Vad gör vi? Del CVII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Gör mitt bÀsta för att höja glamourfaktorn hÀr pÄ kontoret.
IgÄr bar jag armband i form av en stenbock och en vÀdur, idag kör jag pÄ insektstema :up:
IMG_20191101_085740.webp

En av mina kollegor lovade att haka pÄ mitt race, han ska dyka upp i pÀrlhalsband pÄ mÄndag.
 
kort dag idag men Àr pÄ kontoret eftersom jag ska till tandlÀkaren :crazy: TÀnkte jobba nÀstan vanlig dag sÄ jag kan plussa pÄ flexen lite.
 
MÄste Äka och handla ett par saker, för jag ska baka dammsugare :) .

SÄ skönt att vara ledig ett par extra dagar och ta lÄnghelg. Ska pynta om i balkonglÄdan utanför fönstret denna helgen, tÀnkte jag. Byta ut höstgrenarna mot gran- eller tallris.

HÀrligt vÀder - ljust och fint, nÀstan sÄ att solen skymtar fram lite grann :) !
 
Är vaken. Har sovit men vaknade. Med andra ord verkar sömnmedicinen inte vara nĂ„got vidare. Inte för mig :arghh:

Vilken medicin tar du? Har för mig det var Zolpidem?

Är det den sĂ„ Ă€r den enligt en psykiater jag haft en medicin som kan ge rekyl nĂ€r man sovit ett tag och den gĂ„r ur kroppen. DĂ„ vaknar man.

Jag fÄr den effekten.
För mig funkar Zopiklon bÀst. Den vÀcker mig inte och jag upplever mindre smÀrta k kroppen med/kÀnner mig mer avslappnad muskulÀrt.
 
Vi har samma problem men frÄn motsatta hÄllet :D:rofl:
I vĂ„rt fall Ă€r det VI (jag och mina kollegor) som ska gĂ„ igenom kylskĂ„pet och slĂ€nga allt som Ă€r kvar (jepp inte ens nĂ„gon sĂ€rskild hylla dĂ€r man kan stĂ€lla undan) och vi fick sluta med det för att folk klagade sĂ„dant om att deras saker slĂ€ngdes 🙈 Vi gör ju bara vĂ„rt jobb men de vĂ€nde sig till oss och klagade tydligen sĂ„ mycket att vi fick sluta med det.
Och dÄ började folk klaga pÄ att kylskÄpen och frysarna inte stÀdades ur :rofl: SÄ nu har chefen sagt Ät oss att vi ska börja med det igen och sÀtta upp lappar om det igen.
Jehepp, vi frÄgade t.o.m vem som skulle fÄ ta klagomÄlen och jodÄ det Àr vi igen :grin:

Vi har dock 12 kylskÄp och frysar pÄ jobbet och vi kan inte gÄ igenom alla saker i dem för att avgöra vad som ska behÄllas eller inte. Plus sÄ behöver allt tömmas för att stÀdarna ska komma Ät för att stÀda ur dem. Men folk klagar oavsett liksom :grin:

Hehe, jag har sjÀlv gjort "frivilliga" stÀdningar av jobbkylen ett stort antal gÄnger för att det luktat apa av nÄgot kvarlÀmnat mög och gamla mögliga creme fraicheburkar med mera. SÄ jag fattar absolut att det ibland mÄste tvÄngsröjas!

Och att ju större kylskÄpsvolym att hantera, desto mindre utrymme för finlir och analys. Men som sagt tvÄ kylar eller mer exakt en och en halv, innehÄllande ett fÄtal lÄdor. Varav EN vÀlkomponerad, uppenbart delikat och frÀsch, icke ens pÄbörjad, lunch i en uppenbar medhavd lunchlÄda - och nu Àr den i Domedagsklyftan, för den enda förbrytelsen att ha lÀmnats pÄ fel hylla.
 
Hehe, jag har sjÀlv gjort "frivilliga" stÀdningar av jobbkylen ett stort antal gÄnger för att det luktat apa av nÄgot kvarlÀmnat mög och gamla mögliga creme fraicheburkar med mera. SÄ jag fattar absolut att det ibland mÄste tvÄngsröjas!

Och att ju större kylskÄpsvolym att hantera, desto mindre utrymme för finlir och analys. Men som sagt tvÄ kylar eller mer exakt en och en halv, innehÄllande ett fÄtal lÄdor. Varav EN vÀlkomponerad, uppenbart delikat och frÀsch icke pÄbörjad, lunch i en uppenbar medhavd lunchlÄda - och nu Àr den i Domedagsklyftan, för den enda förbrytelsen att ha lÀmnats pÄ fel hylla.

Det var ju det dÀr med att införa skampÄle igen för vissa infraktioner...
 
Sitter pÄ jobbet och Àr trött men pigg pÄ samma gÄng? och jag vill Àta 20 kilo godis, men jag Àr samtidigt inte sÄ sugen? och jag kÀnner för en promenad men orkar inte gÄ?

Vadan dessa paradoxer... Àr ju skitjobbigt. :meh:

AlltsÄ du beskrev just mig de senaste dagarna :D

IgÄr orkade jag inte Àta maten för jag hellre Ät chips.....
 
HÀr Àr vi inte fria frÄn lungpesten Ànnu men det gÄr Ät rÀtt hÄll iaf. Vi fÄr vÀl se om jag överlever dagens besök vid handelsemporiet Tunatutten samt DjÀvulens blÄ lada...
Grattis.

Jag Àr risigare Àn nÄnsin förr. Bara hosta och sjukdomskÀnsla. Ja gkan inte ens Àta eftersom allt smakar illa. IgÄr kvÀll tog jag temepn och upptÀckte att jag hade feber.
Jag har inte feber. Punkt. AlltsÄ misstÀnker jag att jag verkligen Àr döende.

Musjakten har fĂ„tt nya spĂ€nnane avsnitt. Den ena fĂ€llan hade slagit igen imorse. Jag tog den och öppnade och det visade sig att elĂ€ndet levde. Och det var en RÅTTA. Den ramlade ner i vasken och irrade runt dĂ€r tills den kröp in i en kullvĂ€lt temugg. Jag tĂ€ckte muggen med handen och sprang ut. SlĂ€ngde den sĂ„ lĂ„ngt bort jag klarade.

NÄn minut senare slÀppte jag ut ena katten som mötte rÄttan vid tappan och satte fart mot den. Den sprang in under bilen. Nu sitter en irriterad katt under bilen och tittar upp i motorrummet dÀr rÄttan troligen gömmer sig.

FÀllan Àr söndergnagd inuti. Den har försökt gnaga sig ut.

Det gÄr bra nu.
 
@tanten: Har du kontaktat vÄrden? Det dÀr lÄter inget bra och i kombination med övrig hÀlsa Àr det nog dags för ett lÀkarbesök :heart

SjÀlv hade jag feber nÄgon dag bara, annars hade jag ringt VC tidigare. Jag kÀnner att jag gÀrna skippar lunginflammation :meh:
 
Vilken medicin tar du? Har för mig det var Zolpidem?

Är det den sĂ„ Ă€r den enligt en psykiater jag haft en medicin som kan ge rekyl nĂ€r man sovit ett tag och den gĂ„r ur kroppen. DĂ„ vaknar man.

Jag fÄr den effekten.
För mig funkar Zopiklon bÀst. Den vÀcker mig inte och jag upplever mindre smÀrta k kroppen med/kÀnner mig mer avslappnad muskulÀrt.
Japp zolpidem Àr det. Ska höra med lÀkaren om vad göra.

Hur har det gÄtt för dig vad gÀller sömnen nu?
 
@tanten: Har du kontaktat vÄrden? Det dÀr lÄter inget bra och i kombination med övrig hÀlsa Àr det nog dags för ett lÀkarbesök :heart

SjÀlv hade jag feber nÄgon dag bara, annars hade jag ringt VC tidigare. Jag kÀnner att jag gÀrna skippar lunginflammation :meh:
NÀ ingen vÄrdkontakt.
DÀremot har jag ett Ärligt lÀkarbesök pÄ onsdag sÄ jag avvaktar. lÀr knappast dö innan dess.

Har aldrig haft lunginflammation. Vet bara att min arbetsledare jobbade som vanligt med det för nÄt Är sedan. Blir man vÀldigt dÄlig?
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Kropp & SjÀl Jag vÀljer att skriva det hÀr inlÀgget hÀr, dÄ jag trots allt Àr lite "halvanonym" hÀr. I alla fall sÄ till vida att jag inte Àr öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-trÄd hÀr? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra hÀr? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
HundtrĂ€ning Är det nĂ„gon som har förslag pĂ„ övningar eller tricks att trĂ€na pĂ„ inomhus? Jag Ă€r nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu nĂ„gra...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det Àr okej med en till sÄdan hÀr trÄd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, kÀnns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels frĂ„ga
  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Valp 2024

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp