Produktivt - inte sant!
En sann förebild!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Produktivt - inte sant!
Alltså. När jag gick i grundskolan fick vi "risotto". En fruktansvärt vidrig anrättning som bestod av kokt vanligt ris blandat med ärtor och skinkbitar.Det jag förbannar mest är dessa vårrullar med ris (bland annat men jag minns mest att det var även ris inuti rullarna, brunt innehåll som jag antar innehöll annars lök/kål eller liknande, inte som de vegetariska man köper i affären) inuti rullarna, jag t.o.m frågade skolmatpersonalen om de var köpta och jodå det var dem. Men jag hittade aldrig liknande varken då eller nu
Ja en del saker är man såklart glad över att slippa ... Men jag minns de goda sakerna bättre just nu, tack och lov för dåligt minneAlltså. När jag gick i grundskolan fick vi "risotto". En fruktansvärt vidrig anrättning som bestod av kokt vanligt ris blandat med ärtor och skinkbitar.
Jag har aldrig ätit ris-otto efter det. Trots att jag i vuxen ålder fattat att det vi fick verkligen inte var risotto.
Samt lapskojs. Potatismos med köttstrimlor i nån konstig köttfärg. jag gillar potatismos och jag gillar kött men den kombon var obeskrivlig.
Alltså. När jag gick i grundskolan fick vi "risotto". En fruktansvärt vidrig anrättning som bestod av kokt vanligt ris blandat med ärtor och skinkbitar.
Jag har aldrig ätit ris-otto efter det. Trots att jag i vuxen ålder fattat att det vi fick verkligen inte var risotto.
Samt lapskojs. Potatismos med köttstrimlor i nån konstig köttfärg. jag gillar potatismos och jag gillar kött men den kombon var obeskrivlig.
Hahaha, själv kom jag hem efter ha fått samma maträtt som du och berättade att "fröknarna" sagt att jag fått fisk, men det trodde inte jag på för dom hade ju inte ögon och fenorMinns mitt första möte med skolmaten. Kom hem, förvirrad. Berättade att jag ätit ngt som såg ut som potatismos men som smakade... märkligt, liksom konstgjort, nästan inte som potatis. Sen hade vi fått fyrkantiga fiskbitar som smakade mjöl. Jag hade aldrig ätit pulvermos och fiskpinnar. Var mkt förvirrad
Jag har aldrig ätit vanlig sirap annat än i bröd och kakor, så jag vet inte .Åh, såndär sirap (lönnsirap heter det va?) har jag vad jag minns fortfarande aldrig smakat, fast jag tänkt göra det. Stor skillnad mot vanlig?
Det där är plättar.
För några år sen beställde jag risotto på en restaurang och va? Ris i sås?Alltså. När jag gick i grundskolan fick vi "risotto". En fruktansvärt vidrig anrättning som bestod av kokt vanligt ris blandat med ärtor och skinkbitar.
@sthu Har du fått förlängt på jobb?
Det där är plättar.