Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, men hela idén är att baka kakan ute på landet där det inte finns snabbkaffe och det känns lite onödigt att köpa en burk bara för att baka en kaka. Därför jag funderar på att byta ut det mot vanligt kaffe.
Men om nu den här kakan/tårtan är god kan du ju ha användning av kaffet fler gånger, det håller ju i evigheter. Speciellt om du inte dricker det utan har i bakverk liksom.
 
Jo, men hela idén är att baka kakan ute på landet där det inte finns snabbkaffe och det känns lite onödigt att köpa en burk bara för att baka en kaka. Därför jag funderar på att byta ut det mot vanligt kaffe.
Det kan du säkert göra. Men byt ut lite av mjölken mot kaffet då så det inte blir för mycket vätska. Mina amerikanska vänner, som brukar göra kakan ofta, utesluter ofta kaffet utan problem. Så det går nog bra vilket som.
 
Den går säkert jättebra att frysa om inte hela går åt. Eller halvera receptet och gör bara ett lager med frosting ovanpå? Det börjar kännas som om du övertänker det hela... :D

Mmm, vill bara att det ska smaka bra. Dessutom ska en diabetiker 1 som behöver gå ner i vikt inte äta chokladkaka ;) Och jag vet av bitter erfarenhet att jag inte bara kan smaka :meh:
 
Mmm, vill bara att det ska smaka bra. Dessutom ska en diabetiker 1 som behöver gå ner i vikt inte äta chokladkaka ;) Och jag vet av bitter erfarenhet att jag inte bara kan smaka :meh:
Du behöver inte oroa dig för punkt ett i alla fall. Alla som testar älskar den. Ge bort resterna till dina gäster, eller - i värsta fall - släng dem!
 
Ligger i soffan med huvudvärk som inte vill försvinna. Men iaf dammsugit golvet och behöver göra mer saker också inför att jag hämtar valp imorgon, men får ta de lite i etapper.
 
Du kan - helt utan problem - utesluta kaffet. Som sagt, mina amerikanska vänner gör alltid det om de bakar tårtan till barn. Förmodligen kommer skillnaden att vara så liten att det inte spelar någon som helst roll. Den kommer att bli fantastiskt god även utan kaffe!

Du har helt rätt och några kommer nog vara barn. Ibland blir jag bara lite besatt att det ska vara helt perfekt! ;)

Däremot kommer jag att dekorera med valnötter som jag tycker går mycket väl tillsammans med choklad och 'skär av' det söta.
 
Du har helt rätt och några kommer nog vara barn. Ibland blir jag bara lite besatt att det ska vara helt perfekt! ;)

Däremot kommer jag att dekorera med valnötter som jag tycker går mycket väl tillsammans med choklad och 'skär av' det söta.
Låter gott :) ! Vi åt den med vispgrädde och jordgubbar idag. Den smakar faktiskt inte så hysteriskt sött, eftersom chokladsmaken är så kraftig.
 
Lastar in ved. Går hyfsat men min rygg gillar inte det, hade ju tänkt att mitt gymmande skulle hjälpa på sånt här men ryggen verkar iaf missat den infon
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 650
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 730
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 719
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp