Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Betydligt mindre rörelse idag; varit hemma hela dagen och tagit det lugnt och pluggat; fick hjälp med pållan I hagen idag 🥰.
Vågade mig äntligen på med att linda av foten och duscha efter att "bara" ha tvättat mig de sista dagarna och det var hur skönt som helst 😍. Foten var stabil och svullnaden ser mindre ut så foten börjar se mer normal ut, skönt 🤗.
 
Jag fick lite gjort idag efter min låååånga startsträcka. Rensat fram de två pallkragarna jag har i stugan och planterat medhavda kålplantor och pillat ner sockerärt. Klippt resten av gräsmattan och sått i ängsfrö på min "äng".
Sedan har jag mest spankulerat runt och tittat på allt som växer och tittat på småfisk i sjön :up:
 
Världens bästa lekkompis! 😍
🐴 :
”Man ska både behöva vara dressyrhäst och piffa och puffa och ha sig. Sen ska man vara hundhäst och lägga sig och larva. Kan inte tanten bestämma sig liksom..” 🙄
IMG_6173.jpeg
 
Lugn dag idag, fixat ett par beställningar och gullat med djuren. Tror att det blir lite trädgårdsfix sen, men det tar emot lite eftersom jag då måste åka och köpa jord först = känns sjukt jobbigt idag. 😅

Sitter istället och designar lite nya äggkartongsetiketter som ska upp i shoppen sedan. Blev lite taggad efter att ha fått massor av glada utrop över de jag gjort och satt på mina egna kartonger, som jag sålde igår. 😁Visa bifogad fil 146875
Du säljer inte ägg "till vardags" också ? 😇
Just precis nu har jag förvisso väldigt många ägg hemma.😅.
 
Jag har semester och gör inget vettigt.... I går sov jag mest bort dagen mellan hundpromenader. I dag har jag åtminstone varit och handlar lite. Skulle göra paj till middag men insåg efter att jag sovit en stund att jag faktiskt inte orkar stå på kvällen och laga middag så jag stoppade brödskivor i brödrosten istället. Till efterrätt en glassbåt... Det var en skön runda med spionen i kväll i alla fall, svalt och avslappnande. Kroppen blir ibland så stel när jag sover så det känns väldigt skönt att röra på mig med honom. Bra med hund, även om man kanske inte vill så kommer man ut och rör på sig och det är både nyttigt och skönt när man ju gör det.

Igår tyckte däremot varken spionen eller jag om att ha hund när det vankades kvällspromenad. Ut gick vi glada i hågen med tanke på en längre runda, svalt väder, skönt att röra på oss, han gillar framför allt vädret nu jämfört med varmare... men så kom ösregnet. först lite, så jaja, lite regn skadar ingen. Sedan skyfallet med stort S :rofl: Vi fick bråttom hem, vet inte vem som hade mest bråttom, det regnade i mina ögon så jag såg inget, men spionen låg på rätt bra i kopplet faktiskt! :rofl:
 
Inte fått så mycket gjort idag, klippt lite gräs, diskat undan lite från gårdagen, klippt sonens hår och mest chillat. Ändå skönt även om jag just idag känt mig rätt rastlös. Skönt med två dagar ledig till, sedan bara fyra dagar till lov! 🙌🏻

Lyckades bestämma mig för luftmadrasser till slut iaf och har beställt. Nu ska jag bara besluta om tält också, sedan är vi redo för friluftsäventyr i sommar! Sonen är supertaggad och vill helst tälta varje natt nu. 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 738
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 719
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp