Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min katt fäller noll. Kanske möjligtvis att jag ser ett hår på våren och ett på hösten :D
lyckost!

Mina två som jobbar här fäller kopiöst varje vår med början i typ januari. Jag vandrar ständigt behårad. De är vanliga "bondkatter" utan härstamning.
Den ena flyttade helt frankt in. Den andra fick jag får ett katthem som fångat den vid en container vid ett Hemköp som halvårsgammal. Men fäller gör de.
Har ett schabrak i en fåtölj som växlar mellan mörkgrönt (nytvättat) och gult (efter en vecka med katt). Tur jag har torktumlare.
 
Jästen är slut, men det var så värt det.... :d
20200331_201325.webp
 
Jag ska städa av hemma (eller städa klart, har minipaus - dags för dammsugaren!). Fick mina nya köksluckor i fredags och även om mitt microkök är rätt slitet - vilket är lite vad det är, liksom - så blev helhetsintrycket klart fräschare! Dessutom är det moderna luckor som stänger mycket tystare, och de bytte allihop (luckor + lådor) - trevligt!
Jag läste helvetesintrycket
😅🤭
 
Nu har jag fått slutligt besked om att att komman flyttar in i mitt gästhus i 14 dagar. Hens partner kommer hem efter flera veckor i Nederländerna. Där har de över 11.000 fall så ingen vill umgås. I valet mellan lägenhet i stan och gästhus så valde barnet timmerstugan på landet.

Men det innebär att jag måste skura golvet, bädda upp sängen och flytta in alla odlingar till mitt hus. :D
 
Alltså så jävla less på all corona-limbo nu. Man kan inte gå ut, inte göra ngt vettigt, vet knappt från dag till dag om man ska gå till jobbet eller inte. Och är man väl där så finns inget att göra. Älskar mina kollegor men att spela musik och göra memes på arbetstid var kul typ ett par dagar helt ärligt.. Funderar på att göra slag i saken och göra ngt vettigt, typ jobba i vården bara för att faktiskt känna att man GÖR något.

Känner precis likadant.
 
Nu har jag fått slutligt besked om att att komman flyttar in i mitt gästhus i 14 dagar. Hens partner kommer hem efter flera veckor i Nederländerna. Där har de över 11.000 fall så ingen vill umgås. I valet mellan lägenhet i stan och gästhus så valde barnet timmerstugan på landet.

Men det innebär att jag måste skura golvet, bädda upp sängen och flytta in alla odlingar till mitt hus. :D

Trevligt med lite sällskap ju!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 729
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp