Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på vårdcentralen för mitt möte med läkaren (som jag bokade i januari), hade bokat tolk och fick ett bekräftelse sms i måndags. Men så fick jag höra nu i receptionen att tolkcentralen hade ringt dem för ett par dagar sedan att det inte kommer någon tolk pga covid. :meh:
Men märkligt att de inte kunde skicka ett sms eller mail till mig också, som är kunden. Som tur är så är jag hörselskadad så jag bör klara mig ändå, men jag undrar lite hur det går för alla döva i samhället :cautious:
 
Halvstorm här, ska visst bli ännu värre under dagen, återstår att se hur mycket träd som faller vid stallet; står så dåligt de resterande efter skövling. Men men, ska inte rida idag så behöver ju inte fundera på det egentligen. Tänt en brasa, dragit igång en maskin tvätt. Ärtor står på spisen och tinar i vatten; ska strax koka grön ärtsoppa och sen steka pannkakor :d.
 
4CCC0E7B-1A2F-4CC3-B4DC-340891655376.webp

nya skålar :D

Men durkslaget var ju fånigt litet. Läste inte beskrivningen tillräckligt noggrant :rofl:
 
Sitter och väntar på vårdcentralen för mitt möte med läkaren (som jag bokade i januari), hade bokat tolk och fick ett bekräftelse sms i måndags. Men så fick jag höra nu i receptionen att tolkcentralen hade ringt dem för ett par dagar sedan att det inte kommer någon tolk pga covid. :meh:
Men märkligt att de inte kunde skicka ett sms eller mail till mig också, som är kunden. Som tur är så är jag hörselskadad så jag bör klara mig ändå, men jag undrar lite hur det går för alla döva i samhället :cautious:
Det har jag funderat på... hoppas du inte tar illa upp av mina frågor.
Har sett att du nämnt tolk innan, har du med dig en tolk hela tiden? Eller är det vid sas speciella tillfällen?

Oavsett så var det sjukt dåligt av tolkcentralen att inte smsa/maila dig också! Du hade ju kunnat boka om din tid och boka ny tolk i så fall, eller planerat att ta med någon i familjen/kompis som kan tolka. Eller i alla fall vara förberedd på att inte ha någon tolk... :down:
 
Du har bunkrat jäst hör jag :cautious: :rofl:
Haha, väntade bara på att någon skulle påpeka detta! Men då ska jag be att få tala om för dig att jag använde det enda paketet färsk jäst jag har och delade det i två, så att det skulle räcka till båda sortens bullar! Det istället för att göra dubbel sats av båda sorterna, vilket jag gärna hade gjort om jag hade haft just mer än ett jästpaket...

Och det stackars lilla jästpaketet, det har först fått utstå frys-tortyr i Malmö, sedan glömts kvar där av undertecknad när hon skulle flyga hem till Skottland, för att slutligen kommas ihåg och fraktas över av undertecknads föräldrar när de flög över för några veckor sedan. Bara för att mötas av ännu mer frys-tortyr, men denna gången på skotsk mark.

Undertecknad ska nog vara tacksam för att degarna jäste så bra som de gjorde igår :angel:
 
Haha, väntade bara på att någon skulle påpeka detta! Men då ska jag be att få tala om för dig att jag använde det enda paketet färsk jäst jag har och delade det i två, så att det skulle räcka till båda sortens bullar! Det istället för att göra dubbel sats av båda sorterna, vilket jag gärna hade gjort om jag hade haft just mer än ett jästpaket...

Och det stackars lilla jästpaketet, det har först fått utstå frys-tortyr i Malmö, sedan glömts kvar där av undertecknad när hon skulle flyga hem till Skottland, för att slutligen kommas ihåg och fraktas över av undertecknads föräldrar när de flög över för några veckor sedan. Bara för att mötas av ännu mer frys-tortyr, men denna gången på skotsk mark.

Undertecknad ska nog vara tacksam för att degarna jäste så bra som de gjorde igår :angel:

Berest jäst :rofl:
 
Jag har pyjamasbyxor på mig på min profilbild på LinkedIn... Men det behöver ju ingen annan veta :angel:

Sambon sitter i video calls nästan dygnet runt just nu, de är mitt i en stor förhandling så de drar igång vid 8 och håller på till 23. Jag sitter i soffan bredvid och trycker en burgare, sover (ofta :angel:), plockar ögonbryn eller sitter naken och smörjer en mig efter en dusch. Sambon skämtar om att han en dag kommer vinkla skärmen om jag inte är snäll :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp