Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har svårt att anpassa mig till att studera på distans :meh: Google meet möten hit och dit som bestäms på random tider och teknik som inte fungerar/folk som inte förstår hur man gör. Blir galen!
 
Är arg. Inte lite utan jävligt mycket.
Biljettkontoll på pendeln. Jag orkade inte cykla i hagelstormen och blåsten från helvetet. Har reskassa kvar sedan länge och tänker att jag åker på den.
Räcker fram mitt kort, biljettkontrollant och jag har följande förvirrande samtal
B: bevis?
Jag: vad?
B: student.
Jag: nej, jag är inte student.
B: Bevis.
Jag: bevis?
B: student!
Jag: jag ÄR inte student.
B: har du bevis? Reducerat.
Jag: jag fattar inte? Om jag har kvitto kvar? Jag köpte reskassa för jättelänge sen.
B: har du bevis för att du är student? Biljetten är reducerad.
Jag: eh? Är den? Jag är som sagt inte student.
B: har du bevis på att du får åka reducerat?
Jag: nej.
B: då kommer det att bli tilläggsavgift på det.

Får till slut en tilläggsavgift på 1550 kronor. :eek: jag säger till biljettkontrollanten att jag inte fattar hur min reskassa kan vara reducerad? Då klämmer hen ur sig att om jag har samma kort som jag hade när jag studerade kan den vara inställd på att jag är student. Och hur i helskotta ska jag veta att jag när jag slutat studera måste gå till en gubbe i lucka och göra om inställningen i kortet? :banghead: det står dessutom ingenstans att det är reducerat pris jag åker på. Varken i automaten man köper reskassa i eller när man blippar sig igenom Spärrarna. Är arg. Så himla arg. :banghead::rage:
 
Det som en gång var min favoritpensel 🙄🤷🏼‍♀️🎻⚰️
1E87F86F-FB82-403F-8B7E-6A6D4AB21339.webp
 
Jag är lite pissig om mitt SL-kort också (fast inte på långa vägar lika mycket som @Hoarfrost ), jag köpte för någon månad sedan kort för tre månader. Och så hände detta med corona och SL sa plötsligt att man kunde stiga på bak på bussarna utan att blippa först.
Om jag hade bara betalat för en månad så hade jag kunnat åka bara på reskassa i hela tre veckor hittills utan att behöva betala en enda slant :arghh: Istället ligger kortet och puttrar pengar utan att användas :banghead::turd:
 
Jag är lite pissig om mitt SL-kort också (fast inte på långa vägar lika mycket som @Hoarfrost ), jag köpte för någon månad sedan kort för tre månader. Och så hände detta med corona och SL sa plötsligt att man kunde stiga på bak på bussarna utan att blippa först.
Om jag hade bara betalat för en månad så hade jag kunnat åka bara på reskassa i hela tre veckor hittills utan att behöva betala en enda slant :arghh: Istället ligger kortet och puttrar pengar utan att användas :banghead::turd:

Åker du pendel eller t-bana får du ju tillbaka lite :D
 
Jag är lite pissig om mitt SL-kort också (fast inte på långa vägar lika mycket som @Hoarfrost ), jag köpte för någon månad sedan kort för tre månader. Och så hände detta med corona och SL sa plötsligt att man kunde stiga på bak på bussarna utan att blippa först.
Om jag hade bara betalat för en månad så hade jag kunnat åka bara på reskassa i hela tre veckor hittills utan att behöva betala en enda slant :arghh: Istället ligger kortet och puttrar pengar utan att användas :banghead::turd:
Jag hade tur. Mitt månadskort till fullt pris tog slut några dagar efter att mitt jobb hade bestämt att vi skulle jobba hemifrån.
... Sen det här då... :cautious::meh:
 
Som sagt, jag älskar våran lärare :love:
Hen får liksom in humor i precis allt!

Nu senast: "hm, I think this is in the formula booklet" och eleven svarade att det inte är det så hen kollade och utbrister "shit, it’s not! But I’ll carry on and see what happens because I’m the teacher and teachers are always right" 😂

Hens svenska favoritord är "jo" så ibland så säger hen "jo" istället för "yes" bara för att få använda det mer :love:
 
Jag hade tur. Mitt månadskort till fullt pris tog slut några dagar efter att mitt jobb hade bestämt att vi skulle jobba hemifrån.
... Sen det här då... :cautious::meh:
Jag skulle tro att våra pengar jämnar ut sig då, jag betalade ju drygt 2000 spänn för detta värdelösa månadskort :arghh:
Hann väl åka ett par veckor på det...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp