Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åh, vad gulligt! Jag älskar igelkottar och är jätteavis!
Jag tar 3 x20 mg på kvällen, ibland 40 mg till. Plus neuroleptika och insomningstablett.Jag försöker läsa mig till hur mycket Alimemazin jag kan ta innan läkarbesöket imorgon för att slippa bryta ihop. Max 50 mg som premedicinering verkar gälla enligt FASS, men inte borde 3 kapslar x 20 mg vara någon fara på ett så 'snällt' läkemedel?
Annars får jag ta två kapslar och komplettera med 0,25 ml från de orala dropparna som jag hoppades slippa.
Men åh, vad gulligt! Jag älskar igelkottar och är jätteavis!
Men åh! Tror inte jag sett kottebebisar på riktigt liksom. Vad gölligt! Då får du fota!För tre år sedan hade jag en eller två vuxna och ett gäng kottevalpar. Ungefär det sötaste jag varit med om! Håller tummarna för att denna är en dräktig hona!
Åååh! Igelkottar ändå.Men åh! Tror inte jag sett kottebebisar på riktigt liksom. Vad gölligt! Då får du fota!
Vi hade en igelkott som bodde under vår trapp ett gäng år när jag var liten. Mamma hittade den första gången när hon skulle sopa bort en hög löv under trappen och lövhögen plötsligt rörde sig rätt mot henne och hon blev livrädd. Sen fick den ha sina löv ifred.
Vi hade en jäkligt barsk, militant igelkott i ett stall jag hade häst i. Han jagade oss och bet oss i fötterna om han tyckte vi störde honom där han lufsade runt som om han ägde stallet.
Ja, eller hur?Åååh! Igelkottar ändå.
Innan jag flyttade söderut så bodde jag på ett ställe med en massa igelkottar. Var så många att min hund knappt fick gå ut under skymningen då han spårade upp dom och skällde på dom. (Ja, en aning ouppfostrade.. )
Men älskade att kunna se dom traska runt så ofta.