Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blåser här med, på nivån var tvungen att hålla hårt i barnvagnen med båda händerna för att inte tappa bort barnet :nailbiting: Blev ingen skogspromenad för hunden, utan en kort runda i villakvarteret bara, men hon verkade väldigt nöjd med att få komma in igen! Och stallägaren skrev precis att hon tar in hästen nu, tror jag skippar ridturen i eftermiddag också :laugh:
 
Jag är inte ett dugg sugen på att gå ut,men det kanske är lika bra att samla ihop sakerna INNAN dom får vingar.
Jacka o hårsnodd så ska det nog gå bra,har som tur är inga träd som kan komma ner.
 
Jag har pluggat med en kursare, ätit och nu väntar jag på att barnet ska komma hem så att vi kan åka till stallet. Tur att vi har ridhus!
 
Blåsigt var det i skogen här också, men inte hysteriskt. Det kanske blir värre för det skulle dra in regnmoln lite senare idag.
Men jag hann en fin lång runda med vovvarna i sol och +10 grader :up: Tog en lite för varm jacka bara...

Nu är det kaffe och glass som gäller, vovvarna har fått en snacks (uppätet på ca 3 sek.) och ligger nu och sover :heart
 
Jag var ute och gick en timma imorse, började jobba 08.30 sen har jag väl inte varit så aktiv.. men jag blir så fruktansvärt seg och nästan illamående av att sitta still så länge! Nu har jag varit i stallet och mår kanon igen :) Det är säkert mitt låga blodtryck men ibland går det över till att jag blir yr.
När jag gick till stallet var det kämpigt och jag ser typ tunnelseende. Sen nu när jag går hem så sprang vi vissa bitar för jag får energi!
Men har ju mens med så... :angel:
 
Dags att åka ut och ta in hästarna så jag har några hästar kvar.

Bra dag idag trots att hunden tuggat sönder sladden på min värmedyna :mad: Bara för att jag inte gav henne uppmärksamhet tuggade hon sönder kabeln och la sig och sura.

Hon är smart dock för hon trampade på on/off knappen först så strömmen var av när hon började. (jädra tur)
 
Nu är jag så uppstressad att jag knappt vet vad jag gör och inte heller minns enkla saker som namn på kollegor när jag ska koppla I växeln. Fan också. :(
Så svårt att få något gjort när det är så här, men jag har mycket att göra. Ekvationen går inte ihop. Inte konstigt att jag rusat rakt mot den där berömda väggen när jag hade haft det så här i flera år. Hoppas det lugnar sig nu. Ska sätta mig ner och andas på en stol en stund och se om det hjälper.
 
Har läst ut boken om KBT. Nästat en om kris och trauma men jag tror jag sparar den till imorgon. Ska muta hönsen med lite mer mat och fundera på hur vi ska göra med den gamla katten. Hon har tid för operation av sin tumör nästa vecka men hon har börjat kräkas mer och mer (dvs oftare och oftare, efter lunch i samband med varje ättillfälle). Så frågan är om hon har fler tumörer i kroppen.
 
Motivationen har lyst med sin frånvaro idag. Men har lyckats jobbat mina timmar så nu har jag slutat. Det regnar och blåser ute, så är inte sugen på att åka till stallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp