Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min pappa har inte corona som tur är :heart
Han är med i huvudet nu men hans vänstra sida kan han knappt röra. Försöker att ta en dag i taget men ändå på nått sätt ta tag i saker som måste tas tag i. Mamma måste lära sig att betala räkningar t.ex! Sen behöver min mamma mycket hjälp med för hon är sjuk så får se hur allt kommer bli..
 
Svaret är Ja, den tovar ihop sig. Men eftersom han är inne/ute-katt så klipper jag bort dom innan jag borstar. Ibland ser han allt annat är fin ut 🤪
Tack, han är den bäste (så klart!) :heart
Jag klipper bort dem när jag hittar dem också, men Alice hatar det :cautious: Och så hamnar de lätt intill huden så jag använder en kam och med saxen i den andra handen .... Jag behöver en tredje hand! :arghh::grin:
 
Våran ragdoll, som fäller massor, har hår som kommer av i "klumpar". Men så min bror är typ halvt allergisk mot katter så är vi snabba på att ta upp det så det blir aldrig så mycket som @Asko visade på sitt lakan :)

Ingen av våra katters päls tovar sig faktiskt, jättekonstigt men sant. Deras päls är bara fluffig :love:

Sorry, var bara tvungen :p
:meh:
Du bara måste va va? :mad:

Jag tror att Alices päls möjligen blev lite sämre av kastreringen, men hon var så pass ung att det är svårt att veta. Men det är lite slumpen som avgör om de får sämre päls efteråt eller inte. Alice (och jag) hade otur :grin:
Det är praktiskt hur de faller av i tussar, lätt att plocka upp, men det omöjliga är de ställen de ligger på ... de är doomed :rofl:
 
Min pappa har inte corona som tur är :heart
Han är med i huvudet nu men hans vänstra sida kan han knappt röra. Försöker att ta en dag i taget men ändå på nått sätt ta tag i saker som måste tas tag i. Mamma måste lära sig att betala räkningar t.ex! Sen behöver min mamma mycket hjälp med för hon är sjuk så får se hur allt kommer bli..

Har inte läst ditt/dina tidigare inlägg, men skickar virtuella styrkekramar! ❤
 
Vi har det rätt bra här i soffan 🐱
 

Bifogade filer

  • IMG_20200401_184335.webp
    IMG_20200401_184335.webp
    158,4 KB · Visningar: 9
Något har hänt med mitt hår. Jag brukar ha ganska långt hår som trots att jag misshandlat det inte slits nämnvärt. Nu har helt plötsligt har mitt hår blivit sprödare än sprödast och går av och ser förjävligt ut trots att jag nu under några år iaf sköter det utmärkt. Håret känns som sockervadd och på ena sidan av huvudet har det gått av massor i höjd med käke/nyckelben.
Fick ryck idag och högg av ca 2 dm hår. Sen kände jag att jag närmade mig Britneys breakdown och lade ifrån mig saxen.
Fattar inte vad som hänt och hoppas jag inte blir flintis. Vill INTE ha kort hår heller.
 
Är helt slut efter att jag skrubbat badkaret och varit ute i ca 1,5 timma. Nu sitter jag och njuter av att det varit en bra dag. Äter någon form av middag av typ alla rester som behövdes äta upp i kylskåpet.
Är väldigt hungrig nuförtiden, på mat - inte sockersug.
Inte så konstigt kanske efter att de flesta dagar ha levt på en diet av två knäckebröd till frukost, Möjligtvis en kvarts portion lunchlåda om det gick att äta pga stressen, och sen en macka och te hemma. I typ 1 år. Nu vill kroppen äta allt den ser :) Det känns bra.
 
Jag börjar seriöst fundera på att trots allt ta bilen och köpa smördeg och glass och sen baka en stor blåbärspaj. Skulle vara så jäkla gott men väldigt, väldigt onödigt.
Funderar på om jag inte ska ta och göra en frozen daiquiri på mango och rom istället. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp