Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu startat dagen och dragit igang for att kora hundtraning (en supersot schafer som har suttit kedjad pa bakgarden tills Animal Controll har tvingat dem att antingen ge upp hunden eller skaffa tranare) dar familjen, till min overrasning faktiskt lyssnar och jobbar med hunden. Sedan skulle vi ga ut pa middag med vanner men plotsligt blev allt installt.
Hunden ar rescheduled till i morgon (da jag raporterar till Animal Control ar det lection varje vecka:devil:) och vannerna har insjuknat. Jag sitter och funderar pa om vi ska ga ut pa nagot trevligt stalle har i sta'n istallet.:d
 
I min bil hänger en liten enhörning i backspegeln.

Min sambo var lite lustig och idag hittade jag denna i bilen när jag skulle åka iväg 🤣 :rofl:

20191102_185517.jpg
 
Så himla glad! 😀. Äntligen har jag extraljus på bilen och pållan gick fint på banan idag; rullade över ett cavalettihinder bra några gånger med runda fina språng i galopp på volt; var så skoj 😀😍. Bästa och finaste sambon och hästen ❤😍. Det är ju lördagskväll så lite god dryck (cider åt mig och öl åt sambon) och testar ny god chipssmak, skål på er 😁.
 
Jag har nu repat upp storre delen av ryggstycket jag redan stickat pa en "stor kofta" jag tankt gora. Jag fick garnet av en kompis och har nu borjat med det for tredje gangen. De tva forsta ar redan ett minne blott. :cautious: Nu satter jag pa en bok och borjar om.🙄
 
Jag slöar på soffan. Igår somnade jag i den här positionen, med alla lysen på. Sen vaknade jag vid ett och kunde gå och lägga mig. Det lär inte bli någon repris på det för radion är påslagen.
 
Jag har inget vin!!

Du behover trana pa forebyggande underhall. Da lar man sig att alltid ligga ett steg fore :up: Numera har jag aldrig mindre an 5 flaskor (undre raden i vinstallet) innan jag fyller pa med mer. Det kan dock handa att jag glommer kopa mat ... for man kan ju alltid ringa och fa nagot hemkort. :D (Vi kan fa ol hemkort ocksa ... men min mage klarar inte det :down: och ingen kor hem vin nar man bestaller mat :rage:)
 
Hur gör man såna!? 😍
Min häst har som krav att få vara med i en sån så han precis. 😉

Man köper ”bottnar” och glas i valfri form och storlek, klipper ut bilder i papper, eller ur stuvbitar av tyg eller vad man vill. Printar man på papper är det bäst att använda laserskrivare och gärna tjockare papper. Jag hade vanligt skrivarpapper och limmet lyser igenom lite på de ljusa ser jag. Limmar fast glaset på motivet, låter torka en timme eller så och limmar sedan fast det hela i botten. Så det är busenkelt! Men kräver lite övning för att få till lagom mer lim - det behövs inte mycket och det är lätt att det ”rinner över”. Men jag räknar med att kunna topsa bort det försiktigt med aceton t.ex på den högst upp till vänster där det blev smetigt i överkanten, vet inte hur mycket det syns här. Men ett mysigt litet pyssel och skön omväxling från stickning för mig.

Materialet är ju inte gratis men man måste förstås inte göra tio om dagen ;)

Vad roligt! Hur stor är en sådan?

Dessa är 25mm, tvärsöver själva motivet alltså. Men det finns mindre och större, ovala, fyrkantiga, med och utan dekoration runt... :-) möjligheterna är nästan oändliga!
 
Man köper ”bottnar” och glas i valfri form och storlek, klipper ut bilder i papper, eller ur stuvbitar av tyg eller vad man vill. Printar man på papper är det bäst att använda laserskrivare och gärna tjockare papper. Jag hade vanligt skrivarpapper och limmet lyser igenom lite på de ljusa ser jag. Limmar fast glaset på motivet, låter torka en timme eller så och limmar sedan fast det hela i botten. Så det är busenkelt! Men kräver lite övning för att få till lagom mer lim - det behövs inte mycket och det är lätt att det ”rinner över”. Men jag räknar med att kunna topsa bort det försiktigt med aceton t.ex på den högst upp till vänster där det blev smetigt i överkanten, vet inte hur mycket det syns här. Men ett mysigt litet pyssel och skön omväxling från stickning för mig.

Materialet är ju inte gratis men man måste förstås inte göra tio om dagen ;)



Dessa är 25mm, tvärsöver själva motivet alltså. Men det finns mindre och större, ovala, fyrkantiga, med och utan dekoration runt... :-) möjligheterna är nästan oändliga!
Var köper du ramarna?
Jag är en sjukt vän limmare, så det känns kul. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp