Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag förbannar mest är dessa vårrullar med ris (bland annat men jag minns mest att det var även ris inuti rullarna, brunt innehåll som jag antar innehöll annars lök/kål eller liknande, inte som de vegetariska man köper i affären) inuti rullarna, jag t.o.m frågade skolmatpersonalen om de var köpta och jodå det var dem. Men jag hittade aldrig liknande varken då eller nu :confused::cry:
Alltså. När jag gick i grundskolan fick vi "risotto". En fruktansvärt vidrig anrättning som bestod av kokt vanligt ris blandat med ärtor och skinkbitar.
Jag har aldrig ätit ris-otto efter det. Trots att jag i vuxen ålder fattat att det vi fick verkligen inte var risotto.

Samt lapskojs. Potatismos med köttstrimlor i nån konstig köttfärg. jag gillar potatismos och jag gillar kött men den kombon var obeskrivlig.
 
Alltså. När jag gick i grundskolan fick vi "risotto". En fruktansvärt vidrig anrättning som bestod av kokt vanligt ris blandat med ärtor och skinkbitar.
Jag har aldrig ätit ris-otto efter det. Trots att jag i vuxen ålder fattat att det vi fick verkligen inte var risotto.

Samt lapskojs. Potatismos med köttstrimlor i nån konstig köttfärg. jag gillar potatismos och jag gillar kött men den kombon var obeskrivlig.
:wtf: Ja en del saker är man såklart glad över att slippa ... Men jag minns de goda sakerna bättre just nu, tack och lov för dåligt minne :D
 
Alltså. När jag gick i grundskolan fick vi "risotto". En fruktansvärt vidrig anrättning som bestod av kokt vanligt ris blandat med ärtor och skinkbitar.
Jag har aldrig ätit ris-otto efter det. Trots att jag i vuxen ålder fattat att det vi fick verkligen inte var risotto.

Samt lapskojs. Potatismos med köttstrimlor i nån konstig köttfärg. jag gillar potatismos och jag gillar kött men den kombon var obeskrivlig.

Minns mitt första möte med skolmaten. Kom hem, förvirrad. Berättade att jag ätit ngt som såg ut som potatismos men som smakade... märkligt, liksom konstgjort, nästan inte som potatis. Sen hade vi fått fyrkantiga fiskbitar som smakade mjöl. Jag hade aldrig ätit pulvermos och fiskpinnar. Var mkt förvirrad :rofl:
 
Minns mitt första möte med skolmaten. Kom hem, förvirrad. Berättade att jag ätit ngt som såg ut som potatismos men som smakade... märkligt, liksom konstgjort, nästan inte som potatis. Sen hade vi fått fyrkantiga fiskbitar som smakade mjöl. Jag hade aldrig ätit pulvermos och fiskpinnar. Var mkt förvirrad :rofl:
Hahaha, själv kom jag hem efter ha fått samma maträtt som du och berättade att "fröknarna" sagt att jag fått fisk, men det trodde inte jag på för dom hade ju inte ögon och fenor :angel:
Mvh Lantis...
 
Alltså. När jag gick i grundskolan fick vi "risotto". En fruktansvärt vidrig anrättning som bestod av kokt vanligt ris blandat med ärtor och skinkbitar.
Jag har aldrig ätit ris-otto efter det. Trots att jag i vuxen ålder fattat att det vi fick verkligen inte var risotto.

Samt lapskojs. Potatismos med köttstrimlor i nån konstig köttfärg. jag gillar potatismos och jag gillar kött men den kombon var obeskrivlig.
För några år sen beställde jag risotto på en restaurang och va? O_o Ris i sås?
Jag trodde risotto var ris med ärtor och majs, typ.

Vi fick små renskavsbitar och potatismos. Är det det som är lapskojs? Det var min favoriträtt i skolan.
 
Vaken. Sörjer min Azalea. Hur sjutton håller man liv i dem? Känns som om jag provat det mesta, men ändå dör de som flugor.. Tycker de är fina men nu ger jag nog upp.
 
😍 Just sett 1a avsnittet.
 

Bifogade filer

  • 20191101_081232.webp
    20191101_081232.webp
    129,1 KB · Visningar: 31
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp