Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hållit på hela förmiddagen och jagat presidiet till kåren jag är revisor för. Får inte de dokument som krävs för att jag ska kunna göra mitt jobb. Vid lunch ledsnade jag och beslutade mig för att förorda att fullmäktige ska bordlägga frågan om ansvarsfrihet tills i vår. För andra gången alltså.
Konststudenter borde inte få ha en egen studentkår, samarbetsförmågan finns inte där.

Efter lunch åkte jag in till stan och tog en promenad med en vän. Vi pratade som vanligt mest om vår ångest och livsleda. Konstruktivt.

Nu ska jag läsa en massa handlingar och förbereda inför styrelsekonferensen jag åker iväg på imorgon. Känns sådär, men ja..
 
Mötet piggade upp mig tror jag, skönt! Har fått ett par saker att göra också :up:
Ska bl.a. skriva ihop någob lapp om att folk på kontoren ska tänka efter innan de tar förbrukningssaker (som pennor) med tanke på klimatet (och kostnader). Får klura på hur jag ska formulera det och vad för andra saker man kan behöva tänka på 🤔
Åh, om du hittar en bra formulering och gör "the ultimate lapp" så vill jag ha en kopia!!
Vi vet inte hur vi ska få folk att tänka sig för när det gäller förbrukningsvaror, men just pennor verkar folk äta :cautious: :meh:
 
Vad är det för sömnmedicin? Eller det kanske du inte vill säga, men du kanske behöver ta dem närmare inpå sänggående om du märker av effekten såpass tydligt?
Zolpidem. Har inte tagit den typen innan och tar de kanske för tidigt. Rädd bara att det då istället blir åt andra hållet, för sent.

Man ska ta dem en stund innan, sen lägga sig
Yoga får du göra innan du tar den :)
Hinner inte yoga så ofta tyvärr eller det är ju såklart hur man prioriterar. Bästa är nog att yoga ca 20 min på förmiddagen
Håller med @Sonic76 :up:
När jag fick insomningstabletter utskrivna så var läkaren jättenoga med att påpeka att jag skulle ta dom "på sängkanten" inte tidigare!
Men du kanske har en sort som du ska sova hela natten på? Dom är lite annorlunda har jag förstått.

8 timmar stod det att det tar innan den går ur men jo är ffa en insomningsmedicin. Ska försöka ta den lite senare kväll!
 
Åh, om du hittar en bra formulering och gör "the ultimate lapp" så vill jag ha en kopia!!
Vi vet inte hur vi ska få folk att tänka sig för när det gäller förbrukningsvaror, men just pennor verkar folk äta :cautious: :meh:
Jag som tänkte be om hjälp här :cautious::rofl: Men ja, blåa bläckpennor försvinner ned i någon drakes djupa mage under huset, de försvinner som en tok!
Jag kom såhär långt:
"Klimattänk

När du tar en penna eller skriver ut vänligen tänk efter om du verkligen behöver en till"
Känns inte riktigt så ultimat :cautious:
 
Ligger i soffan och är ynklig efter äggledarspolning. Tagit diklofenak och två alvedon och känns ändå som jag har en krokodilklämma fastsatt i livmodern.
Sambon tycker iaf jättesynd om mig och lagar sin goda köttfärssås till middag. Ibland, ytterst sällan, gillar jag att bli ömkad och omhändertagen :angel:

Oj, det lät inte kul... skönt sambon din tar hand om dig :heart. Varför gör man äggledarspolning (uu får ju värk bara av o skriva det :p) om det är ok att jag frågar?
 
Oj, det lät inte kul... skönt sambon din tar hand om dig :heart. Varför gör man äggledarspolning (uu får ju värk bara av o skriva det :p) om det är ok att jag frågar?
Man kan säkert göra det av fler avledningar men i mitt fall är det för att jag inte får någon mens/väldigt oregelbunden. Troligtvis har jag pcos men gyn ville ändå göra en spolning med kontrastvätska för att kunna se om det finns missbildningar eller blockeringar på/i äggledarna. Eventuellt hade jag något skräp liggande i äggledarna, därav den fruktansvärda smärtan vid spolningen (trodde jag skulle tuppa av), men hade inga blockeringar iaf.

(Enligt närstående till mig som gjort samma undersökning så ”spände det, men gjorde inte ont”, så det behöver inte vara så farligt. Smärta är ju väldigt individuellt.)
 
Bussen går inte förrän vid halv, så jag surfar lite runt efter julklappar medan jag väntar :p

Än så länge funderar jag på denna till min bror, lite roligt men ändå inte något som ligger och skräpar efter jul som man aldrig använder. Frågade brorsan om han gillade guinness men han tyckte att det var mera gott då och då, inte så mycket för stout sa han, jag kan noll om sånt där :cautious:🤔
 
Man kan säkert göra det av fler avledningar men i mitt fall är det för att jag inte får någon mens/väldigt oregelbunden. Troligtvis har jag pcos men gyn ville ändå göra en spolning med kontrastvätska för att kunna se om det finns missbildningar eller blockeringar på/i äggledarna. Eventuellt hade jag något skräp liggande i äggledarna, därav den fruktansvärda smärtan vid spolningen (trodde jag skulle tuppa av), men hade inga blockeringar iaf.

(Enligt närstående till mig som gjort samma undersökning så ”spände det, men gjorde inte ont”, så det behöver inte vara så farligt. Smärta är ju väldigt individuellt.)

Tack för ditt svar :). Hualigen...

Men är det för att ni/man vill bli gravida då eller? Eller har du/man några besvär av det?

Säg bara stopp så slutar jag fråga! :) Men blev intresserad :).
 
Zolpidem. Har inte tagit den typen innan och tar de kanske för tidigt. Rädd bara att det då istället blir åt andra hållet, för sent.

Hinner inte yoga så ofta tyvärr eller det är ju såklart hur man prioriterar. Bästa är nog att yoga ca 20 min på förmiddagen


8 timmar stod det att det tar innan den går ur men jo är ffa en insomningsmedicin. Ska försöka ta den lite senare kväll!
Haha, men kära du. Du ska helst ta zolpidem kanske en kvart innan läggdags, helst när du är i sängen. Man kan göra helt knäppa saker om man fortsätter vara aktiv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp