Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov uselt inatt och var till vårdcentralen för prover vid 8. Kom hem och gick och la mig igen.

Nu är jag hjälpligt vaken. Borde gå ut och "göra något" vad som helst men har noll lust.
En god vän har haft inbrott och fått avelsdjur stulna. Jag blir ledsen och ursinnig. Förbaskade pack som inte kan skilja på mitt och ditt.
 
Apropå händer. Jag spritar dem inte, men tvättar dem med tvål oftare än vanligt nu. (I jämförelse med nästan noll förut :angel:)
Mina händer är jättefina i vanliga fall, men nu har de börjat klia, sticka och bli torra :cry: Har på handkräm men känns inte riktigt som att det hjälper ... borde väl ha på det oftare men så irriterande det är :arghh:
Vill ha tillbaka mina vanliga händer :cautious:

Ungarnas händer är supertorra 🙈 Dom tvättar ju händerna otroligt mycket på en dag både hemma och på skolan och dagis. Vi smörjer så ofta vi kommer ihåg och det håller dom hyfsade i alla fall. Jag tvättar också händerna femtielvatusen ggr per dag och blir lätt torr men mina händer klarar sig bättre än ungarnas.
 
Ungarnas händer är supertorra 🙈 Dom tvättar ju händerna otroligt mycket på en dag både hemma och på skolan och dagis. Vi smörjer så ofta vi kommer ihåg och det håller dom hyfsade i alla fall. Jag tvättar också händerna femtielvatusen ggr per dag och blir lätt torr men mina händer klarar sig bättre än ungarnas.
Äntligen har jag hittat något som är bra med att vara i karantän...
jag tvättar inte händerna speciellt ofta och behöver inte smörja in mig. :meh:
 
Är total snöstorm där ute med tillhörande hagel. Nyss var det sol. Vad i hela friden ska man ha på sig då :D 🤷‍♀️
Ska snart cykla iväg mot pappa så att jag kan äta och hämta ridlektionskompisarna utan att behöva stressa ihjäl mig :)
 
Äntligen har jag hittat något som är bra med att vara i karantän...
jag tvättar inte händerna speciellt ofta och behöver inte smörja in mig. :meh:

Jag är ju mest hemma eftersom jag jobbar hemifrån även vanligtvis och lämnar inte hemmet speciellt ofta utan är oftast när barnen ska lämnas/hämtas. Men jag tvättade händerna väldigt mycket även innan Coronahysterin 😅 Ungarna däremot tvättar väääldigt mycket...
 
20200330_130335_0000.webp

Gjorde en låsskärm till mobilen under en fikapaus :D
 
Blivit hostig (kom i natt) och snorig nu, istället för bara snorig. Nej inte corona men avskyr att jag aldrig blir av med förkylningar och liknande. Sitter liksom ändå i karantän så därvid ändras inte så mycket. Men jag måste lämna tillbaka en lånebok idag och försöker få tag på biblioteket och be om uppskov så jag slipper böter. Känns ändå som en rimlig ursäkt. Men de svarar inte, fick tag på någon i receptionen i huset där det ligger, hon skulle försöka få tag på en bibliotekarie och ringa upp igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp