Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar innerligt att min - uppenbarligen - jaktbegåvade katt kunde lära sig att låta bli ekorrar. Idag hittade jag nummer två - halväten - i ena hästens box..... :wtf:

(Är det vanligt att katter lyckas fånga ekorrar????)

Jag kanner en katt, som var gammal som gatan och knappt rorde sig frammat nar han gick, men glatt fangade och dodade harar som han lamnade pa familjens troskel innan han med moda slapade sig in i huset igen. :cautious:
 
Jag önskar innerligt att min - uppenbarligen - jaktbegåvade katt kunde lära sig att låta bli ekorrar. Idag hittade jag nummer två - halväten - i ena hästens box..... :wtf:

(Är det vanligt att katter lyckas fånga ekorrar????)

Ja, en av våra gör också det. Man hittar svansar kvar efter att resten är uppätet. Katter är ganska "bra" på att rensa både ekorrar, möss och småfåglar på gott och ont.
 
Blir att fixa med ytterfiltret i morgon efter jobbet. Nu orkar jag inte. Hostan håller på att ta kol på mig...
Jag önskar innerligt att min - uppenbarligen - jaktbegåvade katt kunde lära sig att låta bli ekorrar. Idag hittade jag nummer två - halväten - i ena hästens box..... :wtf:

(Är det vanligt att katter lyckas fånga ekorrar????)
Vet att en stallkatt i ett av de stall jag har stått i, fångade ekorrar och åt upp
 
DSC_0325.JPG
Väntar på att en scen i en tätort på en slätt ska sluta vara tom...
 
Dricker rödvin och kollar på Titanic. Sista jag såg den, för typ två år sedan, tog filmen slut i mitten för dvd2 fattades och jag visste inte att det skulle vara två :meh:
Nu när jag ser den slås jag av hur.. ja, gammal.. den faktiskt är..
 
Ingen annan här som varit eller ska tända ljus på kyrkogården?

Jodå, jag brukar få ihop trädgårdens sista blommor också till en egen dekoration. I år har ett par frostnätter reducerat lite. Men det räckte till en bas av lagerhägg och thuja med rödbruna blad av alunrot och sedan blommande kärleksört, vita höstanemoner och några rosa rosor New Dawn och Leonardo da Vinci. Och någon liten kvist mattram, som fanns i trädgården redan på mina föräldrars och farföräldrars tid. Så att de får något de känner igen därifrån.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp