Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Käkar frukost. I dag ska jag till jobbet och titta till huset. Kommer ha exakt inget att göra i 5 timmar men jag tänkte kanske lyssna på podd, se om jag kan plinka lite på pianot... Kanske finns någon youtube video så jag kan lära mig något enkelt.
Beställa lite mat. Sätta mig i massagestolen en bra stund. Helt sinnessjukt egentligen att jag får betalt, men jag klagar inte.
Njut av lugnet :heart
Om du saknar liv i luckan så läs några av dina inlägg från - låt säga - två veckor tillbaka när allt var K A O S 🤪:nailbiting::angel:
 
Är det något du INTE gör där...?
Nix. Upptäckte nyss stopp i toaleten så lär få fixa det med. Medarbetarsamtal med chefen i morgon, då ska hen få höra ett och annat. :D

Skämt åsido - har bett hen om att medparten av samtalet ska gå till att se vad som är fel i min arbetssituation och att hen hjälper mig med det hen kan. Hen tyckte det lät bra, så jag hoppas på förändring. :up:
 
Nope. Men, ingen annan får vara här och "the show must go on"... typ. Vet inte varför studieadmin / registrator kan göra detta hemifrån. Men hen har förmodligen ingen scanner och skrivare hemma. 🙄
:meh:
Påminner lite om vår situation också. Vi fick veta plötsligt igår av chefen att vi ska hjälpa till med vaktmästerigrejer på andra ställen också, typ äldreboenden och sånt :cautious:
Bara hejsan hoppsan sådär, men man får väl försöka ställa upp ... dock lite olägligt då jag tänkte sänka mina arbetstider och en kollega kommer att sluta den 10 april...
:arghh:
 
Hmmm... Jag tog blodprov hos läkaren idag och fick ett särskilt plåster innan för att bedöva huden, väntade en timme och det kändes sedan bara när hon rörde på nålen när den satt i ( :arghh: :yuck:). Och jag började fundera ... skulle man inte kunna använda sånt för tatueringar? :angel:

/nålrädd wannabe som vill ha tatueringar :rofl:
 
En liten liten snuva med nysningar och förhöjd temp gör att jag måste vara hemma idag O_o I vanliga fall hade jag ignorerat och jobbat som vanligt, men nu är det bara att anpassa sig antar jag :down:
Fast vovvarna är glada ;)

Yngsta dottern är liiiiite snorig, sådär som små barn är typ jämt, och får vara hemma idag och i morgon. Vanligtvis hade knappt någon tänkt på att hon snorar ens.
 
Hmmm... Jag tog blodprov hos läkaren idag och fick ett särskilt plåster innan för att bedöva huden, väntade en timme och det kändes sedan bara när hon rörde på nålen när den satt i ( :arghh: :yuck:). Och jag började fundera ... skulle man inte kunna använda sånt för tatueringar? :angel:

/nålrädd wannabe som vill ha tatueringar :rofl:

Jag är väldigt nålrädd! Men att tatuera sig gick inte att jämföra med nålsticken vid typ blodprov tycker jag :)
 
Hmmm... Jag tog blodprov hos läkaren idag och fick ett särskilt plåster innan för att bedöva huden, väntade en timme och det kändes sedan bara när hon rörde på nålen när den satt i ( :arghh: :yuck:). Och jag började fundera ... skulle man inte kunna använda sånt för tatueringar? :angel:

/nålrädd wannabe som vill ha tatueringar :rofl:
Tatuerare brukar avråda från det då huden blir lite förändrad så det blir svårare att få bra tatueringar.
 
Jag är väldigt nålrädd! Men att tatuera sig gick inte att jämföra med nålsticken vid typ blodprov tycker jag :)
Med bedövning så har det känts värre med hur länge nålen sitter kvar i huden. Men det var så längesedan nu jag tog en spruta utan bedövning så jag vet inte om jag skulle tåla det... Men du tycker att det är skillnad på sprutor och de snabba stick som tatueringar är?
 
Med bedövning så har det känts värre med hur länge nålen sitter kvar i huden. Men det var så längesedan nu jag tog en spruta utan bedövning så jag vet inte om jag skulle tåla det... Men du tycker att det är skillnad på sprutor och de snabba stick som tatueringar är?

Stor skillnad! Jag skulle lätt tatuera mig igen, men att ta blodprov, vaccin och sånt blir jag fysiskt illamående av bara jag tänker på det. När jag födde mitt första barn (utan annan bedövning än lustgas) så tycker jag det värsta såhär i efterhand var droppnålen jag hade på översidan handen....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp