Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dricker kaffe och försöker förstå varför teams vägrar låta mig lämna tillbaka elevernas texter. Men jag rättar väl vidare och hoppas på att det löser sig.🤪
 
Ytterligare en dag att fördriva
Dagens morgongnäll. Tittade ut några dokumentärer på svt play igår ska nog ägna dagen åt dessa. Ute verkar det blåsa rejält. Så det blir nog en kort promenad idag
 
Sambon sitter i video calls nästan dygnet runt just nu, de är mitt i en stor förhandling så de drar igång vid 8 och håller på till 23. Jag sitter i soffan bredvid och trycker en burgare, sover (ofta :angel:), plockar ögonbryn eller sitter naken och smörjer en mig efter en dusch. Sambon skämtar om att han en dag kommer vinkla skärmen om jag inte är snäll :D

Nu väntar jag bara på att du kommer att glömma dig och knata förbi näck bakom honom :angel: :rofl:
 
Det har jag funderat på... hoppas du inte tar illa upp av mina frågor.
Har sett att du nämnt tolk innan, har du med dig en tolk hela tiden? Eller är det vid sas speciella tillfällen?

Oavsett så var det sjukt dåligt av tolkcentralen att inte smsa/maila dig också! Du hade ju kunnat boka om din tid och boka ny tolk i så fall, eller planerat att ta med någon i familjen/kompis som kan tolka. Eller i alla fall vara förberedd på att inte ha någon tolk... :down:
Jag är så pass hörselskadad att jag klarar mig i vardagen, mina kollegor är medvetna och försöker prata tydligt för mig. Men även döva klarar sig i vardagen.
Jag använder tolkar mera till läkarbesök och större möten, etc.
Men det finns även bildtelefoni med tolkar som jag kan använda om jag behöver :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp