Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja hon är en ragdoll och ja pälsen är mer eller mindre så på alla ragdolls. Den är väldigt mjuk och gosig :love: Men nackdelen är att den fastnar lättare 😅
Undrade bara för att min Bosse är väldigt lik din katt, är ovanligt stor, hänger som en trasa när man lyfter upp och när du beskriver pälsen så blev det ännu mer likt...
Vi har ingen aning vad han är så vi säger bonnkatt när folk frågar :p
Jag hämtade honom som en vildkatt som ingen ens klappat på trots att han var över 1 år gammal... vi tog en chansning som gick vägen :heart
Bosse
 

Bifogade filer

  • Bosse.webp
    Bosse.webp
    117,6 KB · Visningar: 33
Undrade bara för att min Bosse är väldigt lik din katt, är ovanligt stor, hänger som en trasa när man lyfter upp och när du beskriver pälsen så blev det ännu mer likt...
Vi har ingen aning vad han är så vi säger bonnkatt när folk frågar :p
Jag hämtade honom som en vildkatt som ingen ens klappat på trots att han var över 1 år gammal... vi tog en chansning som gick vägen :heart
Bosse
Inte omöjligt att han har den rasen i sig, även om han fortfarande isåfall räknas som bondkatt/huskatt/blandras.
Om du svarar ja på frågan om hans päls tovar sig också så är svaret att jag är 99% säker att han har ragdoll i sig :p;)
Jättefin kisse :love:
 
Inte omöjligt att han har den rasen i sig, även om han fortfarande isåfall räknas som bondkatt/huskatt/blandras.
Om du svarar ja på frågan om hans päls tovar sig också så är svaret att jag är 99% säker att han har ragdoll i sig :p;)
Jättefin kisse :love:
Svaret är Ja, den tovar ihop sig. Men eftersom han är inne/ute-katt så klipper jag bort dom innan jag borstar. Ibland ser han allt annat är fin ut 🤪
Tack, han är den bäste (så klart!) :heart
 
Lite OT men är det specifikt för raggdolls? Visst är hon en sån?
Våran ragdoll, som fäller massor, har hår som kommer av i "klumpar". Men så min bror är typ halvt allergisk mot katter så är vi snabba på att ta upp det så det blir aldrig så mycket som @Asko visade på sitt lakan :)
Inte omöjligt att han har den rasen i sig, även om han fortfarande isåfall räknas som bondkatt/huskatt/blandras.
Om du svarar ja på frågan om hans päls tovar sig också så är svaret att jag är 99% säker att han har ragdoll i sig :p;)
Jättefin kisse :love:
Ingen av våra katters päls tovar sig faktiskt, jättekonstigt men sant. Deras päls är bara fluffig :love:

Sorry, var bara tvungen :p
 
I dag vaknade vi en timma tidigare an vi tankt oss. Maken satte telefonen pa en timma for tidigt ... och vi steg bara upp utan att titta efter. :cautious:

I gar fick jag meddelande fran el och vatten foretag (gas/bank/telefon och andra fasta rakningar gor samma) att man kan kontakta dem (telefon eller via internet) och fa uppskov med rakningar om man behover. Det blir da en "paus" medan covid-19 krisen pagar tills man kan betala igen. Vi behover inte och mitt foretag betalar vanlig lon under tiden vi ar "hemma isolerade" sa vi betalar de rakningar vi har.
Det kanns dock bra att de som behover far hjalp att losa krisen.
 
Det råder fortsatt arbetsbrist men chefen lovade dyrt och heligt att de inte kommer att varken dra ner på personal eller löner de närmsta månaderna, så jag har ingenting att oroa mig för just nu i alla fall. Därför har jag ägnat min eftermiddag åt att baka 2 x bullar - en omgång vaniljbullar och en omgång grötbullar. :d
 
Har använt mitt ännu fungerande öga till att måla några timmar (resultatet finns i måleri-tråden eller på insta-Stories). Nu tänker jag inte deppa utan byter om lite snabbt och drar ut och käkar! Tror fan jag tar Gucci-örhängena dagen till ära!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp