Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy Fabian, vilken produktiv dag! Pluggat, tvättat, hängt tvätt och fått massor av det jag behövde få gjort på jobbet gjort.
Gick till och med in till rektor och pratade om vad planen är om arbetsbelastingen blir för stor/det blir för mycket för min hjärna/eleverna är stygga/vad som helst annat. Jobbigt samtal för mig pga Duktig Flicka i Kvadrat, men jag klarade det bra. Rektors svar var - såklart, pga bra rektor - ”Då backar vi! Det viktigaste är att du mår bra.”
Såklart. Vad skulle hon annars svara? (Så, ångest, plats! Sitt ner i bänken.)
Och så har jag hunnit ha trevligt med kollegor jag känner, planera veckans matsedel och dessutom handlat.

Nu ska jag inte göra ett ynka jävla skit mer idag, utan bara vara ledig. Heja mig!
 
Har precis haft ett mental breakdown. Slutade med att jag ringde min polis-polare och bara ”hej det är Törnis, PONERA att jag skulle göra detta.... iiiiiinte för att jag skulle det ehhh men... (🙄) hamnar jag i fängelse då”.
Han bara ”öhmmm nej det borde du inte... men..?”
Jag bara: ”ok tack vi hörs”
Hmmm... fick precis frågan om jag ville styla en person till Guldbagge-galan....

Men var är wow smileyn när man behöver den :arghh:
 
Sablar. Håller nog på att bli sjuk :arghh: är på det där stadiet där man inte är 100% sjuk men är slö, trött och nyser med lite krasslig hals. Fick nästan ingenting gjort på jobbet idag men lyckades iallafall stanna fram till den tidigare hemgångstiden. Vilket känns lite dumt då man smittar väl som värst i början, men om jag blir sjuk så kommer jag att behöva alla sjukdagar jag kan få :meh:
 
Gjorde en insats på två av tre förra veckan. Shettisen orkar inte hålla upp sin tjocka svans helt så hon både kissar och bajsar på den + att det är lerigt och dom springer mycket :cautious: Tur att den tredje hästen inte har lika tjock svans, den är mycket lättare att hålla fin.

Jag är lite sugen på att tunna ur den på nått sätt men vet inte hur man gör de snyggt? Trimmar på sidorna av svansroten kanske
 
På väg till stallet. Ska fixa det snabbt sedan HEM. Dusch, ge katterna mat, fixa kattlådorna, packa upp den massiva beställningen från Zooplus och sedan kanske jag kan vila en stund i soffan.
 
På g hem från jobbet
Huvudet orkade inte en längre dag idag
Men har bra tid imorgon em att planera och greja
 
Är hemma, lade mig typ direkt i sängen. Jag vilade en bra stund på jobbet i vilorummet under dagen i förhoppning om lite bättring men blev snarare sämre efter det :crazy:
 
Har sovit dåligt inatt och är jättetrött. På vägen till skolan var det ett kompisgäng på 8 pers som hela vägen spelade musik, sjöng med och pratade högt. På andra våningen var det en annan tjej som skrek ut sina anteckningar högt och tydligt när hon övade inför något. På hemvägen är givetvis samma kompisgäng på samma buss som mig, enda skillnaden är att de typ verkade ha party då.
Vi som pendlar är inte riktigt på fest-humör i bussen. Suck :cautious:
 
Helt fascinerande, bussen mot klättercentret kom i tid! Det har nog aldrig hänt förut. Jag brukar t.o.m. gå hemifrån ganska precis när den ska komma, just för att den är så sen att jag hinner ändå. Tur att jag inte gjorde så nu för då hade jag missat den :p
 
Jag: ”hmm ok ska börja måla. Ska måla EN tavla att hänga ovanför soffan”.

Ett par månader senare 😅

5BDADE18-CDE2-4BFC-AAF7-224D6FC63B7A.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
543
Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
736
Senast: Pegasus63
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 211
Senast: Glimra
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 197
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp