Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
... med tanke på hur bra isolerade de brukar vara :p

Åh, Floggan var rätt bra isolerad... men det var många med bra ljudanläggningar :D Herregud den gången någon (i ett annat hus än mitt) spelade indisk jingel-jangelmusik på full volym med högtalarna vända utåt i ett öppet fönster... de som bodde i villorna i gränsen av området hade ringt till polisen och klagat! :rofl:

Eller när det skallrade i våra fönster på sjunde våningen... första våningen hade fest :p
 
Köpte tvål
20191103_122927.jpg
 
Blev ändå några knop gjorda.
Har torkat av alla dörrar och dörrkarmar i huset :) Ska dammsuga och moppa golven nu, men framför allt dammsuga elementen. Har såna gamla element där det samlas en massa damm och nu har jag äntligen hittat det smala munstycket till dammsugaren. Att man kan bli glad för det, hur blev man en sån tråkmåns egentligen :D
 
Har just ätit lunch och druckit kaffe, mums! Nu knalla ner i tvättstugan och hänga upp tvätten och sen knalla till affärn och bl a köpa en golvmopp:). Fint väder och skönt att få saker gjorda :).
 
Blev ändå några knop gjorda.
Har torkat av alla dörrar och dörrkarmar i huset :) Ska dammsuga och moppa golven nu, men framför allt dammsuga elementen. Har såna gamla element där det samlas en massa damm och nu har jag äntligen hittat det smala munstycket till dammsugaren. Att man kan bli glad för det, hur blev man en sån tråkmåns egentligen :D
Vuxenpoängen står som spön i backen :angel::D
 
Så, dammsugit och moppat :up:
Nu ska kaninerna få fint också, sedan ska jag äta och gå till stallet. Tar med mig bästa stallhunden, den andra hunden får stanna hemma med husse :angel:
 
Åkte iväg och handlade och lämnade sambon till att måla om ett rum hemma. Hatar verkligen att måla så han skickade iväg mig för att handla tyg till några Mock-ups jag måste göra. (Fulgrinade igår för att mitt mönster fortfarande inte är perfekt. :rofl:)

Men blev dock uppmuntrad av att sambons skotska vän kallade mig ”crumpet” trots att jag hatar smeknamn. Men inte den här gången. Troligtvis för att vännen är skott. Känner mig ytterst rimlig.:angel:
 
Vad skönt det var att sova ut och vakna utan alarm 😍. Frukost och kaffe intaget i lugn och ro och sen åkte jag till stallet 😊. Fixade boxen och njöt av en mysig barbackaritt i skritt och lite galopp i blötan och trista vädret men det var åtminstone uppehåll medan jag red 😊. Nu parkerad i soffan med lunch, kaffe och världscupshoppning 😊.
 
Jag har haft en skön morgon i skogen med Ville och sonen, bästa typen av jakten enligt mig. :heart Men jag lär väl dra ihop ett gäng så vi får skjuta för Ville snart.
Sen har jag suttit med andras uppsatser inför en "prova på opponering" Jag tycker att det är jobbigt för att jag känner att jag ligger efter, men herregud vad långt jag har kommit jämfört med andra. :crazy: Svårt att opponera när mycket går ut på "Här saknas det information" Jag har även följt dagens SM tävling via nätet, en från vår förening gick till final! Sen gick inte finalen så bra, men kul ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp