Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och ena katten har övat på katt agility hela veckan, nu har han lärt sig att både hoppa upp på saker som soffan, en stol eller sängen och att hoppa ner från alla liknande ställen. Även att snurra och sitta har han lärt sig (sitta går bäst). Att stanna däremot, går trögt... han är liksom för smart för sitt egna bästa. "Men om jag inte följer efter 'godiset' (aka mig) får jag ju det inte" :D :angel:

Det finns några roliga videos där den andra katten hoppar in i bild och snor 'godiset' från hankatten när han gjort något och ska belönas. Han är ett matvrak, men ett segt sådant. Honkatten kastar sig över maten så länge det inte är deras vanliga torrfoder :idea: :laugh:
 
Efter fyra möten, sju timmar i sträck, så tänkte jag att det kunde vara skönt att få gå på promenad med hundarna. Men icke! Vi höll på att blåsa bort. En del av båtbryggan har kapsejsat och ligger på tvären i vattnet och guppar tillsammans med någons plank/staket. Funderar på om jag borde lyfta ner kajaken från hängarna som sitter monterade på husväggen så att inte vinden sliter sönder väggen. Det ska tydligen blåsa upp mot 29 m/s i byarna.

Hur som helst så gick vi hem. Nu har jag tänt en brasa och ska strax sparka igång en spännande serie i åtta delar som handlar om lärplattformen Canvas. Kanske det blir ett glas vin lite senare till det.
 
Kom världens hagelstorm förut! Man såg bara ett stort hagelmoln komma häråt från skogen. Det slog mot fönstret på kontoret så jag trodde det skulle gå sönder. Grillen och nästan alla möbler på altanen ligger nu utspridda. Hästarna fick världens spel när hagelstormen kom och sprang ner i hagen och ställde sig med röven mot blåsten. Tydligen bättre än att gå in i ligghallen :p Strömmen gick också men kom tillbaka efter en kvart kanske.
 
Ja men vad kul, avloppskalabalik i lägenheten... troligen efter att jag varit borta sen i januari... nu genomspolat o fixat. Men det luktar inte rosor o timotej. Tack o lov, hade jag doftpinnar med grandoft från partylite att ställa in i badrummet o snabbt stänga dörren...

Hualigen...
 
Stor skillnad! Jag skulle lätt tatuera mig igen, men att ta blodprov, vaccin och sånt blir jag fysiskt illamående av bara jag tänker på det. När jag födde mitt första barn (utan annan bedövning än lustgas) så tycker jag det värsta såhär i efterhand var droppnålen jag hade på översidan handen....
Är det värsta hur länge de sitter i tycker du? 🤔
Fast jag är lite känslig mot smärta också ... 😅
 
Jag tycker det inte går att jämföra, det är helt olika känsla (kan tillägga att jag är inte ett dugg stickrädd, jag pekar var det brukar gå bäst att ta blodprov pga svårstucken). Blodprov är en mer skarp smärta, tatuering mer som ett skav/irritation. Men visst, är tatueringen över någon ytlig nerv kan det kännas rejält.
Åh tusan nu gör ni mig sugen ju :nailbiting:
I helt fel sorts tid också :cautious::arghh:
 
Svär över att det cirkulerar en protest-lista mot dog-meat-market på Facebook som gör att det dyker upp otrevliga bilder i mitt flöde varenda gång jag tittar in. JAG VET att det finns en marknad för hundkött och till skillnad från att skriva på en protestlista som ingen någonsin kommer bry sig om så har jag varit nere och volontärarbetat med frågan och dessutom fortsätter skänka pengar till organisationen. Jag vill INTE se eländet det kan göra mig nedstämd i flera dagar. Kan folk snälla sluta dela otrevliga bilder. Det finns bättre sätt att bidra till en bättre värld, om det nu är vad man vill.
 
Jag och avkomman sitter här och håller i varsitt hus.

Jösses så det blåser. Det viner i skorstenen och runt fönstren och smäller på taket. Altantaket har rämnat i kanten och smattrar oroande.
De stora träden runt huset vajar. inte bara grenarna utan hela träden vajar. Tror aldrig jag sett något liknande.

Jag brukar gilla oväder men detta skräms.
 
Usch så jobbigt! Skönt att du orkar hantera det iallafall.

Jag är ju sån som biter ihop och genomlider oavsett vad hemskt det är. Så jag får inte panik och svimmar när jag ska stickas utan bara står ut och sitter blickstilla tills skiten är över. Jag är inte så hetsig som person precis och jag är bra på att stålsätta mig, bita ihop, stå ut och inte visa mig såbar för andra :p Och det gäller inte bara nålstick haha.
Jag är inte rädd att bete mig som en barnunge om jag måste :cool:
 
Jag vill ha ett filter som bannar allt på sociala medier som har något med "corona" att göra!
1ED6A1A2-D0E5-41F7-8EFA-72F4165CADC6.jpeg

Liksom jaha? Och på vilket sätt hjälper detta världen just nu tycker du?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp