat matlådor för resten av jobbveckan och aktiverat katterna (framför allt herr understimulerad) en stund. Nu ligger jag nyduschad i sängen och ska försöka sova..
 
Fler sjuklingar häromkring. Märks även här i tråden.
Jag är inte sjuk men något är inte bra. Feber tidigare idag som nu gått över.
Rösten har jag fått kämpa med och kroppen överlag.
Ingen förkylning. Magen känns märklig fast jag bara ätit vanlig mat idag. Ont bitvis.
Energin är inte där den ska vara heller.
Varit kort och gott en ganska kämpig dag idag trots att jag inte gjort någonting utöver det vanliga.
Jag misstänker att jag har något i kroppen som den försöker med alla medel kämpa emot. Så just nu kroppen vs det onda 0-0
 
Jobb och stall fixat och därefter duschat, ätit kvällsmat och kollat på slalom. Jag har några få åkare kvar och sen ska jag lägga mig. 25-åringen har redan lagt sig :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 215
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp