Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä ingen vårdkontakt.
Däremot har jag ett årligt läkarbesök på onsdag så jag avvaktar. lär knappast dö innan dess.

Har aldrig haft lunginflammation. Vet bara att min arbetsledare jobbade som vanligt med det för nåt år sedan. Blir man väldigt dålig?

https://www.1177.se/sjukdomar--besv...fektion-ilungor-och-luftror/lunginflammation/

Jag hade dubbelsidig lunginflammatin för några år sedan och det tog tid att komma tillbaks. Jag vat inte jättedålig mer ä hosta och lite febertoppar men det tg lå¨ng tid att bli helt återställd och orka
 
Nä ingen vårdkontakt.
Däremot har jag ett årligt läkarbesök på onsdag så jag avvaktar. lär knappast dö innan dess.

Har aldrig haft lunginflammation. Vet bara att min arbetsledare jobbade som vanligt med det för nåt år sedan. Blir man väldigt dålig?

Jag har haft det en gång och ville dö (och trodde nog jag var på väg att göra det...). Samma för en kompis under universitetstiden, hen var vansinnigt sjuk och det tog lång tid att komma tillbaka.
 
Nä ingen vårdkontakt.
Däremot har jag ett årligt läkarbesök på onsdag så jag avvaktar. lär knappast dö innan dess.

Har aldrig haft lunginflammation. Vet bara att min arbetsledare jobbade som vanligt med det för nåt år sedan. Blir man väldigt dålig?
Det är individuellt hur dålig man blir. Men det är fortfarande något man kan dö av om det inte behandlas..
Ring VC och prata med dem! Ju längre du drar på skiten ju jobbigare blir det.
 
Grattis.

Jag är risigare än nånsin förr. Bara hosta och sjukdomskänsla. Ja gkan inte ens äta eftersom allt smakar illa. Igår kväll tog jag temepn och upptäckte att jag hade feber.
Jag har inte feber. Punkt. Alltså misstänker jag att jag verkligen är döende.

Musjakten har fått nya spännane avsnitt. Den ena fällan hade slagit igen imorse. Jag tog den och öppnade och det visade sig att eländet levde. Och det var en RÅTTA. Den ramlade ner i vasken och irrade runt där tills den kröp in i en kullvält temugg. Jag täckte muggen med handen och sprang ut. Slängde den så långt bort jag klarade.

Nån minut senare släppte jag ut ena katten som mötte råttan vid tappan och satte fart mot den. Den sprang in under bilen. Nu sitter en irriterad katt under bilen och tittar upp i motorrummet där råttan troligen gömmer sig.

Fällan är söndergnagd inuti. Den har försökt gnaga sig ut.

Det går bra nu.

Men fy fan, på alla plan! Kan inte hemförsäkringen skicka ut Anticimex med en dödsskvadron för råttan/-orna? Jaga råttor i köket vill man inte göra ens när man är frisk. Jag har också katter som jag är rädd om men har haft Anticimex ute med giftlådor att sätta i stallet/logen under perioder, har aldrig orsakat problem för katterna.

Och, krya på dig! :heart
 
Nä ingen vårdkontakt.
Däremot har jag ett årligt läkarbesök på onsdag så jag avvaktar. lär knappast dö innan dess.

Har aldrig haft lunginflammation. Vet bara att min arbetsledare jobbade som vanligt med det för nåt år sedan. Blir man väldigt dålig?

Jag hade dubbelsidig lunginflammation två gånger som barn och blev inlagd båda gångerna. Ena gången var jag inlagd i två veckor. Så nog kan man bli rätt dålig.
 
Men fy fan, på alla plan! Kan inte hemförsäkringen skicka ut Anticimex med en dödsskvadron för råttan/-orna? Jaga råttor i köket vill man inte göra ens när man är frisk. Jag har också katter som jag är rädd om men har haft Anticimex ute med giftlådor att sätta i stallet/logen under perioder, har aldrig orsakat problem för katterna.

Och, krya på dig! :heart
Jag är mest rädd att råttorna ska bli krassliga av giftet och virra fram så katterna käkar upp dem.
Har svårt att tro att råttgiftskryddat kött är nån hälsokost.
 
Ska till läkaren på dagen och ikväll tänkte jag gå på operan då de gör Carmen. Men alla vänner vägrar följa med på opera, så får se om jag vågar mig dit själv.
 
Score! Punkt 3 på listan avklarad! Åh, älskar listor, det är så tillfredsställande att pricka av, skulle gjort varenda detalj till en egen punkt :D.

Har också gjort en grej som inte ens fick en punkt men som jag inte kommit mig för med! Ställt in två av mina tre cyklar i förrådet för vintern, det gick ju på en minut när jag väl gjorde det 🤣🤦‍♀️🤷‍♀️😂.
 
Grattis.

Jag är risigare än nånsin förr. Bara hosta och sjukdomskänsla. Ja gkan inte ens äta eftersom allt smakar illa. Igår kväll tog jag temepn och upptäckte att jag hade feber.
Jag har inte feber. Punkt. Alltså misstänker jag att jag verkligen är döende.

Musjakten har fått nya spännane avsnitt. Den ena fällan hade slagit igen imorse. Jag tog den och öppnade och det visade sig att eländet levde. Och det var en RÅTTA. Den ramlade ner i vasken och irrade runt där tills den kröp in i en kullvält temugg. Jag täckte muggen med handen och sprang ut. Slängde den så långt bort jag klarade.

Nån minut senare släppte jag ut ena katten som mötte råttan vid tappan och satte fart mot den. Den sprang in under bilen. Nu sitter en irriterad katt under bilen och tittar upp i motorrummet där råttan troligen gömmer sig.

Fällan är söndergnagd inuti. Den har försökt gnaga sig ut.

Det går bra nu.

Då skulle jag ringa Anticimex.
 
Grattis.

Jag är risigare än nånsin förr. Bara hosta och sjukdomskänsla. Ja gkan inte ens äta eftersom allt smakar illa. Igår kväll tog jag temepn och upptäckte att jag hade feber.
Jag har inte feber. Punkt. Alltså misstänker jag att jag verkligen är döende.

Musjakten har fått nya spännane avsnitt. Den ena fällan hade slagit igen imorse. Jag tog den och öppnade och det visade sig att eländet levde. Och det var en RÅTTA. Den ramlade ner i vasken och irrade runt där tills den kröp in i en kullvält temugg. Jag täckte muggen med handen och sprang ut. Slängde den så långt bort jag klarade.

Nån minut senare släppte jag ut ena katten som mötte råttan vid tappan och satte fart mot den. Den sprang in under bilen. Nu sitter en irriterad katt under bilen och tittar upp i motorrummet där råttan troligen gömmer sig.

Fällan är söndergnagd inuti. Den har försökt gnaga sig ut.

Det går bra nu.
Hur stora temuggar/små råttor har du? Finns inte en chans att mina muggar hade rymt någon av råttorna som huserade här en period! Möss har däremot hittat in igen efter några års frånvaro, till katternas glädje. :meh:
 
Jag brukar gå på dans på operan, men då vill folk följa med. Så är ovan vid att gå dit själv. Vad gör jag i pausen liksom?

Ta ett glas bubbel och gå runt i guldfoajén? Brukar finnas en del att spana på där. Kanske träffar du på ngn du känner? Annars brukar det finnas pratsamma pensionärer att snick-snacka lite med (om man vill). Synd att jag inte är hemma annars hade jag gärna hängt på!
 
Ta ett glas bubbel och gå runt i guldfoajén? Brukar finnas en del att spana på där. Kanske träffar du på ngn du känner? Annars brukar det finnas pratsamma pensionärer att snick-snacka lite med (om man vill). Synd att jag inte är hemma annars hade jag gärna hängt på!
Bor ändå i Göteborg så är Göteborgsoperan. Finns inte så mycket att titta på där, men får väl hoppas jag hittar någon bekant. Vet att min prefekt ska dit iaf. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp