Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wooop wooop! Idag är försäljningen av gården klar och nycklarna har överlämnats till köparna.

Och jag är för tillfället rik :D, undrar hur många fler hästar jag behöver?
*En till mig, en till dottern, åh den där var söt den behöver jag nog också. Och den där hade fin svans osv osv.*
 
Nu är jag klar!
Alltså mycket märkligt hände verkligen. Dels när jag står i foajen så sitter en snubbe i kassan och ropar då "Törnblomma!". Så jag går fram och bara: "ehh ja hej... ehh... jag tror att jag ska till bla bla bla...."
Tänkte att det var en aning märkligt att han visste mitt namn utan att jag tagit liksom nån nummerlapp till hans "desk". Han ba "okej ja men kör på det kbk" och såg lurig ut som fan.
Visade sig att han följer mig flitigt på instagram och är ngn slags skön gaysnubbe och jag kunde ju absolut INTE placera honom i den miljön. Inte förrän nu när jag kom hem och han skrev på instagram fattade jag. Måste ju ha framstått som helt jävla tappad.

:rofl:

Därefter blev jag ett offer för en grupp läkarstudenter. Dessa var rätt sköna men det tog ju sin jävla tid minst sagt. På det negativa taget kunde de konstatera genom 7366255222 undersökningar att jag har en cysta på ögat. Så inte nog med att jorden typ går under så sker även detta. GAME OVER. Har fan inte mycket till game just nu asså.
 
Dricker kaffe och funderar på jag ska fördriva tiden. Det är besvärligt att vara sjuk och kännas sig nästan frisk. Ja ja dagens gnäll nu ska jag inte gnäll mer idag. Jag blir lätt gnällig känner jag och det är jag väldigt sällan annars
 
Nu är jag klar!
Alltså mycket märkligt hände verkligen. Dels när jag står i foajen så sitter en snubbe i kassan och ropar då "Törnblomma!". Så jag går fram och bara: "ehh ja hej... ehh... jag tror att jag ska till bla bla bla...."
Tänkte att det var en aning märkligt att han visste mitt namn utan att jag tagit liksom nån nummerlapp till hans "desk". Han ba "okej ja men kör på det kbk" och såg lurig ut som fan.
Visade sig att han följer mig flitigt på instagram och är ngn slags skön gaysnubbe och jag kunde ju absolut INTE placera honom i den miljön. Inte förrän nu när jag kom hem och han skrev på instagram fattade jag. Måste ju ha framstått som helt jävla tappad.

:rofl:

Därefter blev jag ett offer för en grupp läkarstudenter. Dessa var rätt sköna men det tog ju sin jävla tid minst sagt. På det negativa taget kunde de konstatera genom 7366255222 undersökningar att jag har en cysta på ögat. Så inte nog med att jorden typ går under så sker även detta. GAME OVER. Har fan inte mycket till game just nu asså.
Skrattar alltså åt situationen med gaysnubben. Inte cystan. Cystan suger och kan 100% euro dollar dunsta. :down:
 
Har hämtat ut steroidtabletter till gamla damen och sitter och funderar på dagens långpromenad. Jag hade planerat ett riktigt äventyr men nu ser vädret så ostadigt ut att jag tvekar. Inte så kul om det börjar regna i sidled när man är tre timmar bort på en kal topp liksom.
 
Skrattar alltså åt situationen med gaysnubben. Inte cystan. Cystan suger och kan 100% euro dollar dunsta. :down:

Alltså varför händer allt märkligt ALLTID just mig? En kompis till mig trodde först att jag överdrev när vi lärde känna varandra men alltså nej. Jag är en jävla magnet märkliga händelseförlopp.

Ja alltså cystan suger helvete. Är typ sugen på att fälla en tår. Gick raka spåret till systemet för att köpa en flaska redigt årgångsvin. VAD HÄNDER? Jo just fan. Systemet öppnar ju numera 12.00. No game... gick hem
 
Jag var minst sagt frustrerad igår, efter våran Engelska lektion. En uppgift som man egentligen ska göra i grupper om fyra, skulle vi göra enskilt. Först skulle vi lista ut ca 68 ord, utefter ordvitsar/oklara beskrivningar (egentligen skulle vi haft 17 ord var).
Sen skulle vi få in de orden i en viss ordning i en story på 2-3 sidor och det var rätt oklara ord, typ Swizz, i.e, domstol, torsk, tvåspråkig, barnmorska osv. Och att skriva "torsken är tvåspråkig och gick till barnmorskan för hon trodde att hon var gravid" kändes inte riktigt som poängen med uppgiften ;)
Sammanlagt var det 12 ord som skulle in i berättelsen. För allt detta fick vi ca 1h 30min och ingen i klassen som gjorde ord-delen hann lämna in. Jag tittade snabbt på ord-delen och insåg att jag inte skulle hinna med den och eftersom jag kunde betydelsen av minst 12 ord så struntade jag i ord-delen och hann precis lämna in i tid (jag har gjort orddelen i efterhand, hann bara inte med det just då).

Idag kom den här responsen, på ovan nämnda text:
6B566B98-E283-4EC1-955B-1C259EF4F44B.webp

Jag känner mig så nöjd! Det kändes inte alls bra när jag lämnade in, eftersom det som sagt var ont om tid. Så att endast få positiv respons känns verkligen bra! :love:
 
I natt har jag skapat stort blodbad i Stockholm. Gick runt med motorsåg i ett konstigt Stockholm som var delvis racing bana. Sågade av folk på mitten, ingen gav något motstånd.
Överallt stod såna där tryckta människor i kartong i full storlek. Såna där som ibland finns av kändisar på till exempel biografer. De hade små högtalare på baksidan med inspelade hejarramsor.

Drömmen gjorde mig sugen på att gå på bio. 🙄
.... 👀 är det nu man ska bli rädd eller? :nailbiting:🙈😅😂
 
Känslan när man pratar i telefon med en kollega och han säger att han ringer upp på Skype istället så han kan dela sin skärm. Jag svarar glatt ja och sekunden efter slår paniken till. Hur ser jag ut!? :nailbiting:
Oborstat, lite fett hår, inget smink men jag hade i alla fall fått på mig en bh under den sunkiga tunikan :laugh:

Det här med att jobba hemifrån har sina sidor :D
 
Min bror var här i går och fixade med internetuppkopplingen, installerade/ominstallerade nätverkskort mm så idag har jag sluppit akutjogga till jobbet pga att ZOOM inte fungerade.

Underbart! Nu har jag mat på gång i CrocPot och borde syssla lite mer med skolarbete
 
Men OT, snälla kalla inte det äckligt, jag är extra känslig för just det ordet och min hjärna ställer om orden till att andra tycker att jag är äcklig. Det påverkar mig ganska hårt.
Tack! :heart

Om inte fällningsperioden vore över skulle jag lagt ut en sympatibild på min huvudkudde. Det är något att beskåda. :D Shibans hår "tovar" sig visserligen inte sådär som katthåren gör men det kan se rätt imponerande ut ändå.
Ta inte åt dig. <3
 
Känslan när man pratar i telefon med en kollega och han säger att han ringer upp på Skype istället så han kan dela sin skärm. Jag svarar glatt ja och sekunden efter slår paniken till. Hur ser jag ut!? :nailbiting:
Oborstat, lite fett hår, inget smink men jag hade i alla fall fått på mig en bh under den sunkiga tunikan :laugh:

Det här med att jobba hemifrån har sina sidor :D
Vi använder skype och delar skärm hela tiden utan att ha kameran igång, skit samma hur jag är klädd eller om håret är flottigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp