Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är mest rädd att råttorna ska bli krassliga av giftet och virra fram så katterna käkar upp dem.
Har svårt att tro att råttgiftskryddat kött är nån hälsokost.

Jag har också varit orolig för det, men det har uppenbart inte hänt ännu. Jag tror och hoppas att det är starka grejer i giftet så att tiden för irrandet är kort. Och får katterna tillräcklig med annan mat, så tror jag att det som eventuellt lockar dem att fånga och äta är pigga och starka byten, snarare än svaga och självdöende sådana.
 
Tänkte koka spagetti och använda köttfärssåsen som blev över häromdagen till lunch idag. Spagettin verkar dock bara räcka till ungarna... Så jag får väl äta smörgås :p Man är som långt ner på vissa priolistor när man blivit förälder 😂
 
Försöker plugga men hjärnan vill inte, får ta paus och läsa lite ikväll istället. Passar på att putsa lite i köket. Och surfa. Och ska gå ut till djuren snart och ge de lite gottis. Ikväll ska jag åka till en ridskola och kolla på en bekant som rider, ska själv provrida där nästa vecka.
 
Kan bekräfta det. I mitt miljonprogramsområde springer det runt jättemycket råttor i alla olika storlekar. Allt från väldigt små till jättestora, den gemensamma nämnaren är att de är lika vidriga.

De finns i innerstaden också. En masse. Skulle snedda runt hörnet på innergården där jag bodde förr och krockade med vad jag instinktivt trodde var granntantens terrier. Det var det.... INTE :nailbiting::wtf:
Antar att många restauranger drar till sig de jävlarna...
 
Är så äckligt!
I början så skrek jag och sprang varje gång jag såg en, men nu är jag härdad och skvätter bara till.

Jag och en granne skulle öppna en dörr i källaren häromdagen. Och en plastpåse blåste upp mot våra ben. Skrek i panik. SKREK!!! Insåg sen att det var just en plastpåse. Var nöjda att ingen såg oss stå och hysteriskt skrika och hoppa :rofl:

Har inte sett ngn i huset jag bor i nu men vi har ju restaurang i bottenvåningen så är paranoid...
 
Skulle fasen ha tagit med mig min platta så jag kunde öva på den på jobbet :cautious: Men jag glömde min väska imorse så jag hade väl glömt den också :meh:
Bara 45 minuter kvar...!
 
Jag och en granne skulle öppna en dörr i källaren häromdagen. Och en plastpåse blåste upp mot våra ben. Skrek i panik. SKREK!!! Insåg sen att det var just en plastpåse. Var nöjda att ingen såg oss :rofl:

Har inte sett ngn i huset jag bor i nu men vi har ju restaurang i bottenvåningen så är paranoid...
Det låter ungefär som med min orm-fobi. :D Om jag har sett en orm (räcker med en kopparödla också) så hänger det i ett BRA tag efteråt. Jag hoppar högt för ALLT som är ormlikt, inklusive till exempel harmlösa pinnar när man är ute och går. Eller daggmaskar, variant större.
 
Jag har jobbat klart för dagen. Nu eldar jag i vedspisen. Det märks att jag inte eldade något igår. För övrigt vet jag inte alls vad jag ska göra mer idag. Jag ska inte rida idag. Det har blivit ridet 4 dagar redan den här veckan och sen ska jag rida i helgen också.
 
Det låter ungefär som med min orm-fobi. :D Om jag har sett en orm (räcker med en kopparödla också) så hänger det i ett BRA tag efteråt. Jag hoppar högt för ALLT som är ormlikt, inklusive till exempel harmlösa pinnar när man är ute och går. Eller daggmaskar, variant större.

Jag tycker råttor är äckliga men har ingen fobi sådär. Men är uppenbarligen skvätträdd och med tillika skvätträdd granne så måste vi hetsat varandra :rofl:
Vi skrattade ju gott efteråt dock när vi insåg att vi tappat det pga en plastpåse 🤷🏼‍♀️😅
 
Jag och en granne skulle öppna en dörr i källaren häromdagen. Och en plastpåse blåste upp mot våra ben. Skrek i panik. SKREK!!! Insåg sen att det var just en plastpåse. Var nöjda att ingen såg oss stå och hysteriskt skrika och hoppa :rofl:

Har inte sett ngn i huset jag bor i nu men vi har ju restaurang i bottenvåningen så är paranoid...
Förstår er helt!
Jag blir hysterisk av saker som kommer plötsligt. Eller ja, jag blir hysterisk av det mesta.
 
Jag tycker råttor är äckliga men har ingen fobi sådär. Men är uppenbarligen skvätträdd och med tillika skvätträdd granne så måste vi hetsat varandra :rofl:
Vi skrattade ju gott efteråt dock när vi insåg att vi tappat det pga en plastpåse 🤷🏼‍♀️😅
Jag kan hoppa till hemma när någon dyker upp när jag inte väntar det (eller faktiskt väntar mig det!), alltså en familjemedlem som bor i samma lägenhet dvs inte ett dugg orimligt. Men likväl blir jag tydligen så spänd att jag rycker till, rejält 🙄:grin::rofl:
 
Ska strax maila min chef och be om tjänstgöringsintyg. Ska även sätta igång en maskin tvätt och dammsuga. Sedan ska jag torka av dörrar och dörrlister (grisiga katter). Hänga undan ren tvätt (tråkigaste som finns!)

Har fram tills nu tränat hundar, gått på en långpromenad med en hund och lagat mat + matlådor.
 
Jag tänker kila iväg till Clas Ohlson och kolla vad för julgrejer de har i år :d såg på nätet att de hade en fin tomteluva som jag funderar på kan duga som mössa :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp