Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nej, man behöver inte ta det mellan fyra ögon för att göra slut.
Visst är det så men trodde ärligt inte denna människan skulle göra som han gjorde. Killen som för en månad sen pratade om att vi skulle gifta oss dessutom. Är totalt krossad och tänker bara högt här..
 
Fast jag tycker att om man verkligen vill göra slut så skall man ta det mellan fyra ögon och vara säker. Något han inte gjort.

Fast rent krasst kanske han är säker? Känns nästan lite som att du har svårt att acceptera hans beslut? Fattar att det är tungt men ibland så måste man nog bara acceptera den andres känslor och inse att det är slut. Sen kan det ju ta lite tid för en själv att komma vidare såklart.
 
Visst är det så men trodde ärligt inte denna människan skulle göra som han gjorde. Killen som för en månad sen pratade om att vi skulle gifta oss dessutom. Är totalt krossad och tänker bara högt här..

Kan vara så att man pratar om att gifta sig även om man inte är säker på vad man vill. Om du dessutom har svårt att acceptera att han sagt att han vill bryta så är det förståeligt att han blockerar dig och försöker ta avstånd.
 
Kan vara så att man pratar om att gifta sig även om man inte är säker på vad man vill. Om du dessutom har svårt att acceptera att han sagt att han vill bryta så är det förståeligt att han blockerar dig och försöker ta avstånd.
Har dock inte ens gjort några försök till kontakt när han blockade mig. Därför det är så skumt. Har inte hörts av på en vecka och han blockade mig idag.
 
Kan vara så att man pratar om att gifta sig även om man inte är säker på vad man vill. Om du dessutom har svårt att acceptera att han sagt att han vill bryta så är det förståeligt att han blockerar dig och försöker ta avstånd.

Är nog lätt att dras med också om ena parten är mer säker och lite "pushig" liksom. Känslor är ju svårt och ibland kan man inte förklara varför man känner som man gör. Känslor är känslor liksom, inte alltid logiska. Kan tänka mig att det kan kännas stressigt om motparten kräver "en förklaring" liksom om man inte har något mer logiskt än att det "inte känns rätt".

(inte direkt till ngn utan spånar bara vidare här)
 
Fast rent krasst kanske han är säker? Känns nästan lite som att du har svårt att acceptera hans beslut? Fattar att det är tungt men ibland så måste man nog bara acceptera den andres känslor och inse att det är slut. Sen kan det ju ta lite tid för en själv att komma vidare såklart.
Han sa ju aldrig rakt ut vad han ville eller inte ville. Klart jag har svårt att acceptera det när han för en så kort stund sedan sa att jag va hans livs kärlek och han tvärvänder såhär. Samtidigt som han velat hit och dit.
 
Har dock inte ens gjort några försök till kontakt när han blockade mig. Därför det är så skumt. Har inte hörts av på en vecka och han blockade mig idag.

Dock var du ju inne på hans sida eftersom du märkte att han blockat dig ;) Det var kanske det han ville avskärma sig lite ifrån? Kanske hans sätt att gå vidare liksom bara? :) Jag har också blockat ett par ggr om jag helt enkelt inte vill att personen ska veta allt jag pysslar med och vet att personen smyger runt i kulissen liksom ;)
 
Är nog lätt att dras med också om ena parten är mer säker och lite "pushig" liksom. Känslor är ju svårt och ibland kan man inte förklara varför man känner som man gör. Känslor är känslor liksom, inte alltid logiska. Kan tänka mig att det kan kännas stressigt om motparten kräver "en förklaring" liksom om man inte har något mer logiskt än att det "inte känns rätt".

(inte direkt till ngn utan spånar bara vidare här)

Känslor är verkligen inte logiska!
 
Är nog lätt att dras med också om ena parten är mer säker och lite "pushig" liksom. Känslor är ju svårt och ibland kan man inte förklara varför man känner som man gör. Känslor är känslor liksom, inte alltid logiska. Kan tänka mig att det kan kännas stressigt om motparten kräver "en förklaring" liksom om man inte har något mer logiskt än att det "inte känns rätt".

(inte direkt till ngn utan spånar bara vidare här)
Jo jag tror ju han "tappat" sig själv i det hela och pushat för sånt han trott jag velat, och därför målat in sig i ett hörn. Istället för att ha pratat med mig när vi va ihop om något inte va rätt.
 
Dock var du ju inne på hans sida eftersom du märkte att han blockat dig ;) Det var kanske det han ville avskärma sig lite ifrån? Kanske hans sätt att gå vidare liksom bara? :) Jag har också blockat ett par ggr om jag helt enkelt inte vill att personen ska veta allt jag pysslar med och vet att personen smyger runt i kulissen liksom ;)

Brukar också blockera människor som jag tror kan vara inne på mina sociala media och stalka, känns helt normalt för att typ få avskärma sig lite utan att behöva sluta posta.
 
Dock var du ju inne på hans sida eftersom du märkte att han blockat dig ;) Det var kanske det han ville avskärma sig lite ifrån? Kanske hans sätt att gå vidare liksom bara? :) Jag har också blockat ett par ggr om jag helt enkelt inte vill att personen ska veta allt jag pysslar med och vet att personen smyger runt i kulissen liksom ;)
Absolut. Men han kan ju inte se att jag varit inne där? Tror mer han blockade mig när jag kommenterade på en gemensam väns status. Att han blockade för att slippa veta att jag ens existerar typ.
 
Har du dem som husdjur? Eller som mat åt nåt annat?
Hade dem som städare hos mina landsnäckor. Nu är de ju sålda, så jag har alla gråsuggor i mindre balja.
Mina kongotetror är galna i dem, så de får några då och då. De andra firrar skulle säkert tycka om dem, men de har inte en chans att ta dem pga kongos...
Har 3 arter av gråsuggor - Kubanska, Zebra och Dairy Cows.
Fiskarna får bara av kubanerna, de andra är för stora för dem
En "Kossa", de blir stora. Och så syns en Zebra
20190901_114305.webp
 
Jag tror inte att jag har tänkt på det så mycket förut, men Köpenhamn har ju verkligen OTROLIGT många vackra byggnader :eek: :love: ! Jag gick runt och njöt av detta idag.

Tivoli tyckte vi var lite dyrt att gå in på bara för att få gå in, men vi stod utanför och kikade på vad man kunde se av Halloween-dekorationerna. Kanske kommer vi tillbaks vid jul i stället.... :)

Vi åt goda mackor på ett litet café, samt fikade på Dunkin´ Donuts..... ;)

Härlig dag - men nu är jag trött i fötterna :D!!

Edit: Just det! Vi var inne en sväng på Söstrene Grene också. Hittade silikonformar i form av julgranar, som man ju antingen kan baka små granar i, eller använda till att gjuta chokladpraliner. Och strössel. Lite fint strössel köpte jag också :) !
 
Provkörde ytterfiltret som följde med det nya karet, i badkaret:D. Det funkade, så nu tänkte jag prova med det till mitt stora kar (200). Och ha innerfilter i det nya (140).
Får hoppas på att det funkar på plats med:nailbiting:
 
@Red_Chili Btw, din klättring har gett mig feeling så jag har bjudit in mig själv på någon typ av klättring med en av min sambos bekanta. Får se om jag pallar mer än en meter. :angel:
ÅH så kul :D Berätta mer om det sedan :D och vill du så kan du ju komma och klättra med mig också någon gång. Jag har väl berättat det, men jag var livrädd i början. Klättrade försiktigt upp, klättrade ner och skrek när jag hoppade ner sista lilla biten (typ 50cm)... T.o.m. okända skrattade åt mig ibland för att jag var så tydligt rädd och skrek åt precis allt hela tiden :angel: Det gick över! Visst kan jag fortfarande bli rädd ibland, men då ser jag till att klättra något så svårt att jag ramlar och sedan känns det lugnt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 967
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp