Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär, har bytt batteri på min solcellslampa. Vi får se om det var batteriet som var problemet eftersom den blinkade av och på beroende på hur jag höll i den. Så jag har inte stora förhoppningar. Irriterande att de går sönder efter något år. Enligt info från företaget ska de fungera i flera år om man byter batteri.

Imorgon ska jag till Farsta med syster och beställa nytt id-kort. Sedan in till stan för att hämta plånboken med mitt gamla id, spärrade kontokort och sl kort.
 
Sådär, har bytt batteri på min solcellslampa. Vi får se om det var batteriet som var problemet eftersom den blinkade av och på beroende på hur jag höll i den. Så jag har inte stora förhoppningar. Irriterande att de går sönder efter något år. Enligt info från företaget ska de fungera i flera år om man byter batteri.

Imorgon ska jag till Farsta med syster och beställa nytt id-kort. Sedan in till stan för att hämta plånboken med mitt gamla id, spärrade kontokort och sl kort.
Låter mest som det är ett glapp i lampan?
 
Låter mest som det är ett glapp i lampan?

Yep! Det är precis vad jag misstänker. Men hittar inte glappet, det är liksom bara en smal plasttråd som går in till batteriet så jag vet inte riktigt hur jag ska fixa glappet. Har iaf bytt det, men har som sagt extremt låga förväntningar. Och fortsätter det att glappa kanske jag får slänga vilket suger.
 
”Sista” dagen innan semester imorgon. Anledningen till ”sista” är att jag måste in några dagar extra som facklig.
Men hinner vara ledig i 5 dagar, Då ska jag hinna till en begravning med.
Hoppas tågen går som de ska
 
Yep! Det är precis vad jag misstänker. Men hittar inte glappet, det är liksom bara en smal plasttråd som går in till batteriet så jag vet inte riktigt hur jag ska fixa glappet. Har iaf bytt det, men har som sagt extremt låga förväntningar. Och fortsätter det att glappa kanske jag får slänga vilket suger.
Tejpa den i ett läge, när den lyser som den ska? Eltejp, silvertejp?
 
Tandläkare, läkarvård, dödsfall mm
Tandläkare och läkarvård kan du börja spara undan en viss summa till varje månad så att det räknas in i din budget. Sätt av tex 300:-/månaden till ”hälsa” eller dylikt. Där kan optiker/glasögon också räknas in.

Nu hoppas jag inte att jag verkar okänslig, men på vilket sätt påverkade dödsfallet dig ekonomiskt?
 
Har duschat och tvättat håret i den minimala duschen. Jag svär på att duschdraperiet försökte strypa mig vid minst 2 tillfällen :cautious::laugh:
Annars har dagen varit full med vandring och natur. Mina fötter är lite slitna.
Klarade mig undan regnet med ungefär 1 minut tillgodo!
1000006485.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 721
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp